وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

9 دلیل که چرا مشاغل با حقوق بالا ممکن است شما را درمانده کند (بخش پایانی)  27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

9 دلیل که چرا مشاغل با حقوق بالا ممکن است شما را درمانده کند (بخش پایانی) 

5. سُنّت
برخی افراد در نقشهایی پیشرفت میکنند که قاعده محور بوده و ساختار آن بصورت سلسله مراتبی باشد. آنها از دنبال کردن مجموعه ای صریح و شفاف از اصول مشعوف میشوند و به درسهای ارزشمندی که از روال گذشته انجام امور گرفته اند احترام میگذارند. به لحاظ سرشتی و خلق و خو، هرکسی نمیتواند و قرار هم نیست که نوآور و چارچوب شکن باشد و خود را با تغییرات مستمر انطباق دهد. در واقع برخی مشاغل به شکلی روزمره بر اساسی روالی ثابت هستند که نیازمند شخصیتهایی با همین حال و هوا میباشند. بنابراین حتی در صورتی که شغلی  چالشی و نیازمند نوآفرینی و خلاقیت درآمدی عالی به افراد این چنینی پیشنهاد شود آنها دچار فرسودگی خواهند شد. افرادی که با سنت (روال همیشگی و قدیمی) برانگیخته میشوند، از قاعده شکنی و نوآوری مستمر خوشحال نخواهند شد.
6. امنیت
افراد دارای نیاز بالا به امنیت، زمانی که شغلشان بخوبی برنامه ریزی شده و قابل پیش بینی باشد خشنودتر خواهند بود. آنها علاقه دارند بدانند که درچند سال آینده چه چیزی عایدشان خواهد شد و قطعیت یک حقوق پایین تر را به احتمال و وعده دریافتی بالاتر ترجیح میدهد. بطور مثال مشاغل پرجنب و جوش و ناپایدار استارتاپی ممکن است برای این تیپهای شخصیتی دردآور باشد، هرچند که پتانسیل کسب درآمد بالایی داشته باشند.
7. زیبایی شناسی
شغل برخی افراد باید در جهت ارضای نیازهای خلاقانه آنها باشد و به همین دلیل افراد دارای احساسات زیبایی شناسانه میانه خوبی با مشاغلی که قوه خلاقیت و ذهن کنجکاو آنها را سرکوب میکند ندارند. این تیپهای شخصیتی فرصت انجام کارهای اصیل و با کیفیت بالا را مغتنم شمرده و این قبیل مشاغل را بر درآمد بالا در ازای کارهای متعارف ترجیح میدهند.
8. علم
افرادی با شاکله ذهنی علم محور در مشاغلی پیشرفت میکنند که مستلزم تصمیم گیریهای تحلیلی و داده محور باشد. این افراد همانند شخصیتهای خلاق، به ذات جویشگر بوده و نیازمند فرصتهایی برای ماجراجویی، تجربه، آزمودن ایده ها و توسعه معنویات و قوه تفکر خود هستند. بنابراین پرداخت بالاتر در ازای انجام کارهای خطی و غیرجویشگرانه آنها را ناراضی خواهد کرد.
9. نوع دوستی
در نهایت، افراد نوع دوست نیاز دارند که به سایرین کمک کنند و جامعه خود را ارتقا دهند. آنها بیشترین سطح رضایتمندی را زمانی تجربه خواهند کرد که در نقشهایی بکار گرفته شوند که در راستای مصالح اجتماعی و انسان دوستانه و غیرشخصی باشد.

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.