وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

ارزیابی شرکت های پخش با استفاده از روش ارزیابی متوازن 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

ارزیابی شرکت های پخش با استفاده از روش ارزیابی متوازن



برای اطلاع علاقه مندان ، بخشهایی از این پایان نامه درپی می آید که می تواند برای مدیران عامل ، مدیران بازاریابی ، سرپرستان و کارکنان فروش به ویژه کسانی که در شرکتهای توزیعی فعالیت می کنند، سودمند باشد. 
:--><!--/smile: لذا شاخص های تعریف شده جهت ارزیابی عملکرد بعد مشتری برای این شرکت و با توجه به اطلاعات موجود و کسب شده توسط مدیران این شرکت از کارآمدی لازم برخوردار می باشند و مناسب ارزیابی عملکرد هستند.



ج) با توجه به سوال آیا شاخص های معرفی شده در بعد فرایندهای داخلی ، مناسب ارزیابی عملکرد این شرکت
می باشد؟
نتایج حاصله در هریک از سنجه ها و اینکه محاسبه مقادیر واقعی و مقایسه آنها با اهداف تعیین شده امکان پذیر
می باشد .

<!--smile:--><!--/smile--> همچنین  نتایج به دست آمده که شاخص های تعریف شده جهت ارزیابی عملکرد بعد فرایندهای داخلی برای این شرکت از کارآمدی لازم برخوردار می باشند و مناسب ارزیابی عملکرد هستند.



د) با توجه به سوال آیا شاخص های معرفی شده در بعد یادگیری و رشد ، مناسب ارزیابی عملکرد این شرکت
می باشد؟ نتایج حاصله در هریک از سنجه ها به نظر می رسد بایستی حداقل در کوتاه مدت برخی از شاخص ها را تعدیل کرد و یا جهت پاسخگویی و محاسبه آنها سازوکار مناسب را طراحی نمود . نهایتاً اینکه باتوجه به اتفاق نظر در مورداین شاخص ها و امکان محاسبه مقادیر واقعی و مقایسه با اهداف تعیین شده سه شاخص و اطلاعاتی که از مدیران این شرکت به دست آمده می توان نتیجه گرفت که شاخص های یاد شده در بعد یادگیری و رشد می توانند ابزار مناسبی جهت ارزیابی عملکرد باشند.


پیشنهاد به سایر محققین
الف ) به کارگیری مدل پیشنهادی در صنایع دیگر :
می توان به عنوان یک پیشنهاد پیاده سازی این مدل در سازمان های غیر پخش را مطرح نمود . پیاده سازی این مدل در صنایع دیگر موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت این مدل خواهد شد .

ب) به کارگیری چارچوب ارزیابی متوازن برای مدیریت استراتژیک :
در این پژوهش از چارچوب ارزیابی متوازن به عنوان یک چارچوب برای ارزیابی عملکرد استفاده شده است ، به کارگیری این مدل به عنوان چارچوبی برای مدیریت استراتژیک می تواند مبنایی برای پژوهش های آتی گردد.

نکته دیگری که در سازمان های کشور دیده می شود آن است که معمولا استراتژی ها تدوین می شوند ، ولیکن اجرا نمی شوند ، ارزیابی متوازن می تواند به عنوان ابزاری برای اجرای این استراتژی ها نیز به کار گرفته شود ، تجربه این امر نیز می تواند زمینه ساز تحقیقات آتی گردد.


استاد ناظر (داور ) پایان نامه فوق آقای دکتر شاه محمدی بودند که با دقت خاص پایان نامه را مطالعه کرده و سوالات خود را مطرح کردند.


از آقایان محمدی و محمدنژاد که با موفقیت پایان نامه خویش را دفاع کردند سپاسگزارم و برای ایشان درتمام مراحل زندگی آرزوی توفیق می کنم.


عزیزان جهت مطالعه پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی می توانند با کتابخانه آن سازمان هماهنگی نمایند.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.