وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آغاز پنجمین سال انتشار ماهنامه بازاریاب بازارساز 04 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آغاز پنجمین سال انتشار ماهنامه بازاریاب بازارساز


یادداشت مدیر مسئول
آغاز پنجمین سال انتشار ماهنامه...
پرویز درگی
سرمقاله
عاشق مشتری مخربت شو
سحر عظیمی
بازاریابی و زندگی
گفت و گوی اختصاصی با سپند امیر سلمانی
سپند امیر سلیمانی بازیگر و هنرمند محبوب کشورمان است که در سال 1356 در خانواده ای هنرمند در تهران چشم به جهان گشود. وی در طول سال‌های فعالیت خود در عرصه بازیگری، در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. از فیلم‌هایی سینمایی که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به «نان، عشق، موتور هزار» و سه گانه «اخراجی ها» اشاره کرد. همچنین از سریال‌های تلویزیونی او نیز می‌توان از «من یک مستأجرم»، «کلاه پهلوی» و «معمای شاه» نام برد.
اعتمادسازی
ایجاد اعتماد در یک زمان مشخص
از این مقاله استفاده کنید تا به شما کمک کند که چطور به مشتریان خود اجازه دهید تا بیشتر درباره شما بدانند.
بیشتر شرکت‌های کوچک و بزرگ بر این باورند که زمانی می‌توانند در مشتریان ایجاد اعتماد کنند که با آنها در تماس باشند، از درب شرکت وارد شوند، برای آنها ایمیل ارسال کنند و یا در زمانی این کار را انجام دهند که تلفن را بردارند.
با این حال، تحقیقات مختلف نشان می‌دهد مشتریان بزرگ نزدیک به 60%  راه را در فرایند سفر خرید خود قبل از این که با سازمان در ارتباط باشد طی می‌کنند، بدون در نظر گرفتن این که چه میزان برای آنها هزینه در پی خواهد داشت. همین نتایج برای خرید مصرف‌کنندگان نهایی نیز صادق است.....
مدل شناسی
مدل های اساسی سوال در بازاریابی و فروش به سبک حرفه ای ها
در اين مقاله به بررسي سؤال‌هايي قدرتمند در بازاريابي و فروش به سبك حرفه‌اي‌ها مي‌پردازيم.
هر چقدر كه كودكان در ارتباط با ديگر افراد، سؤال مي‌پرسند، بزرگترها از سؤال پرسيدن فراري هستند! بسياري از افراد سؤال پرسيدن را عيب مي‌دانند و براي اين كه مبادا كسي آنها را بدون اطلاعات بدانند، سؤالي نمي‌پرسند تا پرستيژشان به خيال خودشان، محفوظ بماند. در فروش و بازاريابي پرسیدن سؤالات قدرتمند و اثربخش مي‌تواند تأثير فراواني بر كار فروش داشته باشد و مي‌تواند اهداف فروش شما را بسيار رشد و ترقي دهد. .....
تکنیک بازاریابی
بازایابی توصیه ای
بازاریابی حضوری نوعی بازاریابی مستقیم است که بیشتر به منظور معرفی یک محصول و یا موارد وابسته به آنها، توسط یک فرد انسانی با هدف جلب سفارش و یا معرفی صرف، صورت می‌پذیرد. یکی از انواع مؤثر بازاریابی که الزاماً هزینه‌ زیادی هم ندارد، بازاریابی توصیه‌ای (دهان به دهان) یا بازاریابی به صورت حضوری است......
دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ را حرفه ای بیاموزیم
نمی‌خواهم حرف‌های تکراری بزنم، مخاطبان این ماهنامه قطعاً بر نقش کلیدی و مهم اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و دیگر ابزارهای دیجیتالی در زندگی امروزی کاربران ایرانی واقف هستند. گذر از بازاریابی سنتی و ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال انجام است و اکنون تمرکز بازاریابان عزیز باید بر روی یافتن روش‌های موثر در بازاریابی دیجیتال و دست یافتن به تبلیغاتی هدفمند در این محیط باشد.....
میزگرد
چالش های موجود در صنعت بیمه با محوریت بیمه عمر عمر 
قوانین کاروکسب
چگونه در کاروکسبان یک سر و گردن بالاتر از رقبا باشیم
در بازار امروزی ایران، به دلایلی همچون شدت گرفتن رقابت، افزایش آگاهی مشتریان، در دسترس بودن محصولات و خدمات، دسترسی به اینترنت و امکان کسب اطلاعات و مقایسه قیمت‌ها، افزایش شک‌گرایی در بین مشتریان به دلیل عرضه خدمات و محصولات ناقص توسط افراد فاقد تخصص و تجارب کافی و با نگاه صرف کاسب مآبانه، رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای احتیاطی و یا پس‌انداز و نوسانات بازار، هزینه‌های بالای ثابت و جاری، مالیات بر ارزش افزوده و عملکردی و ... صاحبان و مدیران کاروکسب‌ها با چالش‌های اساسی برای افزایش فروش و ادامه حیات تجارت خود روبرو هستند. در چنین شرایطی دو راه بیشتر متصور نیست:...
رفتار مصرف کننده
نقش بازاریاب در شناخت رفتار مصرف کننده
در دهه‌های گذشته‌ای که بازار ایران پشت سر گذاشت، صاحبان کاروکسب و همچنین بازاریابان، تمرکز خود را اغلب بر یادگیری و به‌کارگیری تکنیک‌ها و روش‌هایی برای افزایش فروش گذاشته‌اند، سیمنارها و دوره‌هایی را دنبال می‌کنند که به نظرشان منجر به افزایش فروش به مشتری خواهد شد. به دنبال روش‌ها و متدهایی می‌گردند که فروش‌شان افزایش یابد، می‌خواهند تارگت‌های ثبت شده را به دست آورند و تمام دغدغه‌های آنها فقط و فقط متمرکز بر فروش است.....
