وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

5 روش خلاقانه برای آموزش تیم های فروش 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

5 روش خلاقانه برای آموزش تیم های فروش

بدون آموزش کافی نیروی فروش،تیم شما لغزش خواهد داشت و رشد کار و کسب نیز می‌تواند راکد شود. این امر می‌تواند تبدیل اثرات دومینو واری را در سازمان برجای گذارد طوری که اعضای با تجربه‌تر به سطح پایین تری تنزل کنند و اعضای جدید هم از فرصت تبدیل شدن به رهبری با کیفیت باز بمانند.
یکی از بهترین روش ها برای حفظ استعدادهای جدید و همچنین گرگهای باران دیده (نیروهای بسیار باتجربه) ارائه آموزش به صورت مستمر است. با انجام این روش، تیم شما  هرچند که تازه کار باشد، از پیروزی ها و شکست های گذشته تجربه کسب می‌کنند. در ادامه پنج استراتژی اثربخش به منظور هم آهنگ ساختن نیروهای فروش با سرعت بازار و ارتقای مستمر سازمان مرور میشود:
1.    از محتوای ارزشمند بهره بگیرید
عملاً منابع نامحدودی از بهترین تکنیک های فروش وجود دارد. بطور مثال مطالعه وبلاگ ها و روزنوشته هایی که وارد جزئیات مربوط به تاکتیک و استراتژیهای کار و کسب میشوند میشوند، تاثیر گذار بوده است. یادگیری صحیح هیچ گاه محل آسیب و ضرر نخواهد بود. در این جا نمونه ای از وبلاگ های فوق‌العاده برای بازدید آورده شده  که احتمالا قبلاً آنها را نمی‌شناختید:
•    Neil patel
•    John barrows
•    Matt Heinz
•    http://life-longlearner.com/
استفاده از این موارد یا پیدا کردن نمونه های بهتری که خودتان یا نیرو های فروش کارآزموده‌تان از آنها استفاده کرده‌اند در کنار منابع کتابخانه ای به آموزش کاربردی جدید کمک می‌کند.
2.     یادگیری الکترونیک 
شرکت ها در هرجایی که واقع هستند در حال پذیرش پلتفرمهای یادگیری الکترونیک هستند که تیم هایشان را در زمینه هایی همچون محصولات جدید و روش های جدید یا سیاست های سازمان آموزش می‌دهد. با آموزش مناسب، نیرو های فروش شما می‌توانند به موضوعات و دل نگرانی های متداول مشتریان در حالیکه می‌دانند محصول یا خدمت شما چه منافعی برای آنها به دنبال خواهد داشت، بپردازند.
یکی از بزرگترین مزایای آموزش الکترونیک این است که نیروهای شما می‌توانند در هر نقطه ای که هستند، آموزش ببینند، و چنانچه سوالی ایجاد شود که نیاز به پاسخ فوری داشته باشد، به راحتی قابل دسترس است.
ابزار در دسترس زیادی برای شروع برنامه آموزشی شما وجود دارد MulTra GmbH پلت فرم فوق‌العاده ای را  فراهم می‌کند که به  شما این امکان را می‌دهد که از  aتا  z یادگیری بین تمام واحدهایی که از آموزش تحت وب، ویدئوهای تعاملی استفاده می کنند را ایجاد کنید.
3.    سیستمی دوستانه و در عین حال جدی ایجاد کنید
فروش همیشه حرفه ای پر از هیجان بوده است. این موضوعی است که باعث می شود مردم این حرفه را دوست داشته باشند. البته تجارت برای برخی افراد تازه کار می تواند مخاطره آمیز و دلهره آور باشد به همین دلیل ایجاد یک سیستم دوستانه به هیچ وجه ایده بدی نیست.این سیستم کمک می کند جوی ایجاد شود که نبروهای شما به صورت آزادانه سوالات خود را مطرح کنند و اطلاعات با ارزش خود را به اشتراک بگذارند، در این صورت بدون ناراحتی عصبی تجربه کامل را کسب می کنند. پیتر تربک مدیرعامل گوترنسکریپت میگوید، کنار هم گذاشتن نیروهای تازه کار و جدید و با  افراد باتجربه تر روش خوبی است که به یادگیری کارکنان تان از یکدیگر کمک می کند و عادت های خوب و بد را شناسایی می کند. این یک فرصت است که کارکنان با تجربه جواب سوال هایی را دارند که دقیقا سوال کارکنان جدید است و می توانند به سرعت و براساس تجربه واقعی خود به آنها پاسخ دهند. این سیستم به صرفه جویی در وقت کمک می کند، این درحالی است که موجب ایجاد جوکاری جذاب تری نیز می شود.
4.    جلسات آموزشی کوتاه مدت
مطالعات نشان داده است که در یک سخنرانی با بازه زمانی یک ساعته، تنها 10-18 دقیقه ذهن دانشجویان روی موضوع متمرکز است.
نمی توان منکر این شد که ظرفیت توجه در حال کم شدن است. در حقیقت، این روزها، متوسط ظرفیت توجه 8 ثانیه است. به همین دلیل مهم است که جلسات آموزشی، به شکل مختصر و کوتاه دنبال شوند.
آموزش باید به یک سبک انجام شود، در این حالت ارائه آن جذاب و راحت خواهد بود.
5.    ادغام داده ها در راستای توسعه
دپارتمان فروش همیشه باید برروی عملکرد خود تامل و بررسی دقیق کند. تلاش کنید که هر یک از نیروهای فروش برای پی بردن به عادت مصرف هر فرد و یا بررسی