میزگرد بازاریابی به همراه تجلیل از مقام دکتر ابراهیمی
1) علوم درون کارخانه ای
2) علوم تحلیل محیط
3) علوم حوزه رقابت
با افزایش بیش از پیش تکنولوژی ، به مرور نیاز به آموزش در گروه 2 و 3 یعنی تحلیل محیط و علوم حوزه رقابت افزایش می یابد.
باردیگر این خطای جهانی را یادآور شدم که متاسفانه بسیاری از شرکتها بر این باورند که آموزش درمان همهی دردها است .
در حالی که سایر موضوعات نظیر مدیریت ، یادگیری ، بازخورد ، طراحی شغل ، انگیزش ، و بینش مجموعاً در کنار آموزش ، برای شرکتها و بنگاههای اقتصادی چاره ساز است.
در بخش آسیب شناسی ، ضرورت یادآوری این نکته الزامی بود که تفاوت بین آموزش خردسـالان ( پداگوژی) و آموزش بزرگسالان ( آندروگوژی) وجود دارد و این تفاوت اساسی است .
آموزش ، خردسالان از قانون رگهای خالی پیروی می کند . معلم باید این رگهای دانشی خردسال را با آموزش پر کند . در حالی که بزرگسالان واجد انبوهی از تجارب هستنند. وظیفهی معلم و مربی در وهلهی نخست به کارگیری این اطلاعات و تجارب است . سپس هدایت آن .
و در نهایت وظیفه مربی یا معلم برای آموزش ، 20% خواهد بود و 80 درصد به یادگیرنده باز می گردد.
لطفا توضیحات بیشتر این میزگرد و چالشهایی را که درمیزگرد پدید آمد ، در فصلنامه توسعه مهندسی بازار شماره 11 دنبال کنید.
در پایان این میزگرد ، از مقام جناب دکتر ابراهیمی تجلیل به عمل آمد .
دکتر روستا ، دکتر بلوریان تهرانی ، دکتر وظیفه دوست ، دکتر مهرانی ، دکتر خیری ، دکتر حقیقی نسب ، و برخی استادان دیگر برای تجلیل از مقام این استاد بازاریابی حضور داشتند. همچنین دانشجویان و دانش پژوهان با حضور خود، به مقام شامخ این استاد احترام گذاردند.
دکتر ابراهیمی از سال 1351 در ایران تدریس بازاریابی دارد ، کتابها و مقالات فراوانی از دکتر ابراهیمی چاپ و نشر شده است که راهنمای ارزنده ای برای علاقهمندان به حوزه ی بازاریابی است .
سبز باشید