وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چرا وبسایت برانسون می فروشد؟ 17 آبان
admin لایک 0 دیدگاه

چرا وبسایت برانسون می فروشد؟

ریچارد برانسون در 18 جولای 1950 در انگلستان متولد شد. وی در سن 16 سالگی به علت دعوایی که در مدرسه کرده بود از آنجا اخراج شد. این اتفاق در نهایت منجر خیلی هم برای برانسون بد نشد زیرا در نهایت منجر به تاسیس شرکت ویرجین گردید. این پروژه کارآفرینانه وی ابتدا با صنعت موسیقی آغاز شد و سپس به بقیه فعالیت ها نیز تعمیم داده شد. فعالیت هایی مانند توریسم فضایی که در نهایت وی را به یک میلیاردر تبدیل کرد. برانسون همچنین با روحیه ماجراجویانه و دستاوردهای ورزشی خود مانند پرواز روی اقیانوس با بالون نیز شناخته می شود. در اینجا دو نکته مهم در ارتباط با برندینگ وب سایت وی یعنی www.virgin.com را با هم مرور می کنیم.
1) با یک برندینگ قوی، در خاطره مشتری ماندگار شوید.
زمانی که برای اولین بار به وب سایت برانسون مراجعه می کنید یک موضوع بیش از همه نظر شما را جلب می کند: برندینگ در همه جای وب سایت خود را نشان می دهد. کلمه "ویرجین" با فونتی منحصر به فرد که آن را در خاطر مشتری ماندگار می کند نوشته شده است. رنگ ها بسیار مناسب انتخاب شده اند و به خواندن سایت و گشتن در آن به شما کمک می کنند. تمام این ها برند ویرجین را در ذهن مشتری ماندگار می کند. 
زمانی که سایت شما به آسانی قابل مطالعه و گشتن باشد این احتمال را افزایش می دهد که کاربر مراجعه کننده زمان بیشتری در آن صرف کند. از طرف دیگر یک وب سایت با برندینگ ضعیف و رنگ های نامناسب حتی می تواند چشمان مخاطب را اذیت کرده و او را در مطالعه وب سایت دچار مشکل کرده و در نهایت کاری کند که مخاطب وب سایت را ترک کند. اگر می خواهید که بازدیدکنندگان شما را به خاطر بسپارند از رنگ هایی مناسب برای لوگو و برند سازمان خود استفاده کرده و کاری کنید که مخاطبان برند شما را به آسانی بشناسند نه سختی.
2) یک سایت قوی مشتریان بیشتری برای شما به همراه می آورد.
بر طبق نتیایج حاصل از یک مطالعه میدانی سازمان هایی که شانزده پست یا بیشتر در ماه در وب سایت خود منتشر می کنند بیش از چهار برابر نسبت به سازمان هایی که بین صفر تا چهار پست در ماه در وب سایت خود پست منتشر می کنند مشتری جذب می کنند. تصور کنید، با انتشار محتوای بیشتر می توانید تعداد مشتریان خود را حتی از چهار برابر هم بیشتر کنید و این رشد معناداری را در کاروکسب شما ایجاد خواهد کرد. زمانی که وب سایت برانسون را آنالیز می کنیم  به شکلی واضح می بینیم که سازمان وی در تولید محتوا به شدت قدرتمند است. به نظر می رسد برانسون این گفته بیل گیتس را هنوز در یاد دارد که گفته است:"محتوا، اصل است." بنابریان اگر شما به دنبال مشتریان و سود بیشتر هستید باید محتوای بیشتری را نیز تولید کنید. محتوای بیشتر به معنای بازدید بیشتر از وب سایت شما، مشتریان بیشتر برای شما و در نهایت به منزله فروش بیشتر شماست.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.