در عصر دیجیتالیسم درختان را در قالب سررسید هدیه نکنیم
به پایان سال نزدیک میشویم و معمولا یکی از دغدغههای مدیران در این روزها هدایای تبلیغاتی است. شرکتهای ایرانی به سنت چندین ساله خود عموما سررسیدها و تقویمهای سال نو را به مشتریان و دوستان و شرکای تجاری هدیه میدهند. حال آنکه نتیجه این هزینه سنگین چندان هم مطلوب نیست و هدیهی شرکت خیلی سریع لا به لای هدایای سایر شرکتها گم میشود.
اما چاره چیست و چطور میتوان با کمترین هزینه بیشترین اثربخشی تبلیغاتی و احساسی را برجای گذاشت؟ بطور قطع پول و پاداشهای مادی پاسخ درست به این سوال نیست. چرا که پاداشهای نقدی و مالیدر ذهن ما در ردیف درآمد و نه هدیه ثبت خواهد شد. بنابراین هدیه و پاداش های مادی جایگزینی برای هم نیستند.
پرداختهای نقدی میتواند شکل غیرمستقیم تر دیگری هم به خود بگیرد و در قالب بن و کارت هدیه خرید تقدیم شود که این فرم هدیه نیز کم و بیش همان تاثیر ذهنی پاداش مادی را دارد.
هدیه ما میتواند به سادگی و اثربخشی یک کارت تبریک باشد که آمار جهانی نیشان میدهد در میان بسته ها و مرسولات، کراتهای تبریک بیشترین نرخ بازشوندگی را داشته و بنابراین کارت تبریک یکی از اثرگذارترین شکلهای هدیه و ماندگارترینهای آن است.
اما قبل از آنکه به بررسی یکی دیگر از اثربخش ترین هدایای پایان سال برسیم. علاقمندم توصیه هایی را مرور کنیم. توصیه می کنم در انتخاب هدایا به چند نکته توجه کنید.
الف ) هدایای متفاوتی را انتخاب کنید ( منظورم جدید بودن نسبت به محصولات است )
ب ) سعی کنید هدایا ماندگار باشند.
ج ) مشتریان را دسته بندی کرده و با عنایت به بودجه تعیین شده عمل کنید.
د ) از اعطای هدایای بی کیفیت جداً خودداری کنید. چون آثار ضد تبلیغ دارند
خوشبختانه طی سالهای اخیر افراد بیشتری را میبینیم که قصد دارند از طرف شرکتهای خود، به مشتریان، شرکتهای همکار و یا کارفرماهای خود، کتاب هدیه دهند. کتابهایی با بیان ساده و اثربخش برای بهبود عملکرد کار و کسب و درآمد افراد در سال آینده.
اعطای کتاب به عنوان هدیه جایگاه با ارزشی در نزد مشتریان دارد . این مورد را می توان جزو هدایای ماندگار دانست چون کتاب مانند بسیاری دیگر از هدایا نیست که عمر کوتاه داشته باشد و بارها و توسط افراد مختلف مورد مطالعه قرار می گیرد و در صورتی که مهر اهدایی شرکت هم در صفحه ای از آن بیاید و یا لوگوی آن شرکت در پشت جلد مندرج شود، هر بار نیز نام و نشان آن شرکت در هنگام مطالعه کتاب به چشم خواهد آمد.
انتشارات بازاریابی نیز آمادگی دارد در این زمینه با سازمانها همکاری کند، این انتشارات با هدف ارتقای دانش حرفهای مدیران، مدیران عامل و مدیران بازاریابی و فروش، از 15 خرداد 1390 فعالیت خود را آغاز کرد.این انتشارات صرفا به چاپ کتابهای تخصصی بازاریابی و فروش اهتمام دارد، شاخص اصلی این کتابها، "با نگرش بازار ایران" است، اما کتابهای ترجمهای که بتواند خواننده ایرانی را مجذوب کند و برای مدیران عامل و مدیران بازاریابی و فروش، نگاه کاربردی را تامین کند.
http://www.marketingpublisher.ir
سبز باشید