شماره سی و پنجم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد
چکیده شماره 35
یادداشت مدیر مسئول
به قلم پرویز درگی
سرمقاله
ما دانایی میفروشیم
به قلم محسن جاوید مؤید
سرخط خبرها
اخبار بازاریابی و فروش
طرح انحصاری آدیداس برای تیم ملی ایران مشخص شد
سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟
مهلت یک ماهه انبارداران برای عضویت در سامانه انبار
ضرورت ورود شورای رقابت به بخش دولتی فروش دارو
پایان رقابت داغ برای خرید سهام فروشگاه رفاه
فروش ۲٫۴ میلیون دستگاه Switch در یک ماه اول عرضه
حمایت از فروشگاههای زنجیرهای در صورت عرضه کالای ارزانتر
کامیون گنج آمازون
فرایند فروش
اجزای فرایند فروش
ا توجه به ماهیت فروش B2B - طولانیتر بودن چرخه فروش، پیچیدگی فروش، حضور تعداد زیاد تصمیمگیرندگان و پتانسیل برای فروشهای رقم بالا - بهرهمندی از یک فرایند فروش مولد و ساختاریافته، حیاتی است. چنین فرایندی به ما کمک میکند که نه تنها به موفقیتهای بیشتری دست یابیم بلکه با هزینه کمتر بتوانیم این موفقیت را محقق سازیم...
مهارت فروش
برای موفقیت در فروش و پخش، چه مهارتهایی مورد نیاز است؟
برای موفقیت در فروش و پخش، چه مهارتهایی مورد نیاز است؟ اگر از افراد مختلف، این سؤال را بپرسید، پاسخهای مختلفی دریافت خواهید کرد. یک نفر میگوید: «مهارتهای ارتباطی» و دیگری میگوید: «شناختن کامل کالاها و بازار» و نفر سوم اعتقاد دارد: «هنر اتمام فروش». افراد مختلف، نظرات مختلفی دارند. اما آیا میتوان همه موارد را به عنوان مهارتهای مورد نیاز در جهت موفقیت در امر فروش در نظر گرفت؟ این نوشتار قصد دارد تا 9 مهارت کلی مورد نیاز، جهت رسیدن به موفقیت را بیان کند.
تبلیغات
تبليغات زودبازده و پاداشبخش
برخی از برندها و فروشگاهها در زمانهای خاص و با اهداف خاص، مترصد آن هستند که میزان فروش خود را در کوتاهترین زمان ممکن و البته به صورت موقت افزایش دهند. از همین رو به تبلیغات زودبازده و پاداشبخش روی میآورند. هدف اینگونه تبلیغات، افزایش سریع درآمد در کوتاهترین زمان ممکن است. در ادامه به برخی از این روشها اشاره خواهیم کرد...
رفتارشناسی
فروشنده پیشرو کیست؟ (بخش اول)
سادهترین توضیح فرایند فروش این است که کالا یا خدمتی توسط فروشنده به مشتری ارائه میشود و در مقابل، پول یا معادل پولی آن از طرف مشتری پرداخت میگردد. اجزای دو طرف این مبادله، یکی کالا یا خدمت است که فروشنده عرضه میکند و دیگری پول است که مشتری در ازای دریافت کالا و خدمت پرداخت میکند...
نیازسنجی
عاشق مشتری باشیم نه عاشق محصول
گر یادتان باشد، وقتی به مدرسه میرفتیم و معلم میخواست یه کاردستی درست کنیم، زمانی که بالأخره موفق میشدیم کاردستی مورد نظر را آماده کنیم، حس فوقالعاده عجیبی نسبت به آن داشتیم. حتی زمانی که انشایی را برای خواندن سر کلاس مینوشتیم، حس خیلی خوبی نسبت به آنچه تولید کرده بودیم، داشتیم...
