وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

جدیدترین کتاب انتشارات بازاریابی به چاپ رسید 13 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جدیدترین کتاب انتشارات بازاریابی به چاپ رسید

"شهرت خود را بسازيد"، كتابي است كاربردي در حوزه‌ي برند شخصي براي آنهايي كه دوست دارند در حرفه، كار، و شغل خود پيشرفت كنند.
"شهرت" همانند "برند"، ذره ذره و به زبان رياضي اپسيلن (‌ ‌) به اپسيلن به دست مي‌آيد و در اثر غفلت، سهل‌انگاري، و ناآگاهي به يكباره از دست مي‌رود. دليل آن نيز آشكار است. بايد نخست قاعده‌ي بازي را بدانيد، ابزارهاي لازم براي دستيابي به شهرت را بشناسيد، با مهارت تام و تمام اين ابزارها را درست و بموقع به‌كار اندازيد. و اين همه، در كتاب"شهرت خود را بسازيد" آمده و تشريح شده است.
 
امتيازات كتاب "شهرت خود را بسازيد"
"شهرت خود را بسازيد"، امتيازات ويژه‌اي در مقايسه با كتابهاي همرديف خود دارد:
1-    تصويري كه در مقدمه آمده است تا پايان كتاب با شما همراه است. در فصلهاي مربوطه، تصوير پيش رويتان است تا بدانيد نقشه‌ي راه چيست و اكنون در كجا قرار گرفته‌ايد.
خواننده‌ي كتاب به محض شروع هر فصل، دوباره نمودار را خواهد داشت. به اين ترتيب با ديدن نمودار، محتواي فصلي كه قرار است خوانده شود، به صورت يك تصوير واحد براي يادگيري بهتر مطالب در قالب "دايره" تقديم شده است. 
2-    ديگر ويژگي برجسته‌ي كتاب، پيوندي است كه با چهار پي (4P) بازاريابي دارد. جعبه‌ابزار بازاريابي يا 4P براي اهالي بازاريابي آشناست. مؤلف كتاب از اين واژه‌ي جعبه‌ابزار استفاده مي‌كند و نام جعبه‌ابزار "شهرت" را مي‌سازد. اين چهارپي "شهرت" كدامند؟‌
فصل ششم كتاب، هر يك از پي‌هاي (P) شهرت را معرفي و تا پايان فصل نهم، چهار پي "شهرت" تشريح شده است. 
مؤلف تيزبين كتاب، هر كجا لازم بوده است از استعاره‌هاي بازاريابي بهره برده تا بتوانيد با همان واژه‌ها، "شهرت خود را بسازيد."
3-    امتياز ديگر كتاب، بهره‌مندي از سخن بزرگان يا تك‌عبارتهاي مناسب از داستانها، فيلمهاي مشهور يا كارگردانان جهاني است. اين روش كمك مي‌كند كه خواننده با به خاطر آوردن شخص، عبارت كليدي را به ياد آورد و از آن پلي مي‌سازد تا اطلاعات خوبي در‌ ذهن نقش بندند. 
وودي آلن، چهره‌ي شناخته‌شده‌اي است. در صفحه‌ي 158 كتاب نقل‌قولي از اين شخصيت آمده: %50 موفقيت، تنها حضور داشتن است.
من تكيه‌كلام خودم را دارم و آن فلسفه‌ي حضور است.
  
