شماره چهل ام ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد
چکیده شماره 40
یادداشت مدیر مسئول
برای چهلمین بار، سلام و سلام، برای چهلمین بار
به قلم پرویز درگی
سرمقاله
برند شخصی مدیر بازاریابی و فروش در مقابل یا موازی با برند شرکت
به قلم دکتر حمید سعیدی - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی(واحد شهر ری)
سرخط خبرها
اخبار بازاریابی و فروش
کاهش ۳۵ درصدی فروش در بازار لوازمالتحریر
فروش یک چهارم بلیتهای جام جهانی فوتبال
نخستین دوره آموزش بازاریابی و پخش بینالملل برگزار میشود
انعقاد تفاهمنامه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زندانیان
بستهبندی صنایعدستی شاخصه مهم در بازاریابی
فروش بالغ بر 5 میلیارد تومان در نمایشگاه صنایع دستی
تولیدکنندگان برای بازاریابی باید سرمایهگذاری داشته باشند
آموزش و بازاریابی از پیشنیازهای بقای تعاونیها است
نرمافزار
اکسل کاربردی برای مدیران کاروکسب
در پنجمین قسمت از سلسله مقالات «اکسل کاربردی برای مدیران کسبوکار» که چند ماهی است در مجله بازاریاب بازارساز، چاپ میشود به بررسی فرمولهای اکسل و دسترسیهای کاربردی این فرمولها پرداختهام.
افزایش فروش
حجم تراکنش خود را افزایش دهید
آیا تاکنون متوجه شدهاید زمانی که به رستوران میروید، صورتحساب شما از آنچه انتظار داشتهاید بیشتر میشود؟ فستفودهای بزرگ میزان تراکنشهای خود را به سادگی و با پیشنهاد مکملهای غذایی در کنار سفارش اصلی زیاد میکنند. بدین صورت، شما بیشتر میپردازید و رستوران نیز بیشتر درآمد کسب میکند. شما با رضایت غذای بیشتری میل میکنید و فست فود نیز بهره مالی بیشتری کسب میکند.....
شتاب
روش های رشد فروش با سرعت بالا
دیگر زمان رویکردهای سنتی در فروش بسر رسیده است. در این دوران با خلاقیت و کمی آگاهی از علم فروش و بازاریابی میتوان به فروش بالا رسید و این فروش در طولانی مدت میتواند ضامن موفقیتهای بزرگتر شرکتها در محیط پر تلاطم کنونی باشد. در این مجال به نکاتی چند در این راستا اشاره خواهیم داشت...
گفت و گو
گفت و گو با بزرگان صنعت پخش
گفت و گوی اختصاصی با فرهاد خوش پسند (مدیر مالی شرکت رونیکس)
گفت و گوی اختصاصی با گلرخ افشار (مدیر مالی شرمت دارویی پخش التیام)
گفت و گوی اختصاصی با کاظم علی پور مقدم (مدیر مالی شرکت پخش مدبران کوشای ایرانیان)
رشد سازمانی
تغییر از فروشندگی به مدیریت فروش
حالت ایدهآل برای فردی که کارش را به عنوان فروشنده آغاز کرده این است که با تلاش خود بتواند پلههای ترقی را بالا برود و به رده مدیریت فروش یا حتی بالاتر از آن برسد. فعالیت در این رده با فروشندگی تفاوتهای زیادی دارد. یک فروشنده تنها مسئول عملکرد خودش است اما مدیر فروش باید اطمینان حاصل کند که تمام تیم به شکلی متعادل و یکپارچه به سمت تحقق اهداف گام برمیدارند...
تاکتیک های فروش
داستان گویی در بازاریابی و کمک آن به فروش
تقریباً همه ما میدانیم که افراد دوست ندارند چیزی به آنها فروخته شود. این تفکر که فردی قرار است باعث شود ما چیزی را بخریم که به آن نیازی نداریم، باعث میشود که بسیاری از افراد، نگرش خوبی به فروش و بازاریابی نداشته باشند. اصلاح این نگرش، یکی از وظایف اصلی افرادی است که در حوزه بازاریابی و فروش به فعالیت میپردازند...
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
قیمت گذاری
نکاتی پیرامون روانشناسی قیمت
طبق نتایج به دست آمده از یک تحقیق چنانچه دو محصول مشابه را یکسان قیمتگذاری کنیم مصرفکنندگان نسبت به زمانی که قیمت این دو محصول متفاوت باشد اغلب تمایل کمتری به خرید یکی از آنها نشان میدهند...
آموزش فروش
کمتر در مورد خودتان حرف بزنید تا بیشتر بفروشید
اگر به شما گفته شود که با یک تغییر خیلی کوچک در روش فروش خود میتوانید به میزان 40 درصد میزان فروشتان را افزایش دهید، ذوق زده نمیشوید؟ نتایج یک تحقیق نشان میدهد که اگر فروشندگان به طور متوسط 40 درصد کمتر درباره شرکت، محصول و خدمات خود صحبت کنند به میزان قابل توجهی در فروش محصولات خود موفقتر خواهند بود...
الگوبرداری آگاهانه
درس های بازاریابی از اپل
همین چند روز پیش بود که شرکت اپل محصول جدیدی به نام آیفون ایکس را روانه بازار کرد و بار دیگر مشتاقان تکنولوژی را به وجد آورد. در اینجا میخواهیم درباره بازاریابی محصولات اپل کمی صحبت کنیم و به بررسی این مسئله بپردازیم که چه اتفاقی میافتد که کاربران برای خریدن اپل سر از پا نمیشناسند وحاضرند ساعتها در صف بمانند. مطمئناً همه چیز به مباحث فنی برنمیگردد...
بازاریابی دارویی
فروش دارو؛ طرح های ترویجی(قسمت چهارم)
در ادامه بیان اقدامات اساسی به منظور اجرای موفقتر طرحهای ترویجی در داروخانهها به ذکر چند مورد مهم و اثرگذار دیگر میپردازیم:...
عشق کار
از خشکی کویر تا سرسبزی مزرعه چای با محمد گرامی
معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور
کتابخانه
معرفی کتاب
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش