وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

میزگرد بازاریابی به همراه تجلیل از مقام دکتر ابراهیمی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

میزگرد بازاریابی به همراه تجلیل از مقام دکتر ابراهیمی


1)  علوم درون کارخانه ای


2)  علوم تحلیل محیط


3)  علوم حوزه رقابت


با افزایش بیش از پیش تکنولوژی ، به مرور نیاز به آموزش در گروه 2 و 3 یعنی تحلیل محیط و علوم حوزه رقابت افزایش می یابد.


باردیگر این خطای جهانی را یادآور شدم که متاسفانه بسیاری از شرکتها بر این باورند که آموزش درمان همه­ی دردها است .


در حالی که سایر موضوعات نظیر مدیریت ، یادگیری ، بازخورد ، طراحی شغل ، انگیزش ، و بینش مجموعاً در کنار آموزش ، برای شرکتها و بنگاههای اقتصادی چاره ساز است.


در بخش آسیب شناسی ، ضرورت یادآوری این نکته الزامی بود که تفاوت بین آموزش خردسـالان ( پداگوژی) و آموزش بزرگسالان ( آندروگوژی) وجود دارد و این تفاوت اساسی است .


آموزش ، خردسالان از قانون رگهای خالی پیروی  می کند . معلم باید این رگهای دانشی خردسال را با آموزش پر کند . در حالی که بزرگسالان واجد انبوهی از تجارب هستنند. وظیفه­ی معلم و مربی در وهله­ی نخست به کارگیری این اطلاعات و تجارب است . سپس هدایت آن .


و در نهایت وظیفه مربی یا معلم برای آموزش ، 20% خواهد بود و 80 درصد به یادگیرنده باز می گردد.


لطفا توضیحات بیشتر این میزگرد و چالشهایی را که درمیزگرد پدید آمد ، در فصلنامه توسعه مهندسی بازار شماره 11 دنبال کنید.


در پایان این میزگرد ، از مقام جناب دکتر ابراهیمی تجلیل به عمل آمد .


دکتر روستا ، دکتر بلوریان تهرانی ، دکتر وظیفه دوست ، دکتر مهرانی ، دکتر خیری ، دکتر حقیقی نسب ، و برخی استادان دیگر برای تجلیل از مقام این استاد بازاریابی حضور داشتند. همچنین دانشجویان و دانش پژوهان با حضور خود، به مقام شامخ این استاد احترام گذاردند.


دکتر ابراهیمی از سال 1351 در ایران تدریس بازاریابی دارد ، کتابها و مقالات فراوانی از دکتر ابراهیمی چاپ و نشر شده است که راهنمای ارزنده ای برای علاقه­مندان به حوزه ی بازاریابی است .


سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.