وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چگونه نام خود را سر زبانها بیندازیم؟ 11 مرداد
admin لایک 0 دیدگاه

چگونه نام خود را سر زبانها بیندازیم؟

توانایی شناساندن خود، سازمان و محصولمان به مخاطبینی که ممکن است به مشتریان ما تبدیل شوند، کار آسانی نیست. در همین سایت و از طریق تریبون‌های دیگر بارها بر نقش ویژه و غیرقابل انکار شبکه‌های اجتماعی به رساندن صدای ما به بازار تأکید داشته‌ام. این شبکه‌ها دیگر به بخش ثابتی از زندگی ما تبدیل شده‌اند و اگر روزی از خواب بیدار شویم و خبری از آنها نباشد به احتمال زیاد قادر نخواهیم بود بخشی از کارهایمان را انجام دهیم.
اما آیا شبکه‌های اجتماعی برای اینکه نام ما سر زبانها بیفتد کافی هستند؟ خیر. این شبکه‌ها کانال‌هایی هستند که می‌توانند راه را برای رسیدن به مخاطبان بیشتر برای ما باز کنند. همه چیز اما به اینجا ختم نمی‌شود و برای دیده شدن باید برنامه‌ای جامع داشت.
محتوا حرف اول را می‌زند
چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی اگر می‌خواهیم خوب شناسانده شویم، تولید محتوا یک راه‌حل بسیار مفید است. در تولید محتوا ابتدا توجه داشته باشیم که بحث کیفیت بسیار مهم است. اگر محتوایی معمولی و کپی‌شده از روی دیگران را در اختیار مخاطبان قرار دهیم به خروجی موردنظر دست نخواهیم یافت. محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و اصالت داشته باشد. نکته بعدی اینکه از تمام محتوایی که تولید می‌کنیم حداقل در کوتاه‌مدت انتظار درآمدزایی نداشته باشیم. سعی کنیم آنقدر محتوای خوب در اختیار مخاطبان قرار دهیم که خودشان به این نتیجه برسند که وقت خرید کردن فرا رسیده است.
فلسفه حضور را از یاد نبریم
برای اینکه نام ما بر سر زبانها بیفتد باید دیده شویم. فضای مجازی در این زمینه نمی‌تواند نقش اصلی را بازی کند و تنها یک مکمل است. حضور در سمینارها، نمایشگاه‌ها و کتفرانس‌ها، عضویت در انجمن‌های مرتبط با حوزه کاری و ... اقدماتی از این دست موجب می‌شود که ما با فعالان حوزه خود آشنا شویم و با آنها گفت‌وگو کنیم. در جریان همین مراودات می‌توان روابط و مناسباتی را شکل داد که بدون شک در پیشرفت ما در آینده مؤثر خواهند بود. باید استراتژی ما بگونه‌ای باشد که مرتب جلوی چشم افرادی که در صنعت ما حضور دارند باشیم. البته همیشه باید حرفهای جدید داشته باشیم چون اگر یک سری حرفها را مرتباً تکرار کنیم حضور ما در مجامع و محافل مختلف عملکرد معکوس خواهد داشت.
همراه داشتن کارت ویزیت از پول مهم‌تر است
خود را عادت دهیم که همیشه تعدادی کارت ویزیت همراه داشته باشیم. شاید بگویید کارت ویزیت کارآیی خود را از دست داده است اما افرادی که واقعاً قصد همکاری با ما را داشته باشند به کارت ویزیت اهمیت می‌دهند. برای خود من پیش آمده که می‌خواستم از یک فرد خاص خرید کنم اما چون شماره‌ای از او نداشتم سراغ فرد دیگری رفتم. کارت ویزیت ابزاری است که در نبود خود ما برایمان بازاریابی می‌کند.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.