وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

روشهایی ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام 01 خرداد
admin لایک 0 دیدگاه

روشهایی ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام

 

اگر کار و کسب شما به نحوی است که در اینستاگرام میتوانید خدمات یا محصولاتی ارائه کنید، قطعا به دنبال راههایی برای افزایش فروش هستید. با اضافه شدن قابلیتهایی برای فروش در اینستاگرام و هدایت مشتریان، قطعا باید برای رقابت با دیگر تجارت ها در زمینه مشابه، روشهایی برای پیشی از  آنها را بدانید.

در ادامه چند نکته برای تاثیرگذاری بر مشتری و افزایش فروش آورده شده­است:

1.    صلاحیت داشته باشید.

ممکن است دو فروشگاه ورزشی مشاهده کنید که یکی از آنها را فروشنده‌ای بدون اطلاعات و دیگری را فردی با اطلاعات کامل اداره میکند. شما ترجیح میدهید از کدام خرید کنید؟

بنابراین در هر زمینه ای که فعالیت میکنید، نشان دهید که در این زمینه صلاحیت و تخصص دارید.

2.    مورد اطمینان باشید.

اعتماد از روشهای مهم برای بهبود فروش در اینستاگرام است. در صلاحیت شما نشان می دهید که قوی و متخصص هستید. اما در درجه اول به فکر مشتریان خود هستید یا سود خود؟ این مسئله اعتماد ایجاد میکند. راضی نگه داشتن مشتریان خود پله ای برای اعتماد دنبال کنندگان شما است.

3.    مسیر خریدتان را آسان کنید

در بازاریابی دیجیتال هرچه مسیر خرید آسانتری داشته باشید، احتمال وقوع خرید بیشتر است. وقتی پروسه خرید شما شخت و نامشخص باشد، بخشی از خرید را از دست میدهید. به جای اینکه کاربران را به گذاشتن کامنت و پرسیدن قیمت وادار کنید درباره محصول و قیمت آن توضیح دهید و پروسه خرید را ذکر کنید.

4.    هزینه ارسال منطقی داشته باشید.

تحقیقات نشان میدهد برخی از سفارشات تنها به دلیل هزینه بالای ارسال به مرحله نهایی نمیرسند. درواقع مشتری با دیدن هزینه ارسال تصمیم خود را عوض میکند.

5.    عکاسی درست از محصولات داشته باشید.

هر پست شما نمایانگر برند شما است. در اینستاگرام نیز عکسهای شما صحبت میکنند. بنابراین عکس های خود را با کیفیت و مرتبط با محصول، با کپشنی درست انتخاب کنید.

6.    حضور منظم داشته باشید.

نسبت به فروشگاهی که یک روز باز است و یک روز بسته، چه احساسی دارید؟

حضور نامنظم، اعتماد را از مخاطبین شما میگیرد و ممکن است هرلحظه شما را رها کنند.

برای حضور در اینستاگرام برنامه داشته باشید، اگر روزانه محتوا منتشر می کنید، سعی کنید این روال را حفظ کنید و اگر هر هفته چند پست قرار می دهید سعی کنید همیشه برای هر هفته برنامه داشته باشید.

7.    تولید محتوایی هدفمند داشته باشید.

در شروع هر ماه یا هر هفته برنامه ای تهیه کنید تا بدانید چه محتواهایی باید ارائه دهید و هر روز دقیقا بدانید چه پست هایی و با چه اهدافی منتشر خواهید کرد. برای مثال این هفته دو پست آموزشی، یک پست از کار و کسب خود و یک استوری از قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی.

 

مسلما هرچه از روش های بیشتری استفاده کنید و هرچه این روش ها را بهتر به کارگیرید، افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه خواهید کرد. تقریبا تمام روش های گفته برای بهبود فروش هزینه مالی ندارند و بیشتر نیازمند وقت و توجه شما هستند.

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.