وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

با 8 روش مهارتهای خودمدیریتی تان را ارتقا دهید 26 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

با 8 روش مهارتهای خودمدیریتی تان را ارتقا دهید

مهارتهای خودمدیریتی به شما امکان میدهد تا بهره‌وری خود را به حداکثر برسانید، عملکرد خود را بهبود بخشید و به اهداف حرفه‌ای خود برسید. بهبود مهارتهای خودمدیریتی میتواند به شما در افزایش اشتغال و مدیریت بهتر مسیر شغلی کمک کند. در این مقاله مهارت های خود مدیریتی لازم در محیط کار را شناسایی میکنیم.

مهارتهای خود مدیریتی چیست؟

مهارتهای خودمدیریتی توانایی هایی است که به افراد این امکان را میدهد که افکار، احساسات و اعمال خود را کنترل کنند. اگر مهارتهای خود مدیریتی قوی دارید، به طور مستقل اهدافی برای خود تعیین کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. خودمدیریتی هدفمند میتواند به شما در جهت گیری مسیر حرفه ای کمک کند و فرصتهایی برای نزدیکی به اهداف خود پیش می‌آورد.

مهارتهای خودمدیریتی در زمینه های زیر تاثیر دارد:

·        سازمان

·        هدف

·        مدیریت زمان

·        خودانگیزشی

·        مدیریت استرس

·        مسئولیت پذیری

 

در یک سازمان، فرد میتواند مهارتهای خود مدیریتی را در مدیریت زمان، انرژی، توانایی و .. به کار گیرد تا نظم و عملکرد بهتری داشته باشد. اگر به خوبی سازمان یافته باشید ، می توانید به برنامه ریزی ، اولویت بندی و اجرای فعالیت های مهم کمک کنید تا به شما در مدیریت مسئولیت های اساسی در محل کار خود کمک کنید.

 

چگونه مهارت های مدیریت بر خود را بهبود دهیم؟

با چند راه میتوانید کارهای خود را هدایت، ارزیابی و بهبود بخشید. در ادامه چند روش برای این کار وجود دارد:

1.نقاط قوت خود را ارزیابی کنید.

بدانید در چه کاری بهترین هستید و چه توانایی هایی دارید. به راههای به حداکثر رساندن این توانایی ها توجه کنید. شناخت نقاط قوت به شما کمک میکند تا مسیر شغلی خود را مدیریت کنید.

2. مسئولیتهای خود را در اولویت قرار دهید.

به روشنی مشخص کنید که مهمترین مسئولیتها چیست و توجه خود را بر آنها بگذارید.

3.توسعه سیستم های سازمانی

روشهای موثری پیدا کنید که به شما کمک کند تا وقت خود را مدیریت کنید. فعالیتهای روزانه خود را ساده تر کنید و موارد مهم در مکانهای آسان پیدا کنید. ممکن است شامل استفاده از یک کتاب دستور کار ، تنظیم یک برنامه مدیریت زمان بر روی تلفن شما یا ایجاد یک سیستم پر کردن در میز کار شما باشد.

4.مهلت های سختگیرانه ای تعیین کنید.

برای هر مرحله از پروژه های خود زمانی تعیین کنید و برنامه های خود را حفظ کنید. خود را متعهد به انجام وظایف کنید و مهلتهایی برای آن تعیین کنید.

5.یک کار انجام دهید.

انرژی و توانایی های خود را بر یک کار واحد متمرکز کنید. قبل از انجام هر کار دیگر ، کار را به طور کامل انجام دهید تا بتوانید وقت و تلاش خود را به نحو احسن مدیریت کنید.

6.صبور باشید.

احساس آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید درست فکر کنید. به دیگران توجه داشته باشید و سعی کنید نیازها و تجربیات آنها را درک کنید.

7.مراقب سلامتی خود باشید.

رژیم صحیحی را پیش بگیرید، مرتبا ورزش کنید، بهداشت شخصی خود را رعایت کنید و بر کاهش استرس خود تمرکز کنید.

8.پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

با بررسی مسیر و دستاوردهای خود، پیشرفتهای خود را ارزیابی کنید و از بازخوردها برای پیشرفت و مدیریت استفاده کنید.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.