وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مدیرعامل سافت بانک: تا 10 سال آینده هوش مصنوعی ده هزار برابر باهوش تر از انسان می شود 03 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

مدیرعامل سافت بانک: تا 10 سال آینده هوش مصنوعی ده هزار برابر باهوش تر از انسان می شود

خلاصه 

ماسایوشی سون، رئیس و مدیر اجرایی SoftBank Group Corp، در جریان مجمع عمومی سالانه شرکت در توکیو، در روز جمعه، 20 ژوئن 2024، صحبت کرد. این بزرگ‌ترین اظهارات او از زمانی است که این شرکت ژاپنی برای تقویت منابع مالی خود دست به سرمایه گزاری بروی استارتاپهای خطرپذیر کرده است.

 

سون چشم انداز خود را برای جهانی با هوش مصنوعی فوق العاده یا به قول خودش ASI مطرح کرد. مدیر عامل سافت بانک ابتدا در مورد اصطلاح دیگری صحبت کرد - هوش عمومی مصنوعی یا AGI - که به طور گسترده از انسان باهوش تر است. سون گفت که این فناوری احتمالاً یک تا 10 برابر هوشمندتر از انسان خواهد بود و در سه تا پنج سال آینده، زودتر از آنچه که او پیش بینی کرده بود، به دست خواهد آمد. چون AGI خیلی باهوش‌تر از انسان‌ها نیست، «پس ما نیازی به تغییر روش زندگی و تغییر ساختار سبک زندگی انسان نداریم.» اما وقتی صحبت از ASI می شود، داستان کاملاً متفاوت است. 

 

تحولی بزرگ با هوش مصنوعی ASI

با ASI، شاهد پیشرفت بزرگی خواهید بود.

سون درباره اینکه چگونه در آینده مدل‌های مختلف ASI که مانند نورون‌های مغز انسان با یکدیگر تعامل دارند، بوجود خواهند آمد صحبت کرد. به گفته سان، این پیشرفت منجر به بوجود آمدن هوش مصنوعی خواهد شد که 10000 برابر هوشمندتر از هر نابغه انسانی است.

پس از این نشست، سهام سافت بانک در ژاپن بیش از 3 درصد کاهش یافت. سون بنیانگذار سافت بانک است که پس از سرمایه گذاری اولیه و سودآور در غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا به شهرت رسید. او با راه اندازی صندوق ویژن (Vision Fund) در سال 2017، یک صندوق سرمایه گذاری عظیم که بر حمایت از شرکت های فناوری متمرکز است، سافت بانک را به عنوان یک شرکت آینده نگر فناوری معرفی کرد. در حالی که برخی از سرمایه گزاری های این شرکت موفقیت‌آمیز بودند، از برخی نیز مانند شرکت اشتراک‌گذاری دفتر WeWork بعنوان شکست های بزرگ یاد می شود. 

پس از ثبت ضررهای مالی بی سابقه در سال 2022 در ویژن فاند، سون گفت که سافت بانک به حالت "دفاعی" خواهد رفت و محافظه کارانه تر، سرمایه گذاری خواهد کرد. در سال 2023، صندوق ویژن یک رکورد جدید ضرر مالی را ثبت کرد، به طوری که سون برای مدت طولانی از انظار عمومی دور بود  

او روز جمعه با این سخنرانی پر حاشیه مجدد به کانون توجه ها بازگشت.

سون گفت: «از دو سال پیش پیرتر شده ام، بقیه عمرم محدود است، اما هنوز کاری انجام نداده‌ام »

او افزود که اکنون مأموریت سافت بانک را که «تکامل بشریت» است یافته است. او همچنین گفت که هدف خود را در زندگی کشف کرده است. 

"به این فکر کردم که سافت بانک با چه هدفی تاسیس شد؟ ماسا سون برای چه هدفی متولد شد؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فکر می‌کنم برای درک ASI به دنیا آمده‌ام. من در مورد آن بسیار جدی هستم."

 

 

منبع : سایت خبری CNBC

ترجمه در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.