وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره سی و ششم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره سی و ششم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

یادداشت مدیر مسئول
شناساندن از جای درست به بازار
به قلم پرویز درگی
سرمقاله
انتشارات بازاریابی، پرورش نبوغ بازاریابی، 100 ایده برتر بازاریابی
به قلم احمد آخوندی
سرخط خبرها
اخبار بازاریابی و فروش
اهدای رایگان کتاب در فروشگاه‌های بزرگ شیراز 
بسته‌بندی، عامل گرانی گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
خیز صربستان و اسلوونی برای جذب گردشگران ایرانی
بیشتر از نیازمان کتاب چاپ می‌کنیم
پیش‌بینی مؤسسات جهانی از رشد بازار خرده‌فروشی در ایران  
فرش ایران؛ تاریخ دیرین و بازاریابی نوین
بازاریابی؛ راهکار رونق گردشگری زنجان
صنعت سنگ می‌تواند بازوهای صادراتی کشور را تقویت کند
فروشنده حرفه ای
حرفه ای باشید تا بفروشید
زمانی که قرار است به عنوان نیروی فروش در جلسه‌ای حضور یابید و برای گرفتن پروژه با مشتری مذاکره کنید، رعایت یک سری از موارد تضمین‌کننده موفقیت شما خواهد بود. آمادگی پیش از جلسه، جمع‌آوری مطالب درست و دقیق و متناسب با نیاز مشتری، آگاهی از فنون مذاکره و... از جمله این موارد هستند....
نرم افزار
اکسل کاربردی برای مدیران کسب و کار
در ادامه مباحثی که در شماره قبل مطرح شد و در مورد مهارت‌های موردنیاز برای موفقیت در امر فروش و پخش بود، قرار است در مورد یکی از مهم‌ترین موارد این موضوع، یعنی کاربرد اکسل برای مدیران کسب‌وکار مطالبی خدمت‌تان ارائه کنم.
وصول مطالبات
نکاتی چند در ارتباط با وصول مطالبات
با توجه به شرایط کنونی بازار ایران، بسیاری از مشتریان سعی دارند تا فاکتورهای خریدشان رسید گردد تا در زمانی مناسب تسویه صورت پذیرد. از سوی دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتر هستند....
مهارت
مهارت های کلامی و غیر کلامی در بازاریابی و فروش حرفه ای
حتماً براي همه ما اتفاق افتاده است كه فروشنده‌اي جنس بسيار خوبي را به ما معرفي مي‌كند و تمام خصوصيات آن جنس را هم بيان مي‌كند ولي با خود مي‌گوييم: درباره همه چيز صحبت مي‌كند و تمام خصوصيات را مي‌گويد ولي نمي‌دانم چرا نمي‌توانم بهش اعتماد كنم!
صنعت پخش
صنعت پخش؛ دیروز، امروز، فردا
اولین شرکت پخش در ایران در سال 1353 توسط آقای کاظم خسروشاهی و به نام شرکت خوراک برای توزیع محصولات کارخانه مینو تأسیس شد. خانواده خسروشاهی که اغلب در خارج از کشور تحصیل کرده بودند، نسبت به انتقال تجارب و تکنولوژی پیشرفته به کشور خدمات شایسته‌ای انجام دادند.
میزگرد
نقش مسئولان دفاتر مدیران در خوشنامی سازمان ها
میزگرد با حضور تعدادی از مسئولان دفاتر مدیران عامل سازمان ها
قیمت گذاری
پیروزی در جنگ بر سر قیمت
آیا کارشناسان فروش شما اصرار دارند که برای نهایی کردن فروش مجبور به تخفیف دادن هستند؟ آیا شرکت شما برای آنکه همیشه یک قدم از سایر رقبا جلوتر باشد مجبور است به صورت مستمر به تمایزبخشی به محصولات خود بپردازد؟ معمولاً در اکثر سازمان‌ها ...
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
الگو برداری آگاهانه
درس‌های موفقیت از افراد موفق
یکی از مسائلی که همواره توجه مرا به خود جلب کرده این است که افرادی که توانسته‌اند در حوزه کسب‌وکار انسان‌های موفقی باشند، چه پیشنهاداتی برای دیگران دارند. صحبت کردن با این افراد و استفاده کردن از تجربیات آنها مانند ورق زدن کتابی است که در صفحه صفحه آن نکات ارزشمندی وجود دارد...
برندسازی
برند و مزایای آن
انسان از دیرباز برای تفکیک نمودن مالکیت حیوانات و احشام از علائم و نشانه‌ها بهره می‌جسته است. قوم‌ها و طایفه‌ها برای خود نماد، نام و یا پرچمی مشخص می‌کرده‌اند تا از سایر قوم و قبیله‌ها تمیز داده شوند. اهمیت داشتن علامت، عنوان و نشانه خاص، علاوه بر تأثیرگذاری بر زندگی مردمان، در تجارت نیز امتداد پیدا کرده و امروزه به عنوان بحث گسترده‌ای با عنوان برند، خود را مطرح کرده است...
بازاریابی دارویی
نوش دارو قبل از مرگ سهراب(جمع بندی نکات)
یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «کم‌رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است‌.» لذا پیشنهاد می‌شود بیش از اندازه به حافظه خود به عنوان ویزیتور اتکا نکنیم زیرا در صورت فراموشی مطلبی، ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری بر سطح ارتباطات ما با مشتریان عزیزمان بگذارد،...
آسیب شناسی
شبکه های اجتماعی شمشیر دولبه هستند
موفقیت در فعالیت‌های بازاریابی نیازمند آشنایی با اصول و قواعدی خاص و به کار بردن آنها است.  تبلیغات در مکان‌های پرمخاطب، برخورداری از محتوای مناسب، حضور در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از دنیای مجازی هرکدام نقش مؤثری در موفقیت یک برنامه‌ی بازاریابی جامع ایفا می‌کنند. رعایت این اصول اگر چه برای دستیابی به موفقیت ضروری است اما کافی نیست....
رفتار شناسی
فروشنده پیشرو کیست؟ (بخش دوم)
بازاریابی حسی را شاید بتوان قدیمی‌ترین شاخه بازاریابی نامید. از بدو تشکیل بازار در جوامع مختلف بشری، حس، نقش مهمی در روند تولید و مصرف کالاها و خدمات داشته است. کافی است در اقصی نقاط کشور خودمان سری به بازارهای سنتی بزنید. از بازارهای خوی، ارومیه، اردبیل و تبریز در غرب کشور شروع کنیم که هنر معماری در آنها به حد کمال چشم‌نواز است...
استخدام
دست فروشنده تازه وارد را بگیریم
شرکت‌ها برای یافتن، مصاحبه کردن و استخدام کردن فروشندگان جدید انرژی و هزینه بالایی را متحمل می‌شوند. نگاهی گذرا به آگهی‌های استخدام شرکت‌های پخش در روزنامه‌های کثیرالانتشار و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسئله استخدام نیروی شایسته فروش برای سازمان‌های فروش یکی از دغدغه‌های همیشگی سازمان‌ها است...
شبکه های اجتماعی
تب تلگرام
سرعت رشد شاخه‌های مرتبط با فناوری در چند سال اخیر به بالاترین درجه خود رسیده است. اینترنت این آشنای قدیمی، برای برخی یادآور زمانی است که با اشغال کردن خط تلفن، خرید کارت اینترنت و صدای بوق مودم دایل آپ با سرعتی اندک به دنیایی متصل می‌شدند که تا به حال مشابه آن را ندیده بودند...
عشق کار
داستانی شیرین همچون شیرینی حاج خلیفه 
معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور
کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.