روشهای افزایش اعتماد مشتریان به محتوای بازاریابی
عباراتی مانند "چگونه" یا "چه چیزی" را در گوگل جستجو کنید. خواهید دید صفحه نمایش شما پر از فهرستها و مثالهایی از منابع مختلف میگردد. در حالی که همه این نتایج بد نیستند ولی اعتماد کردن به آنها سخت به نظر میرسد.
با بهروز شدن فضای مجازی اطلاعات نیز بهروز میشوند و اطلاعات قدیمی منقضی میگردند. بنابراین اگر شما محتوایی را تولید و در اختیار مخاطبین خود قرار میدهید تا اعتماد آنها را جلب کنید، باید درست بودن این اطلاعات را بیش از آنها مورد بازبینی قرار دهید. موضوع، چیزی بیش از جذب تعداد بازدیدکننده بیشتر است و مهم این است که بتوانید یک ارتباط بلندمدت با مشتریان خود ایجاد کنید. روشهایی که در اینجا مرور میکنیم میتوانند باعث ایجاد این رابطه بلندمدت شوند.
1) اول به فکر حل مسئله باشید و سپس به دنبال جذب بازدیدکننده
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در زمینه هدفگذاری برای محتوای تولیدی خود مرتکب میشوند این است که تنها به دنبال جذب بازدیدکننده برای آن هستند و از ایجاد ارزش برای مشتری غلفت میکنند. نکته اینجاست که هدف تنها این نیست که مشتری محتوای تولید شده توسط شما را ببیند، بلکه باید کاری کرد که باز هم به شما سر بزند. به یاد داشته باشید که هدف شما از ایجاد و ارائه یک محتوا باید حل کردن یک مشکل و یا پاسخگویی به یک مسئله باشد. به همین منظور بهتر است از خود سوال کنید که مسائل اصلی مشتریان شما و همینطور کاروکسب آنها چه مسائلی هستند.
2) به جای کمیت بر کیفیت تمرکز کنید.
در حالی که تولید حجم بالایی از محتوا ممکن است عالی به نظر برسد و یک استراتژی خوب برای بهبود SEO سایت شما باشد از طرف دیگر نیز ممکن است اعتماد افراد به شما را نیز خدشه دار کند. باورش سخت است ولی افراد به وبسایت ها و کاناهالهای تلگرام تنها به عنوان یک منبع اولیه اطلاعات نگاه میکنند. در حقیقت این بسترهای اطلاعاتی، بعد از خانواده و دوستان از جهت اعتماد افراد، در مکان سوم قرار میگیرند. بنابراین اگر سعی دارید افراد، محتوای تولیدی توسط شما را جدی بگیرند باید به این موضوع اهمیت دهید. به همین علت است که گفته میشود فاکتور کیفیت در تولید محتوا مهمتر از فاکتور کمیت است.
3) ثابت قدم و پیگیر باشید.
هیچ شخصی علاقهای به بازدید از وبسایت یا عضویت در کانال تگلرامی که مدتهاست به روز نشده است را ندارد. افراد معمولاً در مواجه با این موارد در ذهن خود با پرسشهایی از قبیل " یعنی چه اتفاقی برای کاروکسب آنها افتاده است؟" مواجه میشوند که باعث پایین آمدن اعتبار شما در نزد آنان میگردد.
4) از اثبات جمعی استفاده کنید.
قدرت زیادی در اثبات جمعی وجود دارد. همانطور که گفته شد افراد به توصیههای اشخاصی که آنها را میشناسند بیشتر اعتماد میکنند که این موضع اهمیت و کاربرد اثبات جمعی در بازاریابی محتوا را نشان میدهد. البته این امر مستلزم برداشتن گامهایی در راستای همکاری با فعالان بازار، جلب رضایت مشتریان و تأیید افراد تأثیرگذار جامعه است. حتی استفاده از نظرات و بررسیهای کاربران نیز میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
5) از کلیشهپردازی پرهیز کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شما میتوانید مرتکب شوید این است که محتوای خود را دقیقاً با همان موضوع و ساختاری عرضه کنید که دیگران عرضه میکنند. هرچند انتشار محتوا با موضوعات تکراری کار آسانی به نظر میرسد اما انجام این کار میتواند باعث پایین آمدن اعتبار برند شما شود.
6) به برندینگ اهمیت دهید.
برندینگ تنها به معنی طراحی لوگو و نوع فونت به کار رفته در طراحی آن، انتخاب نام برند و حتی داستان چگونگی خلق برند شما نیست. برندینگ یعنی اینکه تمامی این موارد چگونه دست به دست هم میدهند تا اعتماد مشتریان به شما را بیشتر کنند و ساختن این اعتماد باید یکی از اهداف اصلی محتوای ایجاد شده توسط شما باشد. بنابراین مشتریان خود را باور و در ارتباط با آنان ثبات قدم داشته باشید.
7) از طریق شبکههای اجتماعی با مشتریان در تماس باشید.
یکی از راههای جلب اعتماد مشتریان به محتوای تولید شده و برند سازمانتان این است که به طو مداوم از طریق شبکههای اجتماعی با آنها در ارتباط باشید. البته منظور از این ارتباط تنها گفتن "نکته بسیار خوبی بود" یا "متشکرم" نیست، بلکه منظور ایجاد یک ارتباط بلندمدت و پیدار از طریق بحث و گفتوگو است.
سبز باشید