وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

افطاری TMBA با حضور بزرگان و اهالی بازاریابی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

افطاری TMBA با حضور بزرگان و اهالی بازاریابی


به نظرم امسال قبل از همه، دکتر محمدیان زودتر از سایرین آمده بود و همه می دانیم او پر از مشغله است و همین حضور گرم و صمیمی اش شادم کرد. دکتر مهرانی، دکتر وظیفه دوست نیز همزمان با من و همکارانم وارد شدند و به مرور تا اذان دیگران نظیر دکتر رضایی نژاد، دکتر سعیدنیا و ... نیز به جمع پیوستند. امسال دو عزیز از انجمن روابط عمومی ایران افتخار دادند که با اهالی بازاریابی ایران در این مراسم آشنا شوند.


استاد مطهری نژاد، از جمله این عزیزان بودند، شخصیت شناخته شده ی روابط عمومی ایران که عضو هیأت مدیره انجمن روابط عمومی است. او صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه روابط عمومی نیز هست در سالهای اخیر تدریس روابط عمومی جزو اولویتهایش قرار دارد.


همچنین یار دیرینه اش آقای کاظمی دینان نیز با همان خوشرویی همیشگی این بار نیز با محبت و لبخندی پرمهرحضور داشتند.


همکارانم از TMBA نیز بودند.
از سازمان  مدیریت  صنعتی نیز دوستان و همکارانم  حضور داشتند;  آقای دکتر احمدی معاون محترم آموزشی سازمان مدیریت صنعتی،  آقای بختایی و خانم گلچین فر، که از استادان دوره های جامع مدیریت بازاریابی و سایر دوره هایی هستند که TMBA برنامه ریزی می کند.


خوش و بش کردن باب آشنایی های تازه را باز کردن، دریافت شماره تلفنها و ایمیلها، وعده و قرار گذاشتن برای کارهای آینده، و بسیاری از مواهب ارتباطات، حاصل این دیدارهای جمعی است که باعث شده بسیاری از استادان و اهالی بازاریابی این افطاری هر ساله را با سبکباری و دلدادگی برای دیدن دوستان فراموش نکنند.


دکتر بلوریان تهرانی پیشتر در دفتر نشریه گفتگویی داشت با عنوان : مرچندایزینگ . در این مراسم ، متن گفتگو تقدیم شد تا اصلاحات را اعمال کند. برای آنکه بدون نظر وی اجازه چاپ در نشریه توسعه مهندسی بازار را نداریم . این روالی است که سردبیر نشریه برای گفتگو بدان پایبند است . دکتر محمدابراهیم محجوب نیز آمده بود در شماره پیشین همکارانم فرصت مغتمنی داشتند تا با او درباره ی تئوری شبکه (NetworkTheory) گفتگو کنند . این متن در نشریه شماره 13 به چاپ رسید. تئوری شبکه براساس آنچه دکتر محجوب معرفی کردند ، عمری کوتاه به اندازه 10 سال دارد و حاصل تفکر و اندیشه ریاضیدانان و فیزیکدانان است ، اما بسیاری از علوم نظیر زیست شناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ ، سیاست از این تئوری حظ وافر برده اند و توانسته اند ظرفیت بیشتری برای پیکره ی علمی خود مهیا سازند. دکتر محجوب با دانشی که درباره دینامیک سیستمها دارد و خود کتاب "لینکد " اثر آلبرت لازلوباراباسی را مطالعه کرده، در این گفتگو کوشیده است تا بازاریابها را از این دانش آگاه سازد. خشنودم از آنکه مواهب فراوانی نصیب ما شده است . دکتر محجوب با آقای ناجیان مدیر محترم انتشارات رسا با هم جایی گرم گرفته بودند و کاشف به عمل آمد سالها پیش دکتر محجوب با برادر جناب ناجیان دوست دانشگاهی بودند و اینک از خاطرات سالهای دور با یکدیگر می گفتند که این دو نیز با هم رفاقتهایی داشتند.


استاد قربانلو نیز آمده بودند ، پیشتر یک متن 70 صفحه ای را برای نشریه ارسال کرده بودند که همکارانم در این افطاری ، متن تایپ شده را تقدیم کردند تا بازبینی نهایی متن صورت گیرد و سپس به صورت سلسله وار این متن در نشریه توسعه مهندسی بازار درج شود. استاد عباسی در همان بدو ورود ، متن دستنویس را تحویل دادند تا در شماره در دست انتشار نشریه چاپ شود. آقای دکتر حیدری با همان ابهت و مهربانی از دریافت نشریه ی شماره جدید تشکر کردند .
از او پرسیدیم آیا کتاب ارسالی" اصول ، فنون ، و هنر مذاکره" نیز به دستشان رسید که پاسخ دادند : بلی . این کتاب،دو نویسنده دارد یکی آقای محمدحسین غوثی که او هم آمده بود و دیگری من، و هر دو خوشحالیم از اینکه ما به عنوان شاگردان دکتر حیدری این افتخار را داشتیم که با تالیف این کتاب ( اصول ، فنون ، و هنر مذاکره ) پیشگفتار ارزشمند دکتر حیدری زینت بخش صفحات آغازین آن شود .


 نام بردن از تک تک عزیزان کار سختی است، و مجال بیشتری می طلبد. چون هریک به صورت فردی یا جمعی خاطره ای از سالهای قبل را برای من و جمع بازگو می کردند و همواره باعث مسرت و نشاط بود که بزرگان بازاریابی و اهالی بازاریابی در کنار هم قرار است برای دلنشین تر شدن کارها و فعالیتها همدیگر را در ماه مبارک به یاد آورند .


انشاا... که نماز و روزه های همه عزیزان مقبول درگاه الهی باشد و همدلی رو به گسترش حوزه بازاریابی همچنان ادامه داشته باشد.


سبز باشید






 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



 




 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 





 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.