وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بازاریابی گردشگری 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

بازاریابی گردشگری

روز جمعه مورخ 21/3/1389 به اتفاق دوست عزیزم آقای دکتر محمدیان مهمان مردم پرکار و مهربان یزد بودیم . سمیناری یک روزه که به همت آقای طباطبایی جوان خلاق برگزار شد و یکصد نفر از فعالان کسب و کار استان خصوصاً از حوزه صنایع غذایی در سمینار حضور داشتند. موضوع سخنرانی دکتر محمدیان بازاریابی و فروش در عصر رقابت و سخنرانی های اینجانب روانشناسی ارتباط با مشتری و مدیریت وصول مطالبات بود.
از استقبال عزیزان یزدی صمیمانه سپاسگزاری می کنم. دوست عزیزم جناب آقای زعیم حسینی که از مدیران استان یزد می باشند عصر هنگام من و دکتر محمدیان را به ده بالا دعوت کردند.

ده بالا منطقه بسیار پردرخت و با هوایی عالی و خنک در فاصله پنجاه کیلومتری شهر یزد و نزدیک شهر تفت است .

برای کسانی که اولین بار به ده بالا بروند بسیار تعجب آور خواهد بود که این منطقه با آب و هوایی بسیار متفاوت ولی در فاصله کمی از شهر یزد که اسم آن در کنار کار و خلاقیت ، یادآور خشکی و گرمی در ذهن است ، قرار دارد.
به این می اندیشیدم که ایران زیبا و پهناور فضای گردشگری بسیار زیادی دارد و  بسیاری از هم وطنان از خیلی از این مکانها مطلع نیستید و اگر بازاریابی گردشگری از سوی مراجع ذیربط صورت گیرد و اگر بخش خصوصی علمی تر و فعال تر باشد چقدر در رونق کسب و کارها همراه با افزایش لذت هم وطنان موثر خواهد بود .
در ادامه گزارش همکار خوبم سرکار خانم فاطمه رشیدی (خبرنگار مجله توسعه مهندسي بازار ) از سمینار دو روزه برای فرصتها و تهدیدهای برند گردشگری ایران را به استحضارتان می رسانم :

بررسی فرصتها و تهدیدهای برند گردشگری ایران

دکتر روستا استاد پیشکسوت بازاریابی ایران، در سمینار تخصصی شناخت راهبردهای برند در صنعت گردشگری با بیان اینکه رقابت گردشگری دنیا در عصر حاضر مبتنی بر جاذبه نیست گفت:کشوری در جذب گردشگر موفق است که در بازارشناسی ،بازار سازی و بازارداری گردشگری موفق است.

وی یادآوری کرد که برند ابزار بازاریابی است و با اخلاق و کیفیت در خدمات می توان از این ابزار به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد، برند، مجموعه تعهد و وعده ها،ملحقات و انتظارات ، ادراکات و تجربیات است. و برای یک برندینگ موفق  در حوزه گردشگری اول باید بفهمیم که ذهنیت گردشگران نسبت به ایران چگونه است و باید  این ذهنیت را بپذیریم و به دنبال اصلاح آن باشیم.

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.