وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: خدای من چگونه سپاس گویم تو را 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: خدای من چگونه سپاس گویم تو را


روز 26 آبان در کرمان پس از سمینار ، عزیزی فرمود می خواهم یک ربع با شما صحبت کنم . به اتاقی رفتیم و چنین شروع کرد . من از شهر بم آمده ام . در زلزله بم همسر و فرزندانم را از دست دادم .


حال سالنی درست کردم و مؤسسه ای خیریه را تشکیل داده ام تا کودکان بازمانده بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش داشته باشیم تاکنون 560 عضو داریم و مرتب بر تعداد اعضاء زیاد می شود.


او گفت تعریف شما را زیاد شنیده ام، کلامت در دل نفوذ می کند و سرنوشت شما . که از یک بچه دهاتی با ویزیتوری و کار ، حال مدرس دانشگاه شده ای و اهل تلاش هستی برایم جالب است.


می خواهم به صورت رایگان در طول سال چند روز به بم بیایی و بتوانی با سخنرانی و نشان دادن راهکار ،شوق فعالیت را با توصیه هایت در دل اعضاء مؤسسه ما بیشتر کنی.


با افتخار پذیرفتم. به او گفتم برادرم من وهمکاران نازنینم در TMBA درآمدمان را از بنگاههای اقتصادی دریافت می کنیم اما هریک وظیفه ای داریم و اگر مواظب مسئولیت اجتماعی مان نباشیم زندگی را باخته ایم هم خودم می آیم و هم اساتید و اعضاء هیئت علمی TMBA و از ایشان برای اینکه ما را قابل دانستند سپاسگزاری کردم.


سه روز بعد در اصفهان جناب آقای رجالی مدیر محترم ظریف مصور در زمان استراحت به سویم آمد و گفت آقای درگی من با خانم اسفرجانی صحبت کرده ام و می خواهم با شما صحبت کنم که در راستای رسالت اجتماعی تان برای توسعه دانایی اعضاء مؤسسه های خیریه گامی بردارید. و سپس در اتومبیل ایشان ، زمانی که ما دو نفر را با بزرگواری تا هتل آوردند مباحث بیشتر باز شد.


من اعتقاد دارم هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست، نباید لطف الهی را دست کم گرفت، همین که ما را قابل می داند باید شکرگزار باشیم.


یکی از دوستان می گفت شما نرخ سمینارها و مشاوره هایتان خیلی گران است. عرض کردم گران نیست، بلکه بالاست، گران به چیزی می گویند که نیرزد ولی وقتی بیش از 90% وقت ما با همین ارقام در بخش خصوصی می گذرد که اعتقاد داریم برای هریک ریال زحمت کشیده است. و وقتی در همین بخش خصوصی هفت سال هست که با افتخار در خدمت یک شرکت هستیم، اگر آنها نتیجه نگرفته بودند عاشق چشم و ابروی ما نبودند که چنین ارقامی را پرداخت کنند. پس بازار عرضه و تقاضاست.


اما باید با سپاس از پروردگار رسالت اجتماعی مان را در جای خویش بجا آوریم. و نباید این دو را با هم قاطی کنیم.


اگر سازمانها می خواهند موفق شوند پس باید هزینه موفقیت خویش را بدهند اما ما هم باید برای افزایش برکت درآمدمان در جای صحیح سهم خودمان را ادا کنیم.


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.