:: استراتژی رسوخ در بازار در مجتمع فراورده های لبنی میهن
برای مثال در طی دو هفته اخیر مراحل جذب نیرو و سازماندهی آنها را در استانهای خوزستان و خراسان رضوی به همراه شفیعی عزیز که مدیر فروش مجتمع هستند انجام دادیم
اما استراتژی رسوخ در بازار چیست ؟
استراتژی رسوخ در بازار به معنی فروش بیشتر به همان مشتریان قبلی است که با شیوه هایی چون تبلیغات بیشتر و توزیع بهتر صورت می گیرد.
برای بسیاری از شرکت ها اولین امکان برای فروش بیشتر ، افزایش فروش در میان مشتریان فعلی است . مشتریان فعلی با شما موافقند و محصول شما را می خرند . اگر آنها را بیشتر ترغیب کنید آنگاه بیشتر می خرند. با این حال ، شرکتها تا چه حد مشتریان خود را می شناسند ؟
برای شناخت بهتر مشتریان ابتدا به این سوال ها پاسخ دهید ؟
مشتریان چه مقدار از محصولات را که به آنها عرضه می کنیم می خرند؟
سهم ما و سایر رقبا از خرید مشتری چقدر است ؟
نظر مشتری درباره ما در مقایسه با سایر عرضه کنندگان چیست ؟
برای اینکه مشتری خرید بیشتری از ما داشته باشد چه باید بکینم ؟
راه اساسی برای اطمینان از جایگاه ارزش مشتری Customer value proposition (CVP) برای مخاطب هدف این است که خود را از رقبا متمایز کند و برای این هم نیاز دارد که درک درستی از بازار داشته باشد.
برای رسوخ در بازار می توانید از شیوه های زیر استفاده کنید:
:--><!--/smile: معرفی یک برنامه وفاداری
:--><!--/smile: افزایش فعالیتهای نیروی فروش با جذب – آموزش و نظارت صحیح بر ایشان
:--><!--/smile: تبدیل نمایندگی به شعبه جهت کسب اطلاعات بیشتر از بازار و سرعت در عمل
اقدامات لازم برای افزایش پوشش بازار با چیدمان مناسب و ...
سبز باشید