وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

سه نکته برای درخواست افزایش حقوق در یک اقتصاد نامطمئن 21 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

سه نکته برای درخواست افزایش حقوق در یک اقتصاد نامطمئن

در اقتصاد امروز، چشم‌انداز درخواست افزایش حقوق می‌تواند ترسناک‌تر از حد معمول باشد، اما با اخراج گسترده‌تر و افزایش تورم، حتی ضروری‌تر. با وجود ابهام زیاد، بسیاری از کارمندان فکرشان در گیر این موضوع است که آیا زمان مناسبی است که به مدیران خود در مورد افزایش حقوقی که به شدت به آن نیاز دارند تا در شرایط سخت مالی سپری کنند، مراجعه کنند.

برای درک اهمیت موضوع، اجازه دهید به برخی از داده‌های اخیر نگاه کنیم: تقریباً 28 درصد از آمریکایی‌ها در دو سال گذشته بیکار شده‌اند و درآمد ایالات متحده برای سومین سال متوالی کاهش یافته است. وقتی 48 درصد از آمریکایی‌ها نگران حفظ شغل خود هستند، درخواست افزایش حقوق غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.

با این حال، با رویکرد صحیح، همچنان می توان از جبران خسارت عادلانه دفاع کرد. در اینجا چند نکته برای انجام درست و ایمن آن وجود دارد که مستحق افزایش دستمزد شماست.

 

1. تحقیق و انعکاس

قبل از اینکه حتی به برنامه ریزی جلسه با سرپرست خود فکر کنید، تحقیق کنید. از وب سایت های مقایسه درآمد، شبکه های حرفه ای کار و گزارش های صنعت برای جمع آوری داده ها در مورد استانداردهای صنعت و معیارهای حقوق برای شغل خود استفاده کنید.

سلامت مالی شرکت خود را بسنجید

بعد، در مورد عملکرد خود فکر کنید. مسئولیت ها، دستاوردها و هر گونه مهارت یا گواهینامه اضافی را که از آخرین مذاکره حقوقی خود کسب کرده اید برجسته کنید. با نگه‌داشتن پرینت‌های بازخورد مثبت مشتری، و توجه به جایی که در شغل خود از انتظارات فراتر رفته‌اید، در موقعیت خوبی هستید! آماده باشید تا ارزش خود را به شرکت نشان دهید، به خصوص از نظر کمک به ثبات در مواقع سخت. تحقیق و تأمل شما نه تنها به شما کمک می کند تا یک درخواست افزایش منصفانه را تعیین کنید، بلکه اعتماد به نفس شما را در طول مکالمه نیز افزایش می دهد.

 

2. بدانید که زمان بندی همه چیز است

در یک اقتصاد رکود، زمان بندی به یک عامل بسیار مهم در درخواست افزایش حقوق تبدیل می شود. سلامت مالی شرکت و صنعت خود را در نظر بگیرید: اگر سازمان شما با مشکلات مالی یا اخراج کارکنان مواجه است، ممکن است بهترین زمان برای درخواست افزایش حقوق نباشد. با این حال، اگر شرکت شما نسبتاً پایدار است یا اخیراً نتایج مالی مثبتی را گزارش کرده است، مدیر شما ممکن است پذیرای این ایده باشد. با این وجود، اگر کسی در نتایج خود زیاده روی کند، ممکن است فرصت خود را از دست بدهد.

در زمان رشد شرکت درخواست دهید

مطمئن شوید که یک لحظه مناسب را در چرخه بررسی سالانه یا دوره برنامه ریزی بودجه شرکت خود انتخاب کنید. زمان بندی استراتژیک می تواند احتمال پاسخ مثبت را افزایش دهد.

برای اینکه مکالمه معمولی تر و مورد استقبال قرار گیرد، ممکن است جلسه را به عنوان زمانی برای ترسیم اهداف مالی خود در نظر بگیرید و بپرسید که چگونه شما و مدیرتان می توانید با هم کار کنید تا شما را در مسیر رسیدن به این اهداف قرار دهید.

 

3. بر ارزش و وفاداری خود تأکید کنید

در شرایط رکود، کارفرمایان اغلب کارمندان سازگار و مدبر را در اولویت قرار می دهند که می توانند به سازمان کمک کنند تا از طوفان عبور کند. هنگامی که برای افزایش حقوق به مدیر خود مراجعه می کنید، بر توانایی خود برای انطباق با شرایط در حال تغییر، تمایل خود برای بر عهده گرفتن مسئولیت های اضافی و مشارکت خود در اقدامات صرفه جویی در هزینه یا تولید درآمد تأکید کنید.

وفاداری خود را اثبات کنید

نمونه های خاصی از اینکه چگونه مهارت ها و تلاش شما در عملکرد شرکت تفاوت ایجاد کرده است را به نمایش بگذارید. با قرار دادن خود به عنوان یک دارایی ضروری و یک کارمند وفادار، نه تنها درخواست خود را برای افزایش حقوق توجیه می کنید، بلکه تعهد خود را به موفقیت سازمان نشان می دهید.

در حالی که درخواست افزایش حقوق در یک اقتصاد ضعیف ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد،اما غیرممکن نیست. به یاد داشته باشید که ارتباط باز و محترمانه با کارفرمای شما کلید دستیابی به اهداف مالی شما است، حتی در زمان های چالش برانگیز اقتصادی.

با اعتماد به نفس و درک روشنی از ارزش خود به گفتگو بپردازید، و ممکن است متوجه شوید که کارفرمای شما بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردید مایل است به کمک‌های شما پاداش دهد. در پایان، این فقط درخواست افزایش حقوق نیست. این در مورد درخواست عادلانه و شناخت ارزش خود در محل کار است.

 

منبع : forbes Ashley Stahl Contributor

ترجمه شده در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.