میزگرد
نقش مسئولان دفاتر مدیران در خوشنامی سازمان ها
میزگرد با حضور تعدادی از مسئولان دفاتر مدیران عامل سازمان ها
استخدام
سؤالاتی که باید در پایان مصاحبه کاری پرسید
اشتباه نکنید؛ روی صحبت ما در اینجا با مصاحبهکنندگان نیست بلکه منظورمان سؤالاتی هستند که فرد مصاحبه شونده میتواند در پایان جلسه مصاحبه از مصاحبهکننده بپرسد. شاید برایتان جای سؤال باشد که مگر کسی که برای مصاحبه به سازمانی مراجعه میکند نیز باید سؤال بپرسد؟ مصاحبه یک فرایند دو طرفه است...
پرسش و پاسخ
پرویز درگی به سئوالات شما پاسخ می دهد
در این بخش به سئوالات خوانندگان پاسخ داده می شود
قواعد فروش
چرا فروشندگانی فرایندمحور نیستیم؟
فروش یک فرایند است. یادم نمیآید چند بار این عبارت را گفتهام یا شنیدهام. متأسفانه این عبارت آنقدر تکرار شده است که اثربخشی خود را از دست داده است. بسیاری از فروشندگان همین عبارت خیلی ساده را فراموش میکنند و نتیجه این میشود که هرطور که خودشان میخواهند، میفروشند و هیچگاه یک روال مشخص را برای فروش خود ندارند. این در حالی است که...
بازاریابی دارویی
نوشدارو قبل از مرگ سهراب
در هر مسافرتی علاوه بر خود جاده با دو عنصر مهم دیگر هم روبهرو هستیم: شانه خاکی راه و خطوط سفید وسط راه. در نگاه اول به نظر میرسد که این دو عنصر محدودکننده هستند درحالیکه ارزش آنها کمتر از خود جاده نیست. در کار فروش، شانه خاکی همان منتقدین ما هستند و خطوط سفید قواعد و قوانین شرکتی.
آسیب شناسی
آشنایی با سندروم درب گردان و راههای جلوگیری از آن
تیم فروش در هر سازمانی موتور محرکه آن سازمان برای حرکت به سمت موفقیت به حساب میآید. وظیفه یک مدیر فروش که رهبری تعدادی از فروشندگان و سرپرستان را به عهده دارد این است که اطمینان حاصل کند تیمی با قدرت و با ثبات دارد. در این راستا معمولاً اقداماتی از جانب مدیر صورت میگیرد که شامل صحبتهای انگیزشی، پاداشهای نقدی و غیرنقدی و ... میشود...
گزارش
گزارش دهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه+ عکس
دهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه از 26 الی 29 فروردین 1396 در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در زمینههای بورس، بانک و بیمه در کشور میباشد، جمع کثیری از شرکتها و افراد فعال در حوزههای مرتبط حضور داشتند...
بازاریابی حسی
لذت بازاریابی حسی در بازارهای سنتی
بازاریابی حسی را شاید بتوان قدیمیترین شاخه بازاریابی نامید. از بدو تشکیل بازار در جوامع مختلف بشری، حس، نقش مهمی در روند تولید و مصرف کالاها و خدمات داشته است. کافی است در اقصی نقاط کشور خودمان سری به بازارهای سنتی بزنید. از بازارهای خوی، ارومیه، اردبیل و تبریز در غرب کشور شروع کنیم که هنر معماری در آنها به حد کمال چشمنواز است...
شبکه های اجتماعی
استفاده از افراد مشهور در شبکههای اجتماعی
ه همان اندازه و سرعتی که شبکههای اجتماعی در حال رشد هستند استفادههای تبلیغاتی در محیط مجازی نیز در حال رشد است. یکی از اولین اتفاقهای تبلیغاتی که در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام افتاد تبلیغ یک صفحه در صفحات پر مخاطب بود. بعد از هجوم مردم به این شبکههای اجتماعی و حضور پررنگ بازیگران، فوتبالیستها و افراد مشهور در این محیط، به تدریج استفاده تبلیغاتی از افراد مشهور در شبکههای اجتماعی آغاز شد....
عشق کار
تقضل تفضلی به صنعت نساجی
معرفی یکی دیگر از کارآفرینان برتر کشور
کتابخانه
کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش