وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مدیرعامل استارباکس از آموزه‌های پاندمی کرونا می‌گوید 21 مرداد
admin لایک 0 دیدگاه

مدیرعامل استارباکس از آموزه‌های پاندمی کرونا می‌گوید

 

مدیرعامل استارباکس، کوین جانسون، اخیراً در یک گفتگوی وبیناری که توسط فدراسیون ملی خرده‌فروشان برگزار شده بود، به بررسی شرایط به وجود آمده به دلیل پاندمی کرونا برای کاروکسب‌ها و واکنش استارباکس به شرایط جدید بازار پرداخت.

جانسون عنوان کرد تیم استارباکس برای اولین بار تاثیر ویروس کرونا را در ژانویه سال گذشته میلادی در شعبات چین خود احساس کرد. همان موقع بود که این برند فروش قهوه که فروش سالانه‌ای معادل 30 میلیارد دلار دارد، از تمام 32 هزار فروشگاه خود در 80 کشور جهان خواست که سه اصل مهم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند. این سه اصل عبارتند از:

·       در اولویت قرار دادن ایمنی، بهداشت و رفاه کارکنان و مشتریان

·       حمایت از دولت و مقامات دولتی محلی برای کنترل شیوع ویروس کرونا

·       حضور در محل کار با رویکردی مثبت و سازنده و حس مسئولیت بیشتر از گذشته نسبت به اجتماعات نزدیک محل فروشگاه‌ها

جانسون همچنین در گفتگوی خود اعلام کرد که پوشیدن ماسک برای تمام کارکنان و مشتریان از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا اجباری بوده و استارباکس منتظر اقدام دولت آمریکا یا هیچ دولت دیگری در این زمینه نمانده است. جانسون یکی از استراتژی‌های مهم استارباکس در مقطع فعلی را خرید فروشگاه‌های جدید به ویژه در آمریکا اعلام کرد. مدیرعامل استارباکس اعلام کرد که به دلیل بحران کرونا قیمت زمین در برخی از مناطق گرانقیمت آمریکا مانند محله منهتن در شهر نیویورک به شدت افت کرده و در شرایطی که مشتریان زیادی برای این زمینها وجود ندارد، این بهترین فرصت برای استارباکس است تا با خرید زمینها و فروشگاه‌های جدید، زنجیره فروشگاهی خود را تقویت کند. او همچنین اظهار داشت که استارباکس از مدتها پیش به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در طراحی فروشگاه‌های خود بوده است و اکنون بهترین زمان برای این کار است.

جانسون معتقد است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان نیاز دارند حس کنند که به جمع خاصی تعلق دارند. بنابراین مشتریان به دنبال تجربیاتی می‌گردند که این حس را برای آنها به وجود آورند. جانسون به تمام کارکنان استارباکس تاکید کرده که در شرایط فعلی باید بیش از هر زمان دیگری مثبت‌اندیش و باروحیه باشند و این مثبت‌اندیشی و روحیه را به مشتریان خود نیز منتقل کنند. او تصریح می‌کند که همین حس تعلق باید برای مشتریانی که با گوشی‌های هوشمند خود خرید می‌کنند نیز به وجود آید. او می‌گوید: «در فروشگاه فیزیکی خود یک تجربه فوق‌العاده را برای مشتریان ایجاد کنید تا فروشگاه‌تان به مقصد مشتری تبدیل شود و سپس آن تجربه خوشایند را به ارتباطات دیجیتالی خود با مشتری نیز بسط و گسترش دهید.»

کوین جانسون در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده و سابقه طولانی در کاروکسب‌های موفق آمریکایی دارد. او در سال 2017 جای هاوارد شولتز را به عنوان مدیرعامل برند 49 ساله استارباکس گرفت.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.