شهرت خوب يا بد؟
مؤلف كتاب، عبارتهاي فوق‌العاده‌اي درباره‌ي "شهرت" دارد كه خواندن آن پرلطف است:‌ شهرت يك شمشير دولبه است. مي‌تواند خوب يا بد، مفيد يا مضر باشد. هنگامي كه پيروز مي‌شويد، اطرافيان شما هم پاداش دريافت خواهند كرد. شهرت، شهرت يا رسوايي به بار خواهد آورد. شهرت شما را مي‌سازد يا مي‌شكند.
مؤلف در صفحه‌اي ديگر در سودمندي "شهرت" چنين آورده است:‌ هنگامي كه پله‌هاي ترقي را طي مي‌كنيد، ارزش سهام عمومي و شخصي شما بالا مي‌رود. تعهد نسبت به ايده‌هايتان افزايش مي‌يابد. تمايل به طرحهاي ابتكاري و پروژه‌هاي شما هم زياد مي‌شود. وفاداري و حمايت افراد از شما هم بيشتر مي‌شود. بخشودگي و تحمل نسبت به اشتباهات شما بالا مي‌رود. كنترل شما بر افراد و موقعيتها افزايش مي‌يابد. اعتماد به توانايي و ديدگاه شما زياد مي‌شود. سرعت به دست آوردن چيزهايي كه مدنظر داريد، افزايش مي‌يابد. اعتماد نسبت به سخنان و عقايد شما زياد مي‌شود. در نهايت، توانايي شما در تغيير اثرات و ايجاد تفاوت و تمايز بيشتر خواهد شد.
اگر بهترين و جذابترين ايده‌ها، محصولات يا ديدگاهها را داشته باشيد، هرگز بدون شهرت نمي‌توانيد آنها را به مقصد برسانيد. 
اين باور را بايد در خود تقويت كنيم كه شهرت شما، ارزش سهم شما در بازار سهام زندگي است. شهرت به شما نشان مي‌دهد كه چند نفر براي شما سرمايه‌گذاري مي‌كنند. منافع شهرت در 10 بند در صفحات 28 و 29 و 30 را بخوانيد.
بازاريهاي قديم يك عبارت شنيدني دارند كه مي‌گويند آخر كلك، صداقت است. پس دليلي ندارد كه از ترفندهاي غيراخلاقي براي اثبات خود استفاده كنيد. اگر بخواهيد حرفي در حرفه‌تان داشته باشيد، شهرتي برجسته و بي‌نظير، مي‌تواند بزرگترين و بهترين سلاح شما باشد. مردم و جامعه، به‌سرعت و سهولت، صداقت و روراستي را مي‌شناسند. جنس و طعم آن را از رياكاري تشخيص مي‌دهند.
شهرت برجسته، سودمنديهاي بيشتري دارد. همچنان‌كه مؤلف مي‌نويسد:‌ شهرتي برجسته و بي‌نظير، باعث كاهش مقاومت در برابر استدلالهاي شما مي‌شود. تأخير در تصميم‌گيريهاي تأثيرگذار براي شما، كاهش مي‌يابد. شك و ظن نسبت به انگيزه‌هاي شما و تخريب آنها كم مي‌شود. توجيه ايده‌هاي شما و مبارزه با موقعيت استراتژيك شما كاهش مي‌يابد. ديوارها، موانع و سدهاي پيش روي شما برداشته مي‌شود. ابهام و تيرگي در مخالفان، خرابكاران و منفي‌گويان شما از بين مي‌رود؛ چرا كه در آنها زمينه‌ي مبارزه عليه افكار عمومي مثبت از بين رفته است. شما مي‌توانيد بفهميد كه شهرت برجسته، چيزي فراتر از فقط افزايش كارآمدي و سودمندي براي شما در بر دارد. 
به عبارتهاي نخست بازگرديم كه براي ساختن شهرت بايد قواعد بازي را بدانيد. اين قواعد در كتاب آمده است. شبكه‌سازي يكي از اين قاعده‌هاي بازي است. 
 
شبكه‌سازي براي ساختن شهرت
از جمله فصلهاي خواندني اين كتاب، فصل چهارم است درباره‌ي ساخت شبكه و تيم‌سازي.‌ شما نياز داريد كه سايرين در اطراف شما باشند. اين سايرين، افراد مناسب هستند. 5 نوع افرادي كه مي‌توانند به شما كمك كنند عبارتند از: مغزها، پيشرانها، ارتقادهنده‌ها، دوستان، و انتقادكننده‌ها، هر كدام از اين انواع افراد مناسب، زيرمجموعه‌ي خاص خودشان را دارند. شناخت دقيق اين زيرمجموعه كمك مي‌كند تا يك فهرست بازبيني (چك‌ليست) درست كنيد.
اگر اين افراد را در تيم خود داريد، تجهيزات لازم در اختيارتان است؛ در غيراين‌صورت، برويد و افراد مناسب را به تيم‌تان پيوند دهيد. مؤلف به همين دليل نام آن را "تيم رؤيايي" مي‌گذارد. 
فهرست مزبور براي بسياري از مشاغل بويژه كمپين‌هاي بازاريابي سياسي، و حتي سطوح بالاتر يعني مقامات اجرايي در سطح كشور، كاربرد دارد.

خرید انلاین:

http://marketingshop.ir/viewProduct/3784

☎️021-66408251-71

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.