وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

بازاریابی حسی، انقلابی در بازاریابی و تبلیغات سنتی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

بازاریابی حسی، انقلابی در بازاریابی و تبلیغات سنتی


بازاریابی حسی که در حوزه ارتباطات بازاریابی مورد توجه محافل مرتیط قرار می گیرد از دل این چالش ها سر بر آورده است و پاسخی به نیاز بازاریاب ها برای برقراری ارتباطی دو طرفه، هماهنگ با زندگی عادی مخاطب و بدون ایجاد مزاحمت، می باشد تا با بهره گیری از حواس پنجگانه مشتری به نحوی مثبت به ماندگاری برند در حافظه وی منجر شود.


بازاریابی حسی برای مشتری خاطره ای به یاد ماندنی و جذاب ایجاد می کند که طی آن مشتری با لمس کردن، چشیدن، بوئیدن، شنیدن و دیدن محصول، (غوطه وری در برند)، فرصت تجربه برند را داشته باشد.


بازاریابی حسی با استفاده از ذهن هیجانی مشتری در جستجوی مدیریت تجربه مشتری (CEM) به منظور تبدیل حامیان برند به مروجین و مبلغین برند است.


بازاریابی حسی با طراحی و اجرای تجربه زنده برند برای مشتریان، در پی به زندگی آوردن برند می باشد تا سطح قابل قبولی از برند اشتغالی را در زندگی مشتری ایجاد کند.


بازاریابی حسی طی سالهای اخیر توانسته است سهم رو به رشدی از بودجه های بازاریابی را به خود اختصاص دهد و جای خود را در بین کانالهای ارتباطی بازاریابی مستحکم کند.


کتاب "بازاریابی حسی (راهنمای کاربردی برای تجربه تعاملی برند) که در سال 2009 در انگلستان و سپس در آمریکا به چاپ رسیده است در شرکت TMBA ترجمه و به زودی تقدیم علاقمندان می شود. این کتاب ضمن بررسی پشتوانه ها و وزن علمی این متدولوژی، به صورت گام به گام روش طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی حسی را مورد کنکاش قرار داده است. منتظر چاپ کتاب باشید. 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.