استخدام
نکاتی پیرامون جذب و استخدام
سالهاست که به عنوان مشاور سازمانی فعالیت میکنم و از جمله فعالیتهایی که با این عنوان انجام میدهم، انتخاب، جذب و توصیه جهت استخدام افراد در سازمانهاست.
چندی پیش مآمور شدم برای سازمانی مدیر فروش استخدام کنم. از آنجایی که احساس تعهد زیادی نسبت به سازمان مطبوع حس می‌کردم، به منابع مختلفی که می‌شناختم اطلاع دادم....
تمرکز
دستورالعمل اجرایی افزایش تمرکز روزانه
این دستورالعمل را بخوانید و در طول روز به آن عمل کنید .شما هم میتوانید با تمرکز روی زندگی ، جزو 5 درصد افراد فوق‌متمرکز در ایران باشید.
1) شب زودتر بخوابید. اگر تلویزیون یا اینترنت مانع از زود خوابیدن شما است، همین الان با یک اقدام شجاعانه تلویزیون یا رایانه خود را خاموش کنید و به خود بگویید: «من میخواهم پیشرفت کنم. تمام افراد موفق در ایران شب‌ها زود می‌خوابند. بدون سختی و گذشتن از خواسته‌ها نمی‌شود به موفقیت‌های بزرگ رسید».......
گفت وگو
از شاگردی تا کارآفرینی
رحیم کریم‌پور هستم، متولد یکی از روزهای زمستان سال 1350 در یکی از روستاهای اطراف تبریز. در یک خانواده کاملاً سنتی و مذهبی رشد کردم و پنج ساله ابتدایی را در روستای خودمان تحصیل کردم ولی برای راهنمایی و دبیرستان به خانه عمویم که در تبریز زندگی میکرد رفتم و تا دیپلم در تبریز درس خواندم و در خانه عمویم زندگی کردم. برای این که بتوانم کمک خرج زندگی عمویم باشم....
دفتر خاطرات
خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما
این روزها زیاد مد نیست، ولی جوان‌تر که بودیم، در سال‌های دهه پنجاه و شصت، دفتر خاطرات ماهیت خاصی داشت. کمتر دختر و پسر جوانی بود که دفتر خاطرات نداشته باشد. حتی تعدادی از رمان‌های پرفروش آن روزگار برخی کتاب‌هایی بودند که موضوع‌شان پیدا شدن دفتر خاطراتی در تاکسی یا گم شدن دفتر خاطراتی در شلوغی صف نان و یا مدرسه می‌پرداخت. در دنیای امروز، با توجه به رشد فزاینده فضای مجازی و تغییر ملموس سبک زندگی جوانان چندان علاقه‌ای به نوشتن در آنها دیده نمی‌شود. حتی در بسیاری موارد که نوشتن جنبه مهمی و اساسی هم دارد بیشتر به ضبط صدا و گرفتن فیلم یا عکس اهتمام نشان می دهند تا نوشتن. اما در ماهنامه بازاریاب‌بازارساز، خاطره‌نویسی یا همان خاطره‌بازی، ابزار مستقیمی است برای انتقال تجربیات و اتفاقات آموزنده‌ای که در میان فعالان این حوزه در سطوح مختلف اتفاق افتاده است،
ما هنوز امیدوار هستیم که بهره‌گیری از این ابزار بتواند تأثیر در موفقیت‌های شغلی و اجتماعی مخاطبین ماهنامه داشته باشد. به رسم همیشه درصورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش، در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیل Info@MarketerMag.ir و یا شماره 09024351150 در ارتباط باشید.
دفتر خاطرات
خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما
جوان‌تر که بودم، فرصت و زمان بیشتر بود برای وقت گذاشتن برای برخی کارها؛ مثلاً بعضی اوقات می‌رفتم و در پارک شهر و کنار پیرمردها و پیرزن‌ها که کوله باری از تجربه بودند می نشستم و با لبخند ارتباطم را آغاز می‌کردم و سلامی و کلامی. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می خواستم از خاطرات جوانیشان برایم بگویند و چقدر داستان‌های مختلف و متنوع که پر بودند از موضوعات مفید و سودمند. اما تجربه‌اندوزی و خاطرات می‌توانند همان‌طور که مستقیماً تحت تأثیر طول زندگی آدم‌ها هستند، در بسیاری از موارد به عرض یا پهنای زندگی نیز مرتبط باشند. از این رو اغلب خاطراتی که از جوان‌ترها می‌شنویم می‌تواند علی‌رغم این‌که به‌روزتر هستند، انتقال دهنده تجربیات و مهارت‌های جدید باشند. درصورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش، در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیلInfo@MarketerMag.ir و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.
معرفی خانواده TMBA
کانون تبلیغاتی ضمیر بازار
انون آگهی و تبلیغات ضمیربازار یکی دیگر از اعضای خانواده TMBA می‌باشد که با رویکردی جدید و متفاوت از دیگر همکاران و فعالان این حوزه چند سالی است در عرصه اطلاع‌رسانی و تبلیغات کشور حضور یافته است.. ....
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
بازاریابی دارویی
طرح های ترویجی (قسمت سیزدهم)
ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرح‌ها
کتابخانه
معرفی کتاب
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.