به جای پرداختن به علت ها ، تمام انرژی مان را صرف معلول ها نکنیم
هفته گذشته خبرنگاران روزنامه وطن امروز برای مصاحبه به TMBA آمدند ، موضوع اصلی صحبتشان این بود که در جایی که برنج ایرانی روی دست کشاورزان مانده است چرا تلویزیون دست به تبلیغات برنج خارجی با بکارگیری القابی چون دانه بلند و ... می زند.
عرض اینجانب این بودکه آیا از خودمان سوال کرده ایم که چرا مردم برنج خارجـــــی را به برنج ایرانی ترجیـــح می دهند؟
آیا در جایی که از نظر مصرف کنندگان و با توجه به پول موجود در جیبشان، برنج با کیفیت و با قیمت مناسب تر وجود دارد، باید آنها را مجبور کنیم که از آن خرید نکنند ؟ در جایی که واردکنندگان این برنج تمام ضوابط قانونی را برای ورود
انجام داده اند و مثل هر محصول دیگر با بکارگیری ابزارهای ترویج و تبلیغ سعی در شناساندن محصول شان به بازار دارند ، آیا با به جای پرداختن به علت ها که چرا برنج های ما گران در می آید ، به معلول بپردازیم و سراغ سیاست های قهری و برخوردی برویم.
آیا نباید سیاست گذاران در روش های کلان و صاحبان کسب و کارها در اقدامات خُرد خویش بازنگری داشته باشند؟
متن کامل این مصاحبه را در سایت خبری TMBA می توانید ملاحظه کنید و البته وطن امروز در لابلای صحبت های اینجانب مواردی را از نگاه روزنامه شان گنجانده بودند که بعضی از آنها مورد تایید اینجانب نیست . برای مثال اینکه راکفلر می گوید : "اگر 10 دلار پول دارید 9 دلار آن را صرف تبلیغات کنید" ، من در فضای کسب و کار امروز با این نظر موافق نیستم و نباید تبلیغات رابیش از حد بزرگ کرد. بلکه مهم تر از تبلیغ ،کیفیت است اما هر محصول با کیفیتی نیز در دنیای رقابتی و پرچالش نیاز به شناساندن دارد. بدیهی است در دنیای شلوغ صدای کسی شنیده می شود که بلندتر داد بزند. ( تبلیغات کند) داد مناسب بزند( حرف برای گفتن داشته باشد ، محصولش مناسب باشد ) در زمان و مکان مناسب داد بزند ( به علم تبلیغ تسلط داشته باشد و از مشاوران حرفه ای حوزه بازاریابی و نه فقط متخصصان هنری بهره گرفته باشد) و با هزینه مناسب داد بزند ( فایده در مقابل هزینه توجیه پذیر باشد) وگرنه صدای او تبدیل به جیغ در گوش مشتری خواهد شد و علیرغم هزینه فراوان از رسیدن به اهداف تبلیغ ( ارتباطات بیشتر با مخاطبان و فروش بالاتر به آنها) باز می ماند.
سبز باشید