وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

پرسنال برندینگ 14 اسفند
admin لایک 0 دیدگاه

پرسنال برندینگ

با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت، مبحث پرسنال برندینگ دغدغه ای اصلی برای رشد کار و کسب و شهرت است. اما این مسئله نیازمند روش ها و استراتژی های هوشمندانه مخصوص به خود است. 

در پرسنال برندینگ، طرز فکر شما ورعایت اصول است که موجب ماندگار شدن میشود. در این مطلب با هم به چهار گام اصلی در پرسنال برندینگ میپردازیم

1.   خود را بشناسید.

برای برندسازی خودتان باشید، سعی نکنید از کسی تقلید کنید و برندسازی خود را برپایه دروغ بنا کنید. بخشی از برندسازی شخصی بر حس شما استوار است.

یکی از روشهایی که بر حس برند شما کمک خواهد کرد این است که برای ساخت و شروع، به دیگران مراجعه کنید و از آنها بپرسید چه برداشتی از شما دارند و برند شما را چگونه میبینند.

برند شما انعکاسی از هویت شما است. به چه چیزهایی اعتقاد دارید، چه باورهایی دارید و نقاط قوت و ضعف شما چیست.

مردم با شما ارتباط میگیرند، اگر برای آنها درغالب یک فرد واقعی ظاهر نشوید یا تظاهر کنید، پس از مدتی به آن پی میبرند.

2.گفتگوهای اصولی

برای برندسازی شخصی، باید اصولی صحبت کنید که این مساله نیازمند بالابردن مهارتهای ارتباطی شما است. اگر مانند دیگران صحبت کنید، هیچگاه نمیتوانید خود را از سایر رقبا جدا کنید.

از طریق گفتگو تعاملهایی برقرار میشود که فرصتهایی برای ارتباطات و دیده شدن است.دایره ارتباطات خود را کم کم گسترده کنید وبه نکات گفتگوها توجه داشته باشید.

 

3.شرکت در مصاحبه ها

همانطورکه گفتگوها فرصت های بهتری ایجاد میکند، مصاحبه ها نیز به شناختن برندتان کمک میکند. با حضور در مکانهای مهم و قابل توجه، برند خود را وارد سایت های مرجع کنید و در مراجع مربوط به حیطه کاری خود فعال باشید. هرچه فعالیت شما بیشتر باشد و ارتباطات بیشتری برقرار کنید، اعتبار برندتان نیز افزایش می یابد.

4. در فضای آنلاین فعال باشید. هرروز حضور خود را در فضای مجازی به چالش بکشید و با خود بگویید چطور بهتر عمل کنید. آیا صفحات مجازی شما طراحی و کیفیت مطالب بالایی دارد؟ وبسایت دارید؟ با دیگران تعامل دارید؟

با فعالیت آنلاین، دیگران با برند شما آشنا شده و به برند شما وجهه رسمی تر و معتبرتری میدهد.

برندسازی شخصی در مورد فروش نیست، بلکه شناساندن کار و کسب خود به مخاطبان و در دسترس بودن است. هم چنین برند شخصی ارزش های زیادی را برای افراد به وجود می آورد. ساختن یک برند شخصی برای اکثر افراد آسان و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد، اما در این خصوص نکات بسیار ریزی وجود دارد که توجه نکردن به آنها می‌تواند تمامی تلاش‌ها در راستای ساختن یک برند شخصی را از بین ببرد. 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.