وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

قوانین موفقیت در شبکه های اجتماعی 06 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

قوانین موفقیت در شبکه های اجتماعی

امروز دامنه فراگیر شبکه های اجتماعی باعث شده که شرکت های بسیاری وارد عرصه استفاده از این شبکه ها جهت پیشبرد اهداف بازاریابی خود شوند. در اینجا می خواهم چند قانون مهم برای موفقیت در این شبکه ها را را عنوان کنم.
1) قانون گوش کردن
موفقیت در بازاریابی محتوایی و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بیش از صحبت کردن به گوش دادن نیاز دارد. باید محتوای آنلاین مخاطبان را به دقت بررسی کنیم و در بحث های بین کاربران مشارکت داشته باشیم. تنها در این صورت است که می توانیم محتوایی تولید کنیم که ارزشی را به مخاطب بیفزاید.
2) قانون تمرکز
بهتر است به جای اینکه همه کاره و هیچ کاره باشیم، در موضوعی خاص به تخصص برسیم. یک استراتژی متمرکز در زمینه شبکه های اجتماعی که با هدف ساختن برندی قدرتمند عرضه می شود بیش از یک استراتژی وسیع و بهم ریخته که تلاش می کند توجه همگان را جلب کند، منجر به موفقیت خواهد شد.
3) قانون کیفیت
متأسفانه صفحات اینستاگرام بسیاری وجود دارند که آمار غیر واقعی از مخاطبان خود ارائه می دهند. گاه تعداد دنبال کنندگان به میلیون هم می رسد اما در حقیقت تعداد افراد کمی پست منتشر شده را می خوانند. به نظر شما کدام بهتر است؟ هزار دنبال کننده داشته باشیم که بیش از 70 درصد آنها پست مان را می خوانند یا اینکه صدهزار دنبال کننده داشته باشیم که حتی 200 نفرشان هم واقعی نیستند. اگر به دنبال تأثیر گذاری از طریق استفاده از شبکه های اجتماعی هستیم نباید خود را گول بزنیم.
4) قانون صبر
موفقیت در فعالیت های بازاریابی از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، یک شبه به دست نمی آید. برای موفقیت باید خود را متعهد سازیم که با صبر و حوصله برای مخاطب ارزش ایجاد کنیم تا زمانی که این ارزش خود را در قالب آمار و ارقام فروش نیز نشان دهد.
5) قانون در دسترس بودن
اگر شما هم از جمله افراد یا شرکت هایی هستید که پست خود را منتشر می کنید و سپس ناپدید می شوید، باید بدانید که این روش برای موفق شدن، روش خوبی نیست. باید در دسترس مخاطبان بود. در دسترس بودن به معنای انتشار پست و سپس شرکت در مکالمات از طریق پاسخگویی به نظرات است. اگر پستی را منتشر کنید و سپس هفته ها از شما خبری نباشد، مخاطبان خیلی زود شما را با فرد یا سازمان دیگری تعویض خواهند کرد.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.