وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

به جای پرداختن به علت ها ، تمام انرژی مان را صرف معلول ها نکنیم 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

به جای پرداختن به علت ها ، تمام انرژی مان را صرف معلول ها نکنیم

هفته گذشته خبرنگاران روزنامه وطن امروز برای مصاحبه به TMBA آمدند ، موضوع اصلی صحبت­شان این بود که در جایی که برنج ایرانی روی دست کشاورزان مانده است چرا تلویزیون دست به تبلیغات برنج خارجی با بکارگیری القابی چون دانه بلند و ... می زند.

 

عرض اینجانب این بودکه آیا از خودمان سوال کرده ایم که چرا مردم برنج خارجـــــی را به برنج ایرانی ترجیـــح می دهند؟



آیا در جایی که از نظر مصرف کنندگان و با توجه به پول موجود در جیبشان، برنج با کیفیت و با قیمت مناسب تر وجود دارد، باید آنها را مجبور کنیم که از آن خرید نکنند ؟ در جایی که واردکنندگان این برنج تمام ضوابط قانونی را برای ورود
انجام داده اند و مثل هر محصول دیگر با بکارگیری ابزارهای ترویج و تبلیغ سعی در شناساندن محصول شان به بازار دارند ، آیا با به جای پرداختن به علت ها که چرا برنج های ما گران در می آید ، به معلول بپردازیم و سراغ سیاست های قهری و برخوردی برویم.

آیا نباید سیاست گذاران در روش های کلان و صاحبان کسب و کارها در اقدامات خُرد خویش بازنگری داشته باشند؟

 

متن کامل این مصاحبه را در سایت خبری TMBA می توانید ملاحظه کنید و البته وطن امروز در لابلای صحبت های اینجانب مواردی را از نگاه روزنامه شان گنجانده بودند که بعضی از آنها مورد تایید اینجانب نیست . برای مثال اینکه راکفلر می گوید : "اگر 10 دلار پول دارید 9 دلار آن را صرف تبلیغات کنید" ، من در فضای کسب و کار امروز با این نظر موافق نیستم و نباید تبلیغات رابیش از حد بزرگ کرد. بلکه مهم تر از تبلیغ ،کیفیت است اما هر محصول با کیفیتی نیز در دنیای رقابتی و پرچالش نیاز به شناساندن دارد. بدیهی است در دنیای شلوغ صدای کسی شنیده می شود که بلندتر داد بزند. ( تبلیغات کند) داد مناسب بزند( حرف برای گفتن داشته باشد ، محصولش مناسب باشد ) در زمان و مکان مناسب داد بزند ( به علم تبلیغ تسلط داشته باشد و از مشاوران حرفه ای حوزه بازاریابی و نه فقط متخصصان هنری بهره گرفته باشد) و با هزینه مناسب داد بزند ( فایده در مقابل هزینه توجیه پذیر باشد) وگرنه صدای او تبدیل به جیغ در گوش مشتری خواهد شد و علیرغم هزینه فراوان از رسیدن به اهداف تبلیغ ( ارتباطات بیشتر با مخاطبان و فروش بالاتر به آنها)  باز می ماند.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.