نمونه عینی اصل ادراک
به عبارتی با این موضوع می خواهم به فراگیران عرض کنم که چقدر کار بازاریابی و فروش سخت و دشوار است، لذا فروشنده حرفه ای باید توان انعطاف پذیری و هماهنگی با افراد دارای تیپ های شخصیتی متفاوت و ادراکات متفاوت را داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری در این حرفه موفق نمی شوند .
پس باید با بکارگیری افراد مستعد با تیپ شخصیتی متناسب و آموزش های لازم (خصوصاً در ابعاد روانشناسی و بازاریابی) ایشان را برای این حرفه آماده ساخت و سپس با تمرین و تکرار و شاگردی، نسبت به ارتقاء مهارت های ایشان اقدام کرد.
در هتل آسمان در تاریخ 15/7/88 عزیزی معترض بود که چرا در زمان استراحت به جای چای ، قهوه داده اند؟ مگر
برگزار کنندگان به ذائقه ما ایرانیان که چای خور هستیم آشنایی ندارند؟
و عزیز دیگری گفت ما اکثراً چای می خوریم حالا در اینجا به ما احترام گذاشته اند و قهوه، آن هم در فنجان چینی داده اند لذا باید قدردان هم باشیم .
این همان اصل ادراک است ، یعنی هرکس از ظن خود شد یار من .
حضرت مولانا در داستان فیل و تاریکی می گوید :
در نظرگه گفتشان شد مختلف
این یکی دالش لقب داد آن الف
سبز باشید