بازاریاب بازارساز شماره 47 منتشر شد
یادداشت مدیر مسئول
پیگیری تا حصول نتیجه...
پرویز درگی
سرمقاله
توصیه های سلامت جسمی و روانی در راستای افزایش بهره وری بازاریابان و فروشندگان
دکتر عبدالحسین پرنو
بازاریابی و زندگی
گفت و گوی اختصاصی با مصطفی خدائی، رئیس هیت مدیره انجمن شرکت های صنعت پخش ایران
انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران به همت جمعی متشکل از شرکتهای صنعت پخش و به موجب ماده ۱۳۱ قانون جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۸در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمای وزارت کار و متعاقب آن در سال ۱۳۸۰در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت اقتصادی کارفرمایان شرکتهای پخش که خود متضمن حفظ منافع جامعه می باشد به ثبت رسیده است.
ریاست هیئت مدیره این انجمن معظم از سال 1382 به عهده جناب آقای مصطفی خدائی می باشد . در این بخش از ماهنامه، گفتوگوی ما با ایشان را خواهید خواند.
کلاس بازاریابی
درسهای بازاریابی که از ورزش دویدن می آموزیم
بازاریابی علمی است که در همه ابعاد زندگی میتوان آن را جستجو کرد. یکی از مقولههایی که پر است از درسهای بازاریابی، وادی ورزش میباشد. در این مقاله قصد دارم در مورد درسهای بازاریابی که از ورزش دویدن میآموزیم، چند خطی برای شما بنویسم......
مدل شناسی
مدل شناسی ویزیت مشتریان
همه فروشندگان به خوبی روزهای ابتدایی شروع به کار خود را به یاد دارند. از طرفی هیجان و استرس و نگرانیهای متداول تجربه نخست انجام یک کار جدید، از طرف دیگر دقت و تمرکز و توجه زیاد بر اینکه بتوانند در اولین مواجهه با مشتریان، خوب و خوشبرخورد و مبادی آداب رفتار کنند تا در ذهن ایشان تصویری مثبت از آنها شکل گیرد. .....
بازاریابی دیجیتال
مستأجری در شبکه های اجتماعی
در طول چند سال اخیر، رشد بیسابقهای در محبوبیت پلتفرمهای اجتماعی همچون فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، لینکدین، یوتیوب، پینترست ،اینستاگرام و سایر موارد ایجاد شده است. با وجود چنین رشدی میتوان بیان کرد که حوزه رسانههای اجتماعی و دوران آن تازه آغاز گشته است و....
توصیه اساتید
توصیه اساتید بازاریابی برای شروع سال جدید
در سال جاری تمامی کارگزاران حوزه بازاریابی و فروش باید برای توسعه فروش محصولات و بازارشان به مسئله کمپینهای 360 درجه توجه بیشتری کنند....
فروش احساسی
با احساس بفروشید
مادر میداند که تنقلاتی مانند چیپس، پفک، کرانچی و ... برای سلامتی فرزندش مضر است؛ اما هربار که فرزندش درخواست کند و کمی به درخواستش مصر باشد، به احتمال بسیار زیاد در اولین فرصت تنقلات مورد علاقهاش را برایش میخرد. این یک اتفاق واقعی است که در دنیای اطرافمان به وفور رخ میدهد....
فروشنده
مروری بر چند زمینه اصلی فعالیت فروشندگان
فعالیتهای مربوط به حوزه فروش و فروشندگی بسیار گوناگون و متنوعاند. بعید به نظر میرسد که بتوانیم فهرستی کامل و فراگیر از تمام فعالیتهای مربوط به یک فروشنده تهیه و ارائه کنیم؛ ولی به هر حال در یک نوشته تجربی میتوان به تعدادی از این فعالیتها اشاره کرد. ما در این نوشته، به تعدادی از زمینههای اصلی فعالیت فروشندگان پرداخته و توضیح مختصری در مورد هر کدام از این فعالیتها ارائه خواهیم کرد.....
گفت و گوی صنفی
گفت و گو با آقای غفور رستم زاده
با سلام . خواهشمندم در ابتدا خودتان را برای خوانندگان ماهنامه معرفی کنید.
غفور رستمزاده هستم. مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه....
راهکارها
راهکارهای حرفه ای فروش
نر فروش یکی از کاربردیترین و مؤثرترین هنرهای پیشبرد اهداف کاروکسب است و با فرا گرفتن روشهای حرفهای فروش میتوان در راه موفق بود. ما در این مطلب قصد داریم راهکارهای حرفهای فروش را برای شما ارائه کنیم. تبدیل شدن به فروشنده حرفهای برتر در هر صنعت، یک مهارت خاص است. یکی از بزرگترین مسائل در تبدیل شدن به یک فروشنده حرفهای موفق، داشتن اطلاعات گسترده درباره محصولات و خدمات پیشنهادی و بهروز نگه داشتن آن اطلاعات است.....
گردشگری
با تمام توان جهت توسعه صنعت گردشگری کشورهای همسایه
در خبرها شنیدم که مقامات دولتی کشور دوست و برادر، ترکیه که در ماههای اخیر تنشهای سنتی و کلاسیک قدیم را با کشورمان کنار گذاشته و به ائتلاف ایران و روسیه پیوسته است، از مردم و مسئولین ایران جهت حضور گردشگران بیشمار ایرانی در تعطیلات مختلف و مخصوصاً تعطیلات طولانی نوروز تشکر و قدردانی کردهاند.....
رفتار سازمانی
رفتارهایی برای تبدیل شدن به فروشنده ای موفق
یکی از ویژگیهای سیستمهای باز در ارتباط با مدیریت، رخنمود موارد ناخواسته پیدرپی است که در محیط بیرونی و درونی سازمان ظاهر میگردند. در این روزها فضای کاروکسب ایران با مسائلی مواجه گردیده است که بر میزان اتفاقات ناخواسته درون و برون سازمانی افزوده است...
کارآفرینی
گفت و گو با آقای علی نوروزی، مدیر کافه کنج
با سلام. لطفاً در ابتدا خودتان را برای خوانندگان ماهنامه معرفی نمایید.
من علی نوروزی متولد 10 اسفند 1360 هستم. در حال حاضر کافیشاپی را در مرکز تجاری گلستان اداره میکنم که حدود 15 سال از تأسیس آن میگذرد.....
معرفی خانواده TMBA
دپارتمان انتشارات بازاریابی
«انتشارات بازاریابی»، مرجع کتب بازاریابی در ایران، از 15 خرداد سال 1390 به مدیرمسئولی آقای پرویز درگی و مدیریت اجرایی احمد آخوندی آغاز به کار کرد. ....
موفقیت
گفت و گو با سرکار خانم هستی تهرانی
سلام. من هستی تهرانی هستم. تقریباً چهار سال است که در کشور کانادا زندگی میکنم. تجربه کاری من در زمینه فروش و بازاریابی به این موضوع برمیگردد که در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد تحصیل کردم و مدرک کارشناسی خود را نیز در زمینه مدیریت بازاریابی از دانشگاه تهران دریافت کردم.....
دفتر خاطرات
خاطراتی از جنس بازاریابی و فروش با شما
در فرهنگ و آموزههای فرهنگی و دینی کشور عزیزمان ایران، روایتها و حکایتها از جایگاه خاصی برخوردار هستند. حال با این زمینه، استفاده و بهرهگیری از داستانها و تجارب دیگران، به شکل خاطرات میتواند، بسیار تأثیرگذارتر از روشها و قالبهای دیگر باشد. پیرو فراخوانی که در هر شماره و در شبکههای اجتماعی ماهنامه منتشر میگردد، خاطرات بسیار آموزندهای توسط عزیزان و همراهان ماهنامه به تحریریه ارسال میگردد که در هر شماره به فراخور فضای موجود به انتشار تعدادی از این خاطرهها و تجربهها میپردازیم. به رسم همیشه در صورت تمایل به انتشار خاطرات مرتبط به بازاریابی و فروش در ماهنامه بازاریاب بازارساز و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود، با ما با آدرس ایمیل Info@MarketerMag.ir و یا شماره تلگرام 09024351150 در ارتباط باشید.
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
بازاریابی دارویی
طرح های ترویجی (قسمت یازدهم)
ادامه پیشنهادات مهم در اجرای طرحها
کتابخانه
معرفی کتاب
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش