وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برای نیروهای خود الگو باشیم 22 مرداد
admin لایک 0 دیدگاه

برای نیروهای خود الگو باشیم

برای اینکه خانواده کاری همدلی داشته باشیم باید ابتدا از خودمان به عنوان مدیر شروع کنیم. همانطور که در یک خانواده نگاه فرزندان به پدر خانواده است و رفتار او را می بینند و از آنها الگوبرداری می کنند در مورد یک خانواده کاری نیز چنین شرایطی وجود دارد. اگر برای نیروهای خود الگو باشیم نیازی به بسیاری از بایدها و نبایدها نخواهد بود. در اینجاست که یک مدیر می تواند ادعا کند که از سطح یک رئیس فراتر رفته و واقعا خانواده کاری اش را مدیریت می کند. در اینجا نکاتی را در ارتباط با این موضوع بیان می کنم. 
1) سر طناب را محکم بگیرید.
تصور کنید شاهد یک مسابقه طناب کشی بین یک مدیر و یک رئیس هستید. مطمئناً تفاوتی را در مقایسه دو سوی طناب ملاحظه خواهید کرد. مدیر سر طناب را محکم گرفته و با تیم خود در حال کشیدن آن هستند ولی از سوی دیگر رئیس را می بینیم که تنها از بقیه می خواهد طناب را بکشند و خود در این زمینه تلاشی نمی کند.
در بررسی که از مدیران در سراسر جهان به عمل آمد 38% آنها معتقد بودند که یک مدیر خوب نگرشی را در تیم خود ایجاد می کند تا اعضای تیم بدانند که شکست یا پیروزی به دست آمده متعلق به یک نفر نیست بلکه به کل تیم تعلق دارد. این همان تفاوت مدیر و رئیس است. مدیر خود وارد عمل شده و پا به پای بقیه به انجام کار مشغول می شود نه اینکه تنها به اعضای تیم دستور بدهد که چه کاری را انجام دهند یا ندهند. 
چندی پیش مدیران ارشد یکی از شرکت های بزرگ نمایشگاهی در چین یکی از  مدیران خود را به علت توهین به مردم چین اخراج کردند چرا که اعتقاد داشتند چنین رفتاری برازنده یک مدیر سطح بالا نیست. جدا از همه اینها اگر یک مدیر سطح بالا چنین کاری را انجام دهد از بقیه کارکنان چه انتظاری می رود؟
اگر انتظار دارید دیگران سخت کار کنند خودتان نیز باید همین گونه عمل کنید. هر انتظاری از تیم خود دارید همان انتظار را نیز از خودتان داشته باشید و برای تیم خود الگو باشید و هیج وقت سر طناب را رها نکنید. 
2) پشتیبان نیروهای خود باشید.
مدیران واقعی تیم خود را با زمان، انرژی و فکر خود پشتیبانی می کنند. به عنوان یک مدیر سعی کنید همیشه امکاناتی مانند دادن فرصت ملاقات با خودتان، جلسات پرسش و پاسخ و جشن های سازمانی برگزار کنید هر چند کوتاه و مختصر و خود را به عنوان یک پشتیبان قوی برای تیم خود معرفی کنید.
در تحقیقی که اخیرا انجام شد 23% از کارکنان شرکت کننده در این تحقیق اظهار داشتند که به فرصت هایی برای توسعه کاری خود نیازمندند و تنها یک مدیر واقعی است که به این درخواست کارکنانش اهمیت می دهد. 
3) مربی باشید.
تنها به عنوان یک مربی خوب می توانید به کارکنان خود بیشتر از آن چیزی که خودشان انتظار دارند کمک کنید. این کاری است که مدیران بزرگ انجام می دهند. هیچ وقت تنها به خاطر تجربه های قبلی کسی را استخدام و یا اخراج نکنید. هر نیرو به عنوان یک انسان تجربه ای متفاوت در مدیریت کردن شما است و هیچ وقت نباید بر اساس تجارب موفق یا ناموفق خود در گذشته فردی را بدون دلایل کافی تشویق یا تنبیه کنیم. یک مربی به معنای واقعی کلمه سعی می کند برنامه خود را مطابق با ویژگی های فرد تحت آموزش هماهنگ سازد.  

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.