رقابت چيست؟
1. شرکتي که محصول و خدمات مشابهي به همان مشتريان با قيمت مشابه ارائه ميدهد، مانند فورد، تويوتا، هوندا به غير از اسکود يا رولزرويس .
2. شرکتي که همان محصولي يا همان دسته از محصولات را توليد ميکند، مانند تمامي سازندگان اتومبيل.
3. شرکتي که محصولاتي با خدمات مشابه توليد ميکنند، مانند سازندگان اتومبيل، کاميون، و موتورسيکلت.
4. شرکتي که براي پول قابل خرج کردن همان مشتري رقابت ميکند، مانند هر محصول يا خدماتي که مشتري بجاي خريدن يک اتومبيل نو براي آن هزينه ميکند. همچون گذراندن تعطيلات، تعمير خانه، لوازم مصرفي بادوام و غيره.
ادامه این مطلب را در کتاب "یادداشتهای معلم بازاریابی" بخوانید.
سبز باشيد