وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نکاتی در راستای تضمین بهره وری شخصی 02 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

نکاتی در راستای تضمین بهره وری شخصی

اگر حس می کنید با اینکه تمام طول روز را کار می کنید اما دستاور کمی داشته اید باید بدانید که این، تنها شما نیستید که این احساس را دارید؛ بلکه تمام افراد از مدیران ارشد گرفته تا کارمندان رده پایین نیز ممکن است مانند شما این حس را داشته باشند که هنوز به حداکثر بهره وری خود نرسیده اند. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که عدم تمرکز بر روی کار و پایین آمدن بهره وری، سالیانه به طور میانگی 650 بیلیون دلار برای کشور ایالات متحده هزینه در برداشته است. خواه رئیس یک شرکت کوچک باشید که نیازمند ارتقای بهره وری شخصی خود می بلشد و یا علاقه مند هستید که بهره وری کارمندان خود را بالا ببرید بهتر است نکاتی را که در نوشتار به آنها اشاره می کنم را به خاطر بسپارید.
از خودتان مراقبت کنید
برای اینکه در محیط کار خود بهره وری لازم را داشته باشید باید با ذهنی شفاف و مثبت اندیش و با انرژی کامل سر کار حاضر شوید. برای این منظور، اول از همه باید از خود مراقبت کنید. چنانچه بیش از حد استرس داشته و احساس خستگی زیاد می کنید هیچ گاه نخواهید توانست با حداکثر پتانسیل خود کار کنید. بی خوابی نیز یکی دیگر از علت های اصلی کاهش شدید بهره وری در محل کار است. باید بدانید همه ما به 8 ساعت خواب در شب نیز تا داریم تا برای روز بعد، آماده و سرحال باشیم. همچنین باید مراقب تغذیه خود نیز باشیم. چرا که چیزی که می خوریم، کنترل حالت، سطح استرس و انرژی ما را در دست می گیرد. متأسفانه بسیاری از ما به منظور صرفه جویی در وقت برای ناهار و صبحانه رو به خوردن تنقلاتی مانند چیس، پفک، و...می آوریم. اما باید بدانیم که این نوع تغذیه به هیچ وجه مغذی و متعادل نیست و باعث افت سطح قند خون شده و موجب می شود که در طول روز، احساس رخوت و خستگی کنیم. بهتر است به جای استفاده از این نوع خوراکی ها از سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنیم تا سطح انرژی ما افزایش پیدا کند.
خود را در برابر زمان خود، پاسخگو بدانید
افراد حرفه ای عادت ندارند که کار امروز را به فردا موکول کنند. چرا که این کار باعث پایین آمدن بهره وری شده و زمان بندی کارها را بهم می ریزد. برای تضمین بهره وری، بسیار ضروری است که خود را در برابر زمان خود نیز پاسخگو بدانیم. زمانی که یک پروژه کاری بزرگ پیش رو دارید می توانید آن را در برنامه خود به بخش های کوچکتری تقسیم کرده و برای انجام هر بخش زمان معینی را در نظر بگیرید. برای این کار می توانید از تقویم استفاده کنید. اما حتما این کارمندان و همکاران خود را نیز در جریان این موضع قرار دهید تا بتوانید پروژه را در وقت مشخص خود به اتمام برسانید.

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.