وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

8 نکته برای تسلط بر فروش آنلاین 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

8 نکته برای تسلط بر فروش آنلاین

در دهه اخیر، خرید آنلاین از یک کار راحت به امری ضروری تبدیل شده است. قبل از اینترنت، خرید کردن شامل فرآیند آماده شدن، رانندگی در ترافیک و گشتن بین قفسه های خرده فروشیهای شلوغ و بی سر و سامان بود که ممکن بود آن آیتم ضروری را داشته باشد یا اینکه نداشته باشد. نسل دیجیتال همه چیز را درباره خرید کردن تغییر داد. امروزه خریداران برای خرید آیتم های مورد نیازشان، اصلا نیاز نیست که از منزل بیرون روند. 
امروزه خریداران این توانایی را دارند که هر نوع اقلامی که مورد نیازشان است را جستجو کنند در حالیکه که می توانند قیمت و کیفیت را در دامنه وسیعی از منابع با هم مقایسه کنند. امروزه با گسترش گوشیهای هوشمند، اپلیکیشنهایی  در دسترس ما قرار دارد که به خریداران اجازه می دهد که بهترین معامله با بالاترین سرعت، و کیفیت را تجربه کنند.برای مثال، اپلیکیشن Dropio  اپلیکیشنی است که به استفاده کننده این نرم افزار افت قیمت یک آیتم را اطلاع می دهد بنابراین آنها می توانند در زمان مناسب این قلم جنس یا خدمت سفارش دهند. با وجود رقبای ریز و درشت در اکوسیستم خرده فروشی آنلاین، فروش محصولات یا خدمات در این بستر می تواند استرس زا و زمان بر باشد. با این حال، روشهای ساده ای وجود دارد  که فروش  دیجیتالی شما را افزایش خواهد داد:
1-    بازار هدف خود را بشناسید
شناخت مخاطبان برند شما مهمترین جزء برای دستیابی به موفقیت در هر جنبه از کار و کسب است. نسل های مختلف روش های مختلفی برای جذب اطلاعات دارند. همسو ساختن گزینه های خرید آنلاین با بازار هدف درست، کلید ارتقاء فروش دیجیتال است. برای مثال، نسل هزاره در زمان خرید بیشتر به محتوای بصری متمایل هستند در حالی که نسل های قدیمی تر معمولا محتوای اطلاعاتی را ارجح می دانند. محصول خود و فردی که درخواست کننده محصول شما است را بررسی کنید. سپس عادت های خرید آنها را بررسی کنید و به دنبال بهترین استراتژی برای استفاده در وب سایت باشید.
2-    ساده باشید
وقتی شما محصولات را به صورت آنلاین می فروشید، برای مشتریانی که اولین تجربه آنها است به منظور حفظ آنها و خرید مجددشان تجربه مثبتی ، ایجاد کنید. فرآیند خرید پیچیده کاربران را از وب سایت شما دور خواهد کرد و به آنها زمانی می دهد که خریدشان را در وب سایت های دیگر دنبال کنند. آمازون در این زمینه بسیار پیشرو است بگونه ای که امکان خرید تنها با یک کلیک را به راحتی فراهم می کند.
3-    برای خریداران فرصتی ایجاد کنید تا از دیدگاه سایر مصرف کنندگان مطلع شوند
یکی از بزرگترین مزایا برای مشتریان در خرید آنلاین این است که به آنها این توانایی را می دهد که واکنش های مشتریان قبلی را ببینند و آنها را ارزیابی کنند. خریداران برای خرید محصول بیشتر متکی به دیدگاه سایر خریداران و مصرف کننده ها هستند. دسترسی به دیدگاه های مختلف درباره یک محصول روشی ساده برای تولید محتوا برای مشتریان است و می تواند انگیزه ای برای خرید مصرف کنندگان جدید باشد.
4-    درباره محصول خود محتوا تهیه کنید
ایجاد محتوا برای محصول یا خدمات شما یک روش بسیار مؤثر برای بازاریابی محتوایی است. تولید محتوای آزاد و بی حد وحصر اثر شگفت انگیزی در ایجاد اعتماد در کاربران دارد. یک روش عالی برای شروع محتوا سازی فکر کردن درباره پرسش هایی است که ممکن است مشتریان داشته باشند و همچنین جواب هایی که باید با جزئیات به این پرسش ها داده شود. هنگامی که یک کار و کسب پیشرفت می کند، به مرور فرصت های بیشتری برای تولید محتوا فراهم خواهد شد تا تجربیاتی برای خریدار ایجاد کند که تا حد ممکن حاوی اطلاعات مفید باشد. 
5-    برای تأثیرگذاران شرایط مورد نیازشان را فراهم کنید.
تأثیرگذاران آنلاین  می توانند نقش بزرگی در تعیین موفقیت کار و کسب شما ایفا کنند. فقط یک بار بازار هدف خود را تعیین کنید و در این اجتماع مربوطه به دنبال تأثیر گذاران باشید. این افراد می توانند هر شخصی باشند مثل روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان یا... یک روش برای اینکه این افراد را جذب خود کنید این است که یک نمونه رایگان از محصول یا خدمت خود را قبل از انتشار عمومی در اختیار آنها قرار دهید. در این حالت آنها احترامی را که شما برای کارشان قائل هستید می فهمند و فرصتی برای آنها فراهم می شود تا در اجتماع خودشان با ذهن باز درباره شما صحبت کنند.   
6-    روابط عمومی را جدی بگیرید
جلب توجه رسانه های مثبت و اثرگذار در بازار هدف، روشی است که تأثیر شگفت انگیزی در افزایش فروش در عصر دیجیتال دارد. یک رسانه روابط عمومی، رسانای قدرتمندی است که منافع برند شما را به طیف وسیعی از مخاطبان مرتبط انتقال می دهد.
7-    به مشتریان حس امنیت بدهید
وقتی افراد آنلاین خرید می کنند، قبل از اینکه خرید کنند، حس امنیت می خواهند. اگر در ابتدا نیازهایشان برطرف نشد، اطمینان مجدد به آنها دهید. یک روش عالی برای ایجاد امنیت برای خریداران این است که تضمین بازگشت وجه برای آنها در نظر بگیرید. اگر آنها از خریدشان راضی نبودند، وجه آن را استرداد دهید و از آنها درباره تجربیاتشان بپرسید. این کار، شما را در اصلاح وب سایتتان کمک خواهد کرد. مطمئن باشید که تمام مراحل تا حد ممکن بدون استرس و در نهاست سادگی انجام می شود. 
8-    پیگیری کنید
لیست خریداران فعلی، قبلی و بالقوه تان را تهیه کنید تا از طریق آن بتوانید واکنش ها را ببینید و به آنها در مورد محصولات جدید اطلاع دهید. دنبال کردن یک خریدار تا چند هفته بعد از خرید آنلاین یک روش عالی است برای اطلاع پیدا کردن از اینکه خریداران درباره کار و کسب شما چه فکری می کنند. همانطور که قبلا بحث شد، دیدگاه های مشتریان در تحریک دیگران به خرید بسیار مهم است. 
نگرش ها و ترجیحات خریداران در دهه های اخیر به شدت تغییر کرده است. برای ماندن در عصر دیجیتال، کار و کسب ها نیاز دارند بدانند که چطور می توانند محصولات خود را به صورت مؤثر و آنلاین بفروشند. در یک بازار تعاملی، ایجاد یک تجربه برجسته برای مشتری در افزایش فروش آنلاین برای سال های پیش رو ضروری است.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.