وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

::     استراتژی رسوخ در بازار در مجتمع فراورده های لبنی میهن 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: استراتژی رسوخ در بازار در مجتمع فراورده های لبنی میهن


برای مثال در طی دو هفته اخیر مراحل جذب نیرو و سازماندهی آنها را در استانهای خوزستان و خراسان رضوی به همراه شفیعی عزیز که مدیر فروش مجتمع هستند انجام دادیم


اما استراتژی رسوخ در بازار چیست ؟


استراتژی رسوخ در بازار به معنی فروش بیشتر به همان مشتریان قبلی است که با شیوه هایی چون تبلیغات بیشتر و توزیع بهتر صورت می گیرد.


برای بسیاری از شرکت ها اولین امکان برای فروش بیشتر ، افزایش فروش در میان مشتریان فعلی است . مشتریان فعلی با شما موافقند و محصول شما را می خرند . اگر آنها را بیشتر ترغیب کنید آنگاه بیشتر می خرند. با این حال ، شرکتها تا چه حد مشتریان خود را می شناسند ؟


برای شناخت بهتر مشتریان ابتدا به این سوال ها پاسخ دهید ؟


مشتریان چه مقدار از محصولات را که به آنها عرضه می کنیم می خرند؟


سهم ما و سایر رقبا از خرید مشتری چقدر است ؟


نظر مشتری درباره ما در مقایسه با سایر عرضه کنندگان چیست ؟


برای اینکه مشتری خرید بیشتری از ما داشته باشد چه باید بکینم ؟


راه اساسی برای اطمینان از جایگاه ارزش مشتری Customer value proposition (CVP) برای مخاطب هدف این است که خود را از رقبا متمایز کند و برای این هم نیاز دارد که درک درستی از بازار داشته باشد.


برای رسوخ در بازار می توانید از شیوه های زیر استفاده کنید:


:--><!--/smile: معرفی یک برنامه وفاداری


:--><!--/smile: افزایش فعالیتهای نیروی فروش با جذب آموزش و نظارت صحیح بر ایشان


:--><!--/smile: تبدیل نمایندگی به شعبه جهت کسب اطلاعات بیشتر از بازار و سرعت در عمل


اقدامات لازم برای افزایش پوشش بازار با چیدمان مناسب و ...


سبز باشید


 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.