وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه محیط کاری شادی داشته باشیم؟ 20 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه محیط کاری شادی داشته باشیم؟

همه ما بخش قابل توجهی از زمان خود را در محیط کارمان می گذرانیم و به همین دلیل نمی توانیم نسبت به روابط کاری و همچنین اتفاقات این محیط بی توجه باشیم. برای آنکه وظایف خود را با شادی و بهره وری بیشتری انجام دهیم نکاتی را با یکدیگر مرور می کنیم:
1) رقابت کنید نه مقایسه
هرشخصی با دید متفاوتی به محیط کار وارد می شود و توانایی ها و مهارت های متفاوتی نیز دارد. بدترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که در محیط کار، خود را با دیگران مقایسه کنید. به جای انجام مقایسه های بی مورد و غیر لازم مانند اینکه چرا آنها میتوانند و من نمی توانم، بهتر است انرژی خود را صرف یک رقابت دوستانه کنید. اگر در یک تیم فروش فعالیت می کنید، از تمام قابلیتهای خود برای رقابت سالم با همکاران و هم تیمی های خود استفاده کنید. احساسات منفی را کنار گذاشته و سعی کنید به وظیفه اصلی خود یعنی فروش بپردازید. با این کار تعداد فروش خود را افزایش می دهید. 
2) یک محیط کار سازمان یافته ایجاد کنید
چه در منزل کار کنید و چه در محیط اداری، فضای کاری شما جایی است که بیشترین وقت خود در طول روز را در آنجا می گذرانید. بنابراین اگر محیط کار شما بهم ریخته باشد به طرزی منفی بر روی میزان بهره وری شما اثر می گذارد. پس سعی کنید همیشه آن را مرتب نگه داشته و در طول کار فکر خود را از هر چیزی که به کار مربوط نمی شود دور کنید. 
3) خیلی خود را جدی نشان ندهید
بسیار خوب است که حرفه ای عمل کرده و خود را در مقابل وظایفی که به شما محول شده است پاسخگو بدانید. اما همانطور که می دانید برای بسیاری از افراد امری متداول است که خود را در محل کار بسیار جدی بگیرند. هرکسی اشتباهاتی دارد. اگر شما نتوانید حتی برای یک لحظه هم که شده به خود لبخند بزنید این دیگران هستند که به شما لبخند می زنند. مهارت تبدیل اشتباهات با انرژی منفی به تجربیات دوستانه با انرژی مثبت چیزی است که همکاران شما را بیش از پیش به شما علاقه مند می کند.
4) یاد بگیرید که چگونه "نه" بگویید
یکی از مهمترین مهارت ها در کاروکسب و همینطور زندگی توانایی "نه" گفتن است. اگر شما به طور مداوم به دعوت به هر جلسه یا هر وظیفه ای که به شما محول می شود پاسخ مثبت دهید ممکن است حس خوشایندی حتی برای خود شما نیز نداشته باشد. اما توانایی "نه" گفتن گاهی اوقات به ما قدرت می دهد. در در جه اول این کار به زمان ارزش می دهد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در هر قرار ملاقاتی حضور داشته باشید. دگیران نیز نباید این انتظار را از شما ندارند که هر وقت به شما نیاز داشته باشند در دسترس آنها باشید. حتی نیازی هم به عذر خواهی نیست. یک "نه" گفتن ساده کافی است و بعد از آن می توانید به کار خود مشغول شوید. 

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.