وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

دکتر ونوس ، استاد صاحب نام و کمتر شناخته شده بازاریابی ایران به رحمت ایزدی پیوست 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

دکتر ونوس ، استاد صاحب نام و کمتر شناخته شده بازاریابی ایران به رحمت ایزدی پیوست

ونوس را کمتر در سمینارها ، نشستها، کنفرانسها، و کنگره ها دیده ایم . تقریباً هرگز در کنفرانسی دیده نشد . عزم راسخی داشت تا در جلسه ای بیرون از دانشگاه شرکت نکند .
اگر او را با اصرار دعوت می کردند ، در پاسخ به سادگی می گفت می دانید که بیرون دانشگاه نمی روم . اما در کارنامه علمی او ، حضور در 5 کنفرانس بین المللی دیده می شود.
شخصیت او را می توان از لابلای گفته های دانشجویانش شناخت . دیروز در مراسم تشیع ، بسیاری از شاگردان و دانشجویان سالهای دور استاد دکتر داور ونوس خود را به دانشکده مدیریت رساندند . و آنها که اطلاعی از مراسم نداشتند ، متأسف شدند.
همچنین شخصیت او را دوستان نزدیکش دکتر احمد روستا ، و دکتر عبدالحمید ابراهیمی دو بزرگ و پیشکسوت بازاریابی ایران بهتر می توانند ترسیم کنند. این دو بزرگ بازاریابی ایران به اتفاق دکتر داور ونوس ، سالهای دور دو کتاب را تدوین و ترجمه کردند که هنوز هم پس از گذشت چهارده سال همچنان کتاب درسی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور است . و این به آن معنا است که هر دو کتاب آنچنان پراستحکام و سنجیده تدوین شده اند که پس از گذشت سالها هنوز هم پاسخگوی نیازهای علمی دانشگاهها است . غم انگیز است اگر بگوییم سایر کتابهای تدوین نشده و ترجمه نشده برای رشته بازاریابی مورد نیاز است و چشم انتظار اهتمام استادان بازاریابی ایران است ؛ اگر مجال یابند و روز مرگی ها به آنان اجازه دهد . اگر مجال یابیم و روز مرگی ها به ما اجازه دهد.
مدیریت بازاریابی ، و تحقیقات بازاریابی دو کتابی است که دکتر داور ونوس ، دکتر عبدالحمید ابراهیمی ، و دکتر احمد روستا آن را تدوین و ترجمه کردند و این سنت زیبای کار گروهی را این سه استاد در ایران در حوزه بازاریابی پایه گذاری کردند و صد افسوس که این سنت تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است .
دکتر احمد روستا ، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ، پیشکسوت بازاریابی ایران ، در مراسم تشیع، کوششی وافر داشت تا مراسم درخور شأن استاد دکتر داور ونوس برگزار شود . بی پیرایه سخن گفت ، با صدای گرم و دلنشین خود ، سروده ای سرود . به  اطرافیان و خانواده دکتر ونوس دلداری می داد ، هرکلامی و رفتاری را به کار می بست تا بر شکوه مراسم بیفزاید ، و قدردان کوششهای دکتر ونوس باشد . همه و همه به حاضران ، و خانواده دکتر ونوس قوت قلب بیشتری می داد.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "بازاریابی و زندگی با خاطره" بخوانید.


سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.