وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه برای سال جدید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم؟ 19 فروردین
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه برای سال جدید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم؟

بهترین زمان برای ارزیابی عملکردسال گذشته، روزهای پایانی سال است که به هدف گذاری های جدیدی برای سال جدید منجر میشود. موفق بودن در برنامه ها، نیازمند برنامه ریزی دقیق است. در ادامه نکاتی برای برنامه ریزی موفق تر را بررسی میکنیم.

1.سالی که گذشت را بررسی کنید.

اولین قدم برای برنامه ریزی بهتر، بررسی سال گذشته است. بررسی برنامه های عملی نشده و کارهای انجام نشده برای ما ناامید کننده است، اما اگر این مسئله را بررسی نکنیم، نمیتوان نگاهی رو به جلو داشت.

2. اهداف سال جدید خود را بنویسید.

یک کاغذ بردارید و اهداف خود را بر آن بنویسید.خیلی در این مورد سختگیر نباشید، تنها کسی که این اهداف را میخواند خودتان هستید.اما در نوشتن جدی باشید، زمان بگذارید و به خوبی فکر کنید و همه برنامه های خود را بنویسید.

3. تصور کنید. تصور کنید در آخرین روز از سالی که پیش رو است هستید و به برنامه های خود رسیده اید. چه حسی دارید؟ از دستاوردهای خود خوشحال هستید؟ از نظر روحی و جسمی چه وضعیتی دارید؟ و اطرافیانتان چه حسی دارند؟

این دید جامع به شما کمک میکند تا مطمئن شوید چه اهدافی را باید در اولویت قرار دهید و از چه هدفی میتوانید صرف نظر کنید.

 

4. اهدافتان را دسته بندی کنید.

هدف های خود را با دقت بررسی کنید و آنها را دسته بندی کنید. هرکدام را در دسته مشخصی بگذارید و طبق آن برنامه ریزی کنید. این دسته بندی ها میتواند شامل این موارد باشد:

عادات: همه ما وابسته به عادتهایمان هستیم و این عادات در شکل گیری زندگی ما تاثیر دارد.به لیست خود نگاهی دوباره بیندازید، چند مورد از آن درمورد ترک عادت ها یا ایجاد عادت های جدید است؟

بنابراین بسیاری از اهداف بزرگ لیست شما با تغییر یا ایجاد چند عادت جدید به ثمر میرسد. خیلی از عادات ما زمینه ساز دستیابی به اهداف و موفقیت ها است. علاقه مندی و تجربه: تا به حال چند بار تصمیم به ثبت نام در یک دوره هنری یا ورزشی گرفته اید اما زمان آن را به بعد موکول کرده اید؟ چند بار تصمیم به سفر گرفته اید اما اقدامی نکردید؟

کسب خیلی از مهارتها صبر و اراده میخواهد. قدم به پیش بگذارید و برای پیشرفت خود تلاش کنید. 5.واقع بین و ثابت قدم باشید.

برای اینکه کارها درست پیش رود و  انگیزه خود را از دست ندهید، برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. برنامه های خود را با توجه به توان و قدرتتان تنظیم کنید و به آن را اجرا کنید.

6. اهدافتان را مرور و ارزیابی کنید.

یکی از راههای موفقیت در رسیدن به اهداف، ارزیابی آنها و مرور مسیر است. این کار باعث میشود از مسیر خود دور نشوید. میتوانید این ارزیابی را به صورت فصلی، ماهانه یا حتی هفتگی انجام دهید.

مهم ترین مسئله برای یک برنامه ریزی واقع بینانه بودن آن است. با تنظیم حجم عظیمی از کارها، یک برنامه با تعداد زیادی موارد تیک نخورده دارید. یادتان باشد یک لیست کوتاه انجام شده نسبت به یک لیست بلندبالا و تیک نخورده، حس بهتری در شما ایجاد میکند. 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.