:: سومین کنفرانس توانمند سازی منابع انسانی
سالن مرکزی تقریبا کمتر جای خالی برای نشستن داشت . با آنکه وقت سخنرانی دکتر محجوب به پایان رسیده بود ، شیوایی و پختگی و فاخر بودن کلام وی توام با دانش او دربارهی مدیریت و رهبری در سازمانها شنوندگان را مجذوب کرده بود . از این رو در خواست شد تا بازهم به سخنانش ادامه دهد . در فرصت مغتنم با سردبیر نشریه به نزد او رفتم و در خواست کردم برای شمارهی بعدی نشریه در خدمتش باشیم .
سپس سخنرانی دکتر روستا بود . دکتر روستا سخنرانی خود را با عنوان "توانمند سازی منابع انسانی در بازاریابی موفق" ارائه کرد .در آغاز به کلام امام علی ( ع) اشاره کرد و گفت : شتاب پیش از توانا شدن و درنگ پس از فرصت یافتن نشانه ضعف است . و این کلام ، توانمندسازی را آشکار می سازد.
دکتر روستا به شش ویژگی اصلی یک فروشنده اشاره کرد و از موتور شش سیلندر فروش گفت. شش ویژگی عبارت بودند از : وجهه ، نگرش ، معرفت، حساسیت ، اشتیاق ، و پختگی .
موتور شش سیلندر نیز عبارت بودند از : نگرش ، دانش فروش ، دانش محصول ، دانش کسب و کار ، دانش صنعت ، دانش جامعه
دکتر روستا درباره اهمیت نگرش گفت : نگرش همه چیز زندگی است . نگرشتان را تغییر دهید تا بازاریابی تان تغییر یابد . جمله ای را از زیگلر شاهد مثال آورد و گفت :
در آغاز سخنرانی برای سهولت و ارتباط بیشتر توانمند سازی از کلام زرتشت ، پیامبر ایرانی کمک گرفتم که می گفت :
پندار نیک ، گفتار نیک ، و کردار نیک
واقعیت آن است که اگر پندار ، گفتار ، و کردار با هم و توامان در جهت نیکی ها پیش برود ، توانمندی های فراوانی برای فرد و سازمان پدید می آورد .
برای اطلاع بیشتر از گزیده سخنرانی اینجانب به بخش خبری سایت
TMBA به نشانی
www.tmba.ir مراجعه کنید.