وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

دور خیز تسلا برای تبدیل شدن به یک شرکت 25 تریلیون دلاری 27 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

دور خیز تسلا برای تبدیل شدن به یک شرکت 25 تریلیون دلاری

خلاصه

 

ایلان ماسک روز پنجشنبه تایید کرد تسلا می‌تواند فروش ربات Optimus انسان‌نما خود را تا پایان سال آینده آغاز کند و پیش‌بینی کرد که می‌تواند ارزش این خودروساز را به 25 تریلیون دلار برساند، ادعای بلندپروازانه دیگری از سوی این میلیاردر معروف که به گفته کارشناسان ممکن است به سر انجام برسد. اگرچه بعید است که در آینده نزدیک این اتفاق بیافتد.

در نشست سالانه سهامداران 2024 در آستین، تگزاس، ماسک اعلام کرد که تسلا نه تنها در حال شروع یک "فصل جدید" در زندگی خود است، بلکه در آستانه نوشتن کتابی کاملاً جدید است و به نظر می رسد Optimus یکی از شخصیت های اصلی است.

ربات های Optimus می توانند تسلا را به یک شرکت ۲۵ تریلیون دلاری تبدیل کنند.تسلا برای اولین بار برنامه خود را برای کار بر روی ربات های انسان نما در یک رویداد روز هوش مصنوعی در سال 2021 فاش کرد و رقصنده ای را در یونیتارد به نمایش گذاشت که شبیه یک روبات شیک و آندروژن به نظر می رسید. 

در ماه ژانویه، تسلا ربات‌های Optimus خود را در یک ویدیو نمایشی نشان داد که لباس‌های شسته شده را تا می‌کنند و بلافاصله توسط مهندسان رباتیک به دلیل فریب‌کاری مورد انتقاد قرار گرفت. زیرا ربات ها مستقل نبودند، و انسان ها به آنها کمک کردند. در رویداد سهامداران روز پنجشنبه، ماسک دقیقاً آنچه Optimus امروز می تواند انجام دهد را فاش نکرد. او پیشنهاد کرد که روبات‌ها روزی مانند R2-D2 و C-3PO در جنگ ستارگان عمل کنند. ماسک پیشنهاد کرد که آنها می توانند برای شما آشپزی یا تمیز کنند، کار کارخانه انجام دهند یا حتی به فرزندان شما آموزش دهند.

ماسک اضافه کرد که Optimus می تواند کاتالیزوری برای ارزش بازار 25 تریلیون دلاری تسلا باشد. او قول داد که تسلا تا سال 2025 به سمت «تولید محدود» Optimus برود و سال آینده ربات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌های خود آزمایش کند. ماسک پیش بینی کرد که این شرکت تا سال 2025 بیش از 1000 یا چند هزار ربات Optimus در تسلا خواهد داشت.

در پایان کار پنجشنبه، تسلا حدود 580 میلیارد دلار ارزش داشت که آن را به دهمین شرکت با ارزش در S&P 500 تبدیل کرد. ماسک چارچوب زمانی برای رسیدن به 25 تریلیون دلار ارائه نکرد. او گفت که خودروهای خودران می توانند ارزش بازاری بین 5 تا 7 تریلیون دلار به این شرکت بدهند.

سهام تسلا در سال جاری 27 درصد سقوط کرد زیرا این شرکت با کاهش فروش مواجه شد که تا حدی به خط تولید قدیمی خودروهای الکتریکی و افزایش رقابت در چین مربوط می شود. علاوه بر این، شرکت تعداد زیادی از کارگران را اخراج کرد. ماسک سرمایه‌گذاران را تشویق کرده است که فراتر از وضعیت فعلی کسب‌وکار نگاه کنند و بیشتر روی آینده‌ای از خودروهای خودران، روبات‌ها و هوش مصنوعی تمرکز کنند.

یکی از جسورانه‌ترین ادعاهای او در روز پنجشنبه این بود که تسلا در توسعه سیلیکون آنقدر پیشرفته است که از انویدیا در استنتاج یا فرآیندی که مدل‌های یادگیری ماشینی آموزش دیده  از داده‌های جدید برای نتیجه‌گیری استفاده می‌کنند، پیشی گرفته است. سهام انویدیا از پایان سال 2022 به دلیل تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی این شرکت تقریبا 9 برابر شده است و ارزش این شرکت در حال حاضر حدود 3.2 تریلیون دلار است. یکی از نگرانی های مطرح شده در مورد ماسک، تمرکز او بر تسلا بر روی سایر تعهداتش است. همانطور که می دانید او مالک و اپراتور شرکت رسانه های اجتماعی X، مدیر عامل اسپیس ایکس و موسس The Boring Co و Nuralink است. او در ماه مارس سال گذشته، استارتاپ دیگری به نام xAI را راه اندازی کرد که اخیراً 6 میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرد.

 

منبع : وب سایت خبری CNBC

ترجمه در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.