وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چرا باید انعطاف‌پذیر باشیم؟ 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چرا باید انعطاف‌پذیر باشیم؟

برای ما به عنوان کسانی که در رده مدیریتی در سازمانها به فعالیت می‌پردازیم، تصمیم‌گیری سریع یکی از اولویت‌های مهم کاری است. ما از مشکلاتی که با آنها روبرو شدهایم و اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم درسهای زیادی گرفته‌ایم و در تمامی این چالشها متوجه این موضوع شدهایم که به تاخیر انداختن یک تصمیمگیری بسیار بدتر از اخذ تصمیمی است که شاید خیلی کامل هم نباشد چرا که این تصمیمات هستند که باعث پیشرفت کاروکسبها میشوند.
من امروز نیز همان احساس و عقیده را دارم. تصمیمگیری وظیفه مدیر یک کاروکسب است و بازاریابی چیزی جز اخذ تصمیمات کارآمد نیست، تصمیماتی که هم برای شما و کاروکسب‌تان و هم برای مشتریان‌تان سودمند باشند. تصمیم‌گیری در شرایط سخت و غیرقطعی نیازمند انعطاف‌پذیری است. شرایط جدید بازار به ما این امکان را نمی‌دهد که منتظر بمانیم تا اطلاعات‌مان کامل شود و سپس تصمیم بگیریم. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا انعطاف‌پذیری امروزه به یکی از مؤلفه‌های مهم جهت موفقیت کاروکسب‌ها تبدیل شده است: 
داده های جدید
ما هیچ زمانی به اندازه امروز به اطلاعات کاری دسترسی نداشتهایم. امروزه به حدی از منابع اطلاعاتی در مورد مشتریان، رقبا و نتایج کاروکسب خود دسترسی داریم که حتی برای خود ما نیز گیج کننده است. تنها چالش پیش رو این است که چگونه این اطلاعات را در عمل قابل استفاده کنیم.
گاهی زمانی که تصمیمی میگیرید ممکن است با اطلاعاتی روبرو شوید که به طور کل مسیر و روند تصمیمگیری شما را تغییر دهد. آن را به فال نیک بگیرید چرا که به شما این امکان را میدهد که تصمیم خود را اصلاح کرده و اطمینان حاصل کنید که به آنچه پیش‌بینی کرده‌اید خواهید رسید. بنابراین به اطلاعات جدید به دید یک منبع استرس و پر از پیچیدگی نگاه نکنید بلکه آن را به صورت یک جریان بیانتها از آگاهی بخشی ببینید که به شما اجازه میدهد تا برنامه خود را تغییر دهید و از موفقیت خود اطمینان حاصل کنید. 
مخاطب هدف خود را بشناسید.
ما سالهای زیادی در مورد نسل جوان و تاثیر این نسل صحبت کردهایم و اکنون نیز شاهد هستیم همانطور که نسل های قبل‌تر در کار و زندگی جای خود را به نسل جوان میدهند، نسل جوان نیز با همان شدت ولی به شکلی متفاوت در حال تغییر است و اکنون ما با نسلی بعد از آنان مواجه هستیم که به طور کل و از بدو تولد دیجیتالمحور هستند.
اینکه بتوانید با این مشتریان ارتباطی قوی برقرار کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم مستلزم این است که ما در ارتباط با آنان انعطافپذیر باشیم. با آنها به شکلی منعطف برخورد کنید تا آنها با علاقه به سمت شما بیایند. باید خود را برای پذیرش رفتار جدید این گروه از مصرفکنندگان آماده کنیم. 
تغییر در مدل کاروکسب
روش‌های قدیمی و غیرمنعطف آرام آرام از صحنه خارج میشوند و هر روز شاهد این هستیم که کاروکسبهای فیزیکی بیشتری جای خود را به کاروکسب‌های دیجیتال می‌دهند. روشهای کاروکسب به شکلی دگرگون شده و متفاوت تغییر یافتهاند و هرکس که از انعطافپذیری لازم برای تطبیق با این روشها برخوردار نباشد از قافله عقب خواهد افتاد.
بنابراین تا آنجا که امکان دارد مدل کاروکسب خود را تغییر دهید و برای این کار از مشتریان و خواستههای‌شان به عنوان راهنما استفاده کنید. احتمالاً روشهای قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز شما نیستند بنابراین آنها را تغییر دهید تا راهی جدید برای پیشرفت کاروکسب خود ایجاد کنید. تغییر در مدل کاروکسب به منزله فرصتی جدید برای رشد و پیشرفت است. 
انعطاف‌پذیری در کاروکسب امروزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد چرا که روشی برای اخذ تصمیمات برای اساس اطلاعات روزانه به حساب میآید که باعث پیشرفت کاروکسب شما میشود.

سبزباشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.