وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

مصاحبه با کارآفرین جوان، مایکل کالاهان 21 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

مصاحبه با کارآفرین جوان، مایکل کالاهان

«اگر رویایی داری، باید آن را دنبال کنی. خیلی از افراد رویایی ندارند، اما اگر تو یکی از افرادی هستی که رویایی در سر داری، باید آن را دنبال کنی»

رویاها، مانند ایده هایی که برای یک تجارت دارید، تا زمانی که برروی آن کار نکنید باارزش نیستند. آن ها به ما دورانداز و انگیزه ای از آینده می دهند، اما مسئولیت تبدیل آن از تخیل به واقعیت بر عهده ما است.

مایکل کالاهان مدیر کمپانی وان، شرکتی در زمینه تکنولوژی برای ارتباطات در تمام جهان، است. کار این شرکت، یک دیدگاه معمولی نیست، هدف آنها ایجاد راه های جدید برای ارتباطات و در عین حال، تلاش برای بهتر و راحتتر کردن ارتباطات موجود است.

این ایده از کجا شروع شد؟

این ایده زمانی شروع شد که مایکل در حال قدم زدن در خیابان بود و افرادی را میبیند که میتوانستند دوست او باشند، اما چون بستری برای این ارتباط وجود نداشت، اتفاقی پیش نیامد.

« اگر این مشکل حل میشد، نه تنها دوستی ها راحتتر شکل میگرفت، بلکه مردم افراد جدیدی را ملاقات میکردند.»

وان، قصد دارد موقعیت های آینده مانند این را به تغییر دهد و سرنوشت را به یک علم تبدیل کند.

ارتباطات بدون صدا

قبل از کمپانی وان، اختراعی صورت گرفت که افرادی که توانایی صحبت نداشتند ، فرکانس های مغزی شان توسط دستگاهی ضبط میشد و به صورت صداهای پیش فرض کامپیوتری پخش میشد.

ایده وان

همه ی استارت آپ ها با یک ایده شروع میشوند، اما پیشرفت آن ایده وابسته به فرد است.

« تقریبا تعداد کمی از افراد رویاهای خود را دنبال میکنند، ممکن است هزینه کنند بدون اینکه چیزی بسازند. مردم اغلب به سرمایه گذاری تمایل ندارند.»

برای پیدا کردن یک سرمایه گذار یا افرادی که به تیم شما ملحق شوند،اعتبار یک مارکت مهمترین بخش است زیرا افراد به آن توجه میکنند.

 حلقه داخلی و حلقه خارجی

یک ایده را شروع کنید و آن را در ماکت کار و شغل بسازید و تست کنید. در حال انجام این پروسه، جنبه هایی از آن ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. بنابراین آن را اصلاح کنید.

حلقه داخلی: یک حلقه داخلی، تکرار بدون تولید است که موجب تغییر جنبه های محصول یا اضافه شدن ویژگی های دیگر میشود. هدف این پروسه کامل کردن قسمت داخلی بدون درنظر گرفتن حلقه های دیگر است.

حلقه خارجی: حلقه بیرونی یک محور است. شروع یک پروسه و ساخت آن بارها و بارها. فهمیدن اینکه چطور حلقه خارجی موجب پیشرفت و موفق بودن محصول در بازار میشود و به شما اطمینان میدهد که محصول شما  در جهت نیازهای مصرف کننده است یا نه.

رویاهای خود را داشته باشید و برای آنها قدم بردارید.بسیاری از وسایلی که امروزه استفاده میکنیم و کمپانی های معروف، در ابتدا تنها یک ایده بود که فردی برای تحقق آنها قدم برداشت.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.