وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره سی و سوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره سی و سوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

یادداشت مدیر مسئول
به قلم پرویز درگی
سرمقاله
به قلم محمدرضا حسن زاده جوانیان
سرخط خبرها
اولین دوره بین المللی بازاریابی ورزشی کاربردی برگزار می شود
سید عباس صالحی: حوزه نشر، بازاریابی بلد نیست
سفر کارشناسان مارکتینگ بازاریابی کندی ایتالیا به ایران
ایکس باکس وان بهترین فروش خود را تجربه کرد
بازاریابی صنعت مبلمان ایرانی در افغانستان
خطر بیخ گوش اصناف ایرانی
بازاریابی صنعت مبلمان ایرانی در افغانستان
اولین دوره تربیت مدیر بازاریابی فوتبال در تهران برگزار می شود
فروش سالم در بدن سالم
ورزش کردن یکی از آن کارهایی است که انسان‌های جاه‌طلب مانند فروشندگان خیلی سخت می‌توانند آن را به یکی از اولویت‌های زندگی خود تبدیل کنند. فروشندگان (البته فروشندگان شایسته و موفقیت‌طلب) آنقدر غرق در کار خود می‌شوند و آنقدر نسبت به انجام آن به بهترین نحو متعهد می‌گردند که تعریف کردن پروژه‌هایی همچون ورزش کردن نوعی اتلاف وقت و دور شدن از اهداف اصلی به نظر می‌رسد.
مشخصات یک نرم افزار مناسب برای شرکت های پخش و توزیع
در شماره قبل در مورد بخش "برنامه‌ریزی" در نرم‌افزارهای پخش و توزیع صحبت شد. در این شماره، بخش دوم از این مقاله نوشته شده است. 
در ادامه‌ مقاله شماره قبل، در این شماره نیز در مورد اینکه یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع چه امکاناتی را باید برای واحد برنامه‌ریزی شرکت مهیا کند، صحبت خواهیم کرد.
تکنیک های فروش در داروخانه ها
هر چه اقلام متنوع‌تری در تعداد بالا در قفسه مشتری قرار گیرد، احتمال سرعت گرفتن فرایند فروش بیشتر خواهد داشت. این موضوع، هم به خاطر اقدامات خود پرسنل محترم داروخانه می‌باشد که می‌خواهند محصولاتی را که تعداد بیشتری موجود دارند زودتر به فروش برسانند، هم به خاطر ذهنیت مصرف‌کننده نهایی است که بیشتر بودن محصول را  دلیل بر فروش بیشتر آن می‌داند. مصرف‌کنند‌گان، این قضیه را بر اساس "پدیده تعمیم" به کیفیت و مرغوبیت خوب محصول هم تعمیم خواهند داد.
من فروشنده نیستم؛ مشاور شما هستم
شما چگونه می‌فروشید؟ شاید پاسخ‌تان به این سؤال اینگونه باشد که روش خاصی برای فروختن ندارم یا اینکه به تناسب ویژگی‌ها و رفتار هر مشتری روش خاصی را برای فروش به او در نظر می‌گیرم. حق با شماست. خیلی از فروشندگان بدون اینکه خودشان بدانند روش‌های مشخصی برای فروختن دارند که در برخورد با مشتری آنها را به کار می‌گیرند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من روشی برای فروختن ندارم چون همین که فرایند فروش انجام می‌شود، یعنی مراحلی طی شده است و این مستلزم وجود یک روش است.
بازاریابی با طعم شبکه های اجتماعی
یکی از معروف‌ترین هیولاها در ادبیات، هیولا یا غول فرانکنشتاین است. فرانکنشتاین نام دانشمندی است که با کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان، موجودی را می‌سازد که این موجود پس از فعل و انفعالاتی جان گرفته و رعب و وحشت زیادی در دل همگان ایجاد می‌کند. اگر اثر مِری شِلی را نخوانده باشید، به احتمال زیاد فیلم‌های سینمایی اقتباس شده از این اثر بزرگ را دیده‌اید؛ فیلم‌هایی که با نقش‌آفرینی هنرمندانی همچون بوریس کارلوف و رابرت دنیرو بسیار تأثیرگذار و دیدنی هستند.
میزگرد: نقش انبارداران در خوشنامی سازمان
شرکت کنندگان:
غلامرضا صالحی نمین: مدیر انبارهای مرکزی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش
افشین باقری فرد: رئیس انبارهای شرکت شهاب
مهدی حبیبی: رئیس توزیع و انبار شرکت پیلگون
علی رسول زاده: سرپرست انبار مرکزی شرکت شفاآراد
محمد حسن طلوع تهرانی: مدیر انبار مرکزی شرکت شفاآراد
پرویز درگی: مدیرعامل TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز
بهینه کردن اثربخشی فروش با مدل سلسله مراتب کامل فروش
مدل سلسله مراتب کامل فروش بینش عمیقی در شما به وجود خواهد آورد که می‌تواند اساس روش فروش مشاوره‌ای – شراکتی رودررو را تشکیل دهد. این کار مانند حالتی است که با اتومبیل خود که شیشه جلوی آن تمیز است رانندگی کنید. مسلماً هنگامی که بتوانید آنچه را که انجام می‌دهید ببینید، این عمل بسیار آسان‌تر خواهد بود.
اهمیت فن بیان در فروشندگی
فرض کنید مهارتی وجود دارد که می‌توانید با ارتقاء آن در سال1396، 50 درصد به ارزش خود به عنوان یک فروشنده بیفزایید. این مهارت، فن بیان یا به عبارت دیگر رسا و شیوا صحبت کردن است. این نظر شخصی من یا گفته یک فرد بی‌تجربه و تازه‌کار نیست بلکه اعتقاد یکی از بهترین سرمایه‌گذاران و موفق‌ترین مدیران جهان است
گزارش: دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته
دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ 18 لغایت 21 بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد. اکنون که با برداشته شدن موانع بین‌المللی، ورود گردشگران به ایران رونقی تازه یافته، برگزاری این نمایشگاه و نشان دادن توانمدی‌های بخش های مختلف کشور در زمینه جذب گردشگر از اهمیت دوچندانی برخوردار بود.
زبان خوش و کلمات شیرین
فروشنده‌ای که می‌خواهد علاوه بر فروش، در ذهن مشتری به یک فرد ماندگار تبدیل شود، لازم است به نکات ظریفی توجه کند که اغلب مورد بی‌توجهی سایر فروشندگان قرار می‌گیرد. شاید خیلی از فروشندگان از عبارتی همچون "من فکر می‌کنم..." و "بله، اما..." استفاده کنند و متوجه تأثیر مخرب آنها نباشند اما فروشنده‌ای که می‌خواهد متمایز باشد باید به این نوع مسائل که ظاهراً بی‌اهمیت هستند اما در واقع اهمیت بسیار بالایی دارند، توجه کافی را داشته باشد.
پرسش و پاسخ
در این بخش به سئوالات خوانندگان مجله پاسخ داده می‌شود.
پیشنهادات فروش برای سال جدید
آیا برای سال 1396 آماده هستید؟ بدون شک یکی از آرزوهای تمام فروشندگان برای سال جدید این است که بتوانند با تلاش بیشتر در کنار موفقیت در زندگی شخصی، فروش‌های بیشتر و بهتری نیز داشته باشند تا با اثبات توانایی‌های خود مسیر پیشرفت را بپیمایند و در پایان سال از تلاش‌های خود احساس رضایت کنند.
داروخانه ها از ویزیتورها چه انتظاراتی دارند؟
در این مقاله نتایج پژوهشی را که به بررسی انتظارات داروخانه های سطح شهر تهران از ویزیتورهای دارویی پرداخته، می‌خوانید.
رفتار فروشنده و چند پرسش از طرف مشتری
آیا می‌توان دستورالعمل ثابتی برای رفتار فروشنده تدوین و معرفی کرد؟ اگر با مدل‌های طبقه‌بندی ویژگی‌های شخصیتی و نیز تحلیل‌های مربوطه آشنا باشیم، می‌توانیم بر اساس ویژگی‌های هر تیپ شخصیتی و رفتارهای معرفی شده برای هر طبقه و با تطبیق آنها با ویژگی‌های رفتاری مناسب برای فروشنده، به چنین مدلی دست پیدا کنیم.
آیا سوخت کافی به همراه دارید؟
خیلی از فروشندگان کار خود را با امید، انگیزه و عزمی راسخ شروع می‌کنند. آنها می‌خواهند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و با رسیدن به اهداف فروش، درآمد بالایی کسب کنند. پس از گذشت چند سال اگر همین فروشندگان باانگیزه در حرفه بازاریابی و فروش ماندگار شده باشند، خود را در شرایطی می‌بینند که انگیزه و علاقه قبلی را اصلاً ندارند و تنها هدف‌شان از کار کردن، کسب درآمد برای پرداختن اجاره خانه و سایر قسط‌ها، خرید مایحتاج زندگی و احتمالاً اندکی هم پس‌انداز است.
عشق کار
معرفی یکی از کارآفرینان برتر ایرانی
کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.