کتاب "تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش " متولد شد
جمعی از صاحب نظران ایرانی و خارجی حاضران این سمینار بودند و در پایان ، براساس نظر خواهیهای به عمل آمده از دبیرخانه کنفرانس مزبور ، هم تازگی و هم شیوه ارائه سبب شده بود تا به عنوان یکی از برجسته ترین سخنرانان سمینار شناخته شوم. اکنون شمار سمینارهایی که با این عنوان تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران اجرا کردم زیاد است در ذهنم همین مقدار برجسته شده است که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان ، انجمن مهندسان صنایع استان گیلان ، اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن کرمان و ... اجرا شده است.
ویژگی های کتاب
به عنوان نویسنده این کتاب توصیه میکنم آن را بخوانید . برای آنکه بدانیم در این کتاب چه موضوعات تشریح شده است .
تنها به سرفصلهای آن اشاره می کنم كه در 9 فصل تدوین شده است .
این فصول عبارتند از :
فصل اول : بازاریابی چه هست و چه نیست ؟
فصل دوم : فرصت
فصل سوم : مهمترین ویژگی های انسانهای فرصت یاب
فصل چهارم : منابع اصلی بنگاههای اقتصادی در زمینه یافتن فرصتها و اندیشه های نو کدامند؟
فصل پنجم : راهکارهای تجهیز سازمانها برای یافتن فرصتها
فصل ششم : فرصت در بازاریابی
فصل هفتم : تحلیل SWOT یا TOWS چیست ؟
فصل هشتم : ماتریس بسط داده شده یا نه خانه ای انسوف
فصل نهم : چگونه ماتریس انسوف را به صورت شخصی به کار ببریم ؟
بنابه روال از همراهان بی نظیر و عالم عامل عاشق که در TMBA مشغول به کار هستند و همواره یاورم بوده اند خصوصاً آقای احمد آخوندی و خانم اعظم احمدی به پاس تمام زحماتشان سپاسگزارم .
اما سپاس ویژه ی من از همسر مهربان و صبورم و عزیزان دلم فاطمه و حسین است که با بزرگواری تمام ، فرصتهای شایسته را برای پرداختن به مباحث آموزشی ، مشاوره ، تحقیق و نشر برایم فراهم می سازند .
بازار ایران سراسر فرصت است . فقط کافی است متفاوت بیندیشیم ، متفاوت بنگریم ، متفاوت بگوییم ، متفاوت عمل کنیم . آینده متعلق به کسانی است که بهتر و بیشتر تلاش می کنند ، بیایید متفاوت باشیم .
سبز باشید