وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

آغاز مبارک 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آغاز مبارک

سال 1395 با تمام خاطرات خوب و بدش گذشت. سالی که تورم به زیر ده درصد رسـید ولی رکود و بیکاری آزاردهـنده بود، اما چشم انداز امیدوارکننده ای را نوید می داد. سالی که شرکت های یادگیرنده و تندآموز در همین بستر نامناسب اقتصادی دست آوردهای خوبی داشـتند. سـالی که سـازمان های توجه کننـده به مباحث مغزافزاری و دل افزاری در همـین فضای محیط کلان سخت، موفقیت های قابل تحسینی داشتند.

پس نقش عوامل درون سازمانی خصوصاً فلسفه و استراتژی که از سوی مدیران ارشد تدوین می شوند را جدی بگیریم. اما مهم این است که در آغاز سال نو یک مهندسی توفیق و مهندسی شکست حرفه ای داشته باشیم و به واقع نو شویم، نو در پندار، نو در گفتار و نو در کردار، تا نو شدن در آثار را ببینیم. تصور کنید الان پایان سال 1396 است و می خواهیم به کارنامه زندگی شخصی، زندگی سازمانی و زندگی اجتماعی خود نمره دهیم. بهترین هایی را که می خواهیم به قلم بکشیم، بنویسیم و تصویرسازی کنیم. سپس این رویای شیرین را کمی کنیم و به 12 ماه و 52 هفته و 365 روز بشکنیم.

ایستگاه های بین راهمان را مشخص کنیم. شروع کنیم. بزرگترین مقصدها با اولین قدم ها شروع می شوند. سال 1396 هجری شمسی و سال 2017 میلادی بیش از آنکه سالی اقتصادی باشند، سالی سیاسی هستند. سالی سراسر انتخابات در سطوح کلان مدیریت کشورها. از آمریکا که ترامپ را بر سر کار آورد تا اروپایی که احتمال دارد راست های افراطی مسند قدرت را در دست بگیرند. سالی که پیش بینی ها حاکی از قدرت بیشتر دلار در مقابل سایر ارزها و در نتیجه کاهش قیمت نفت خواهد بود.

در ایران هم انتخابات داریم، که قطعاً نتایج آن در اقتصاد و آینده بنگاه های اقتصادی حائز اهمیت است. پیش بینی ها حاکی از تحرک اندک در بازار مسکن، افزایش قیمت دلار و افزایش تورم است، سالی که فشار مالیاتی بیشتر می شود. فقط امیدوارم خطر بزرگی که جهان و ایران را تهدید می کند و آن سوار شدن بر موج پوپولیسم است آنقدر بزرگ نشود که افزایش تورم و دلار و ... لجام گسیخته شود.

چاره کار در بلندمدت ارتقاء دانایی است. امیدوارم به روزی برسیم که مردم ما بدانند یارانه ها چاره کار نیست و افزایش آن مساوی با کاهش سطح رفاه و اشتغال و ثروت است.

پس مدیران بنگاه های اقتصادی مسئولیت خطیر سرمایه گذاری روی دانایی را فراموش نکنند. ای کاش به جای این همه سررسیدی که در سال چاپ می شود شرکت ها کتاب چاپ کنند و گیرندگان بخوانند.

عزیزان من تنها راه توسعه یافتگی، سرمایه گذاری روی دانایی است و سپس به کار بستن آنها در صحنه عمل، آن هم با تمام دل و عشق.

سال جدید سال رصد کردن های کوتاه مدت است. هر ماه جلسات بررسی محیط کلان و تاثیرات آن بر کار و کسب ها و شرکت خودتان را داشته باشید. اطلاعات دقیق و بهنگام ریسک تصمیم گیری اشتباه را کاهش می دهد. استراتژی را به معنای این که بدانیم چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم با حضور مشاوران اصلح و کارآزموده تدوین کنید. تاکتیک های سازمان را با جدیت در بستر فرهنگ سازمانی شایسته پیگیری کنید و بدانید که موفقیت حاصل اصلاحات مستمر پیش رونده است.

و انتهای این قصه ی سرد و سفید، همیشه سبز خواهد بود. تا رسیدن سال نو، تنها یک سلام خورشید باقی است.

گر بخواهید در این یکدم عمر     

نیک جویای حقایق باشید

و به نزد همه نیکان جهان 

بس برازنده و لایق باشید

هدفی ناب بیابید و در راه وصال

عالم عامل عاشق باشید

سال نو مبارک

                                                                 پرویز درگی  -          معلم بازاریابی و رئیس انجمن علمی بازار یابی ایران

                                                      

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.