وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مجهز شدن هوش مصنوعی به تفکر عمیق : پیدایش مغز مجازی 05 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

مجهز شدن هوش مصنوعی به تفکر عمیق : پیدایش مغز مجازی

امروز با پیشرفت تکنولوژی بخصوص در حوزه هوش مصنوعی روز به روز بشر به دستاوردهای جدیدی می رسد تا اینجا که رسیدن به هوش مصنوعی متفکر که در فیلم های علمی تخیلی میدیدیم حالا دیگر یک رویا و تخیل نیست.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI به تازگی از هوش مصنوعی جدید این شرکت با عنوان GPT-5 صحبت کرد. بنا به گفته آلتمن این شرکت سعی در آن دارد تا با تکامل هوش مصنوعی نسل بعد؛ بر تعاملات انسانی و زمینه برنامه‌نویسی تاثیر بگذارد. به گفته او، این هوش مصنوعی جدید باعث می شود مردم اشتیاق بسیار بالایی در خصوص ارتباط با هوش مصنوعی داشته باشند. سم آلتمن گفت هوش مصنوعی جدید قابلیت تفکر عمیق دارد و می تواند به کابران در انجام وظایفشان کمک کند، بخصوص به افرادی که در حوزه برنامه نویسی فعالیت می کنند.

 

GPT-4 برایندی از تکامل تکنولوژیکی :

آلتمن تکمیل کرد که پروژه اخیر هوش مصنوعی این شرکت یعنی  GPT-4o نه تنها یک شکست و تصمیم عجولانه نبوده، بلکه نتیجه سالها تلاش، تحقیقات و پیشرفت بوده است. مسیر حرکت OPENAI شامل کاوش گسترده در مدل های صوتی و تصویری  بزرگ، اصلاح متدهای آموزشی و افزایش یکپارچه سازی مدل هوش مصنوعی بوده است.

او رویکرد دقیقه OPENAI را پیش برد مرزهای قابلیت هوش مصنوعی از طریق نوآوری و اصلاح متداول و مستمر بیان کرد.

GPT-5: وعده یک "مغز مجازی"

آلتمن در مورد GPT-5 به یک تغییر عمیق و شگرف در عملکرد هوش مصنوعی اشاره کرد. این عمر نشان دهنده این است که GPT-5 ممکن است به عنوان یک "مغز مجازی" عملکرده و به کاربران در کارهای بسیاری کمک کند. برخلاف ورژهای قبلی GPT، انتظار می‌رود که GPT-5 تجربه‌ای منحصربه‌فرد و متحول کننده را ارائه دهد و درک متعارف مدل‌های هوش مصنوعی را به طور بلقوه بازتعریف کند. پیش‌بینی آلتمن از ویژگی‌های متمایز GPT-5 نشان‌دهنده انحراف قابل‌توجه از قراردادهای نام‌گذاری سنتی است تا به یک جهش انقلابی در فناوری هوش مصنوعی منجر شود.

هنگامی که از آلتمن راجب نام GPT-5 برای کسب اطلاعات بیشتر پرسیده شد، گفت با توجه تفاوت چشمگیر این محصول نسبت به نسل های گذشته (نام ها و توابع GPT-1 تا GPT-4 سنتی هستند) و خاص بودن این هوش مصنوعی جدید، ممکن است نام بسیار خاصی برای آن انتخاب شود. 

مفهوم مغز مجازی سطحی از پیچیدگی و سازگاری شناختی را نشان می‌دهد که فراتر از مدل‌های معمولی هوش مصنوعی است. این یعنی آینده ای که در آن هوش مصنوعی به طور یکپارچه در جنبه های مختلف زندگی انسان ادغام می شود بطوری که پشتیبانی و عملکرد بی نظیری را ارائه می دهد.

 

تکامل هوش مصنوعی و ارتباط با انسان

آلتمن در مورد ظهور هوش مصنوعی بر بینش عمیقی از روان انسان تأکید کرد. این نشان می دهد که با پیشرفت هوش مصنوعی، افراد نیز به طور فزاینده ای مشتاق ارتباطات واقعی هوش مصنوعی با انسان خواهند بود. این مشاهده همچنین تأثیر پیچیده بین فناوری و احساسات انسانی را برجسته می کند و آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن تلاش برای تعاملات انسانی اصیل در مواجهه با پیشرفت فن‌آوری بسیار مهم می‌شود.

 

برنامه نویسی: اوج نوآوری

ادعای آلتمن مبنی بر اینکه برنامه‌نویسی در سال آینده نویدبخش بوده و  منعکس‌کننده درک عمیقی از چشم‌انداز فناوری در حال تکامل است. بدون شک، کدنویسی و توسعه نرم افزار نقشی اساسی در آینده هوش مصنوعی و فناوری خواهد داشت.

نتیجه 

بینش سام آلتمن در مورد تکامل هوش مصنوعی، انتشار GPT-4 و چشم انداز آینده GPT-5 تصویر روشنی از قدرت دگرگون کننده هوش مصنوعی ارائه می دهد. از آنجایی که OpenAI به پیشبرد مرزهای فناوری هوش مصنوعی ادامه می دهد، چشم انداز آلتمن برای آینده ای که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک مغز مجازی عمل می کند، بر پتانسیل بی حد هوش مصنوعی برای متحول کردن تجربیات و تعاملات انسانی تأکید می کند. با هر بار تکرار، از GPT-1 تا GPT-4 و فراتر از آن، مسیر OpenAI نمونه‌ای از تعقیب بی‌وقفه نوآوری و تعالی در قلمرو هوش مصنوعی است.

 

منبع : سایت تکنولوژی gizchina.com

ترجمه در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.