وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

اپل هوش مصنوعی اختصاصی خود را معرفی کرد 23 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

اپل هوش مصنوعی اختصاصی خود را معرفی کرد

2 روز قبل اپل در کنفراس خبری سالانه WWDC 2024 (apple worldwide developers conference) به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه محصولات و نرم افزارها پرداخت.

از سیستم عامل جدید iOS 18 گرفته تا ساعت جدید بنام watchOS 11 . اما یکی از جذاب ترین بخش ها در این کنفرانس خبری، معرفی هوش مصنوعی اختصاصی اپل به اسم 

Apple Intelligence بود. همین چندی پیش بود که سم آلتمن مدیرعامل OpenAI از همکاری و شراکت با اپل در خصوص خلق هوش مصنوعی جدید صحبت کرده بود. کمپانی اپل

در کنفراس خبری خود این موضوع را تایید کرد و بصورت رسمی اعلام کرد که در سیستم عامل بعدی خود یعنی iOS 18 از هوش مصنوعی GPT-4o که آخرین دستاورد OpenAI هست، در محصولات نسل جدید خود استفاده خواهد کرد. بعلاوه قصد دارد ویژگی های اختصاصی و متمایزی را تحت عنوان Apple Intelligence توسعه دهد. 

Apple Intelligence در محصولات جدید اپل بعنوان یک دستیار هوش مصنوعی عمل خواهد کرد و در بخش مختلف خدمات حرفه ای به کاربران خود ارائه می دهد. 

مجهز شدن Siri (دستیار صوتی اپل) به AI Smart

این شرکت اعلام کرد که در iOS 18 دستیار صورتی اپل Siri مجهز به هوش مصنوعی جدید می شود تا بتواند طبیعی تر و بهتر از قبل با کاربران ارتباط برقرار کند. بعلاوه دیگر الزام صحبت کردن با siri برداشته شده و میتواند درخواست های خود را به جای وویس، در قالب تایپ کردن بیان کنید. مثلا میتوانید درخواست دهید تا siri  برایتان یک برنامه ریزی انجام دهد. یا مثلا وقتی در گالری هستید از دستیار صوتی بخواید که برایتان این عکس را برای دوستانتان ارسال کند ( قابلیت On-Screen Awareness ) . و یا در گالری شما بدنبال گواهی نامه شما بگردد و آن را در یک سایت قرار دهد. چیزی شبیه قابلیت AutoFill ولی بسیار پیشرفته تر.

 

قابلیت بهبود نوشتاری متن

با این قابلیت می توانید در هنگام نوشتن ایمیل ها و خلاصه نویسی، پیشنهادات جدیدی دریافت کنید. هنگامی که در حال نوشتن متنی در ایمیل خود هستید، می توانید از سیری بخواهید که متن را برای شما بنویسد و همچنین از او بخواهید که لحن متن را تغییر دهد. اپل می گوید که این ویژگی در تمام قسمت های سیستم موجود است.

 

قابلیت تولید ایموجی و عکس های خاص

اگر شما مایلید ایموجی های اختصاصی خود را بسازید و از ایموجی های پیش فرض اپل خسته شده اید این قابلیت برای شماست. Genmoji قابلیتی است که هوش مصنوعی جدید اپل برای کاربران فراهم می کند تا بتواند ایموجی های اختصاصی خود را بسازند.

قابلیت جذاب دیگر در این بخش هم، ساخت عکس است. Image Playground به شما این امکان را می دهد تا مانند ابزارهای هوش مصنوعی عکس محور، تنها با نوشتن چند خط، عکس مورد علاقه خودتان را بسازید.

این انتهای کار نیست و قابلیت هوش مصنوعی برای سرچ عکس در گالری گوشی (Photos) هم قابل استفاده است. در بخش گالری شما میتوانید عکس مورد نظرخود را از طریق ویژگی های آن سرچ کنید، مثلا در حال دویدن و یا انجام حرکات ورزشی را سرچ کنید و هوش مصنوعی عکس شما را در صورت موجود بودن آن ویژگی پیدا می کند.

 

کمک گرفتن از GPT-4o

حال اگر ما درخواست متنی از Siri داشته باشیم که هوش مصنوعی اپل توانایی درک و یا انجام نداشته باشد چه ؟ اینجاست که ChatGPT وارد کار می شود. 

اگر هوش مصنوعی پیشفرض اپل قادر به پاسخگویی به سوال یا درخواست شما نباشد پیغامی تحت عنوان استفاده از ChatGPT برای شما ظاهر می شود، در صورتی که شما تایید را بزنید و اجازه این کار را دهید، پاسخگوی درخواست شما ChatGPT خواهد بود و سوال شما از این هوش مصنوعی پرسیده می شود و پس از دریافت پاسخ Siri جواب را ساماندهی و به شما نمایش می دهد. بعلاوه اپل اعلام کرد که در حال حاضر از جدیدترین و پیشرفته ترین نسخه هوش مصنوعی این شرکت استفاده می کند (GPT-4o) ولی در آینده از هوشهای مصنوعی دیگری نیز استفاده خواهد کرد.

شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت پس از موفقیت OpenAI در سال 2020 ، به سرعت به حوزه هوش مصنوعی ورود کردن و شروع به ساختن هوش مصنوعی اختصاصی برای خود کردند، اکنون اپل نیز با معرفی Apple Intelligence تلاش دارد تا در این رقابت به آن ها برسد.

 

 

ترجمه اختصاصی هوش بازار TMBA از کنفرانس آنلاین خبری WWDC 2024

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.