وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

گسترش روابط، کلید موفقیت است 23 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

گسترش روابط، کلید موفقیت است

یکی از پیشنیازهای مهم برای موفق شدن در حوزه بازاریابی و فروش، تمرکز بر گسترش روابط و مناسبات است. در حقیقت گسترش و حفظ روابط آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که به عزیزانی که قصد دارند به هر دلیل از سازمان خود جدا شوند، همواره توصیه کنم این کار را در نهایت احترام متقابل انجام دهند؛ زیرا طبق یک ضرب المثل معروف، انسان عاقل پل های پشت سرش را خراب نمی کند. بنابراین، همواره حتی زمان قطع همکاری باید به فکر گسترش روابط جدید و حفظ روابط فعلی باشیم.
در اینجا چند نکته را در ارتباط با هم مرور می کنیم:
فلسفه حضور را جدی بگیریم
یکی از کاربردی ترین و در عین حال کم هزینه ترین پیشنهاداتی که می توانم در این زمینه برای عزیزان همراه داشته باشم این است که فلسفه حضور خود را جدی بگیرند. منظور من از فلسفه حضور چیست؟
منظور این است که در رویدادها و اتفاقات مرتبط با حوزه خود، حضور فعال داشته باشیم. خیلی از دوستان عزیزی که در زمینه بازاریابی و فروش فعالیت می کنند، تا به حال حتی به یک سمینار، دوره یا همایش مرتبط با کار و حرفه خود نرفته اند. حضور در این رویدادها باعث می شود که من بتوانم با همکارانم بیشتر آشنا شوم و دغدغه های آنها را بشنوم. به احتمال زیاد، بخش زیادی از دغدغه ها مشترک است. 
علاوه بر این، حضور در چنین محافلی باعث می شود با افراد بیشتری آشنا شویم که همین آشنایی ها، در آینده بدون شک برایمان مؤثر واقع خواهد شد. متأسفانه برخی از دوستان عزیز چنین فرصت هایی را به راحتی از دست می دهند. ما در مجموعه مجلات خود، (توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز) بعضاً با مواردی مواجه می شویم که فردی را برای میزگرد، دعوت می کنم ولی ایشان از این فرصت عالی که می توانند تریبونی برای معرفی ایشان و بیان نظراتش باشد، به راحتی هرچه تمام تر می گذرد و در جلسه حضور نمی یابد. چنین فردی یا تمایل و اشتیاقی برای پیشرفت ندارد یا اینکه ذهنش آنقدر مشغول روزمرگی شده که توان فکر کردن به پیشرفت را ندارد. 
در همین زمینه یک پیشنهاد تکمیلی نیز برای عزیزان دارم. اگر در کلاس، سمینار یا هرگونه رویداد دیگری شرکت می کنید سعی کنید کمی زودتر از زمان اعلام شده در محل برگزاری رویداد حاضر شوید. در همین زمان اندک می توانید با سایر شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر بپردازید و باب آشنایی را باز کنید.
فراموش نکنید که یکی از ابتدایی ترین و در عین حال، مهمترین ابزار یک بازاریاب یا فروشنده، کارت ویزیتش است. حضور در یک رویداد با به همراه داشتن کارت ویزیت تکمیل می شود. کارت ویزیت در حقیقت، ردپایی است که در که رویداد از خود بجا می گذاریم. 
فلسفه حضور را جدی بگیریم تا روابط خود را هرچه بیشتر و بهتر گسترش دهیم. غافل شدن از این فرصت بینظیر ما را منزوی و ناشناخته خواهد کرد.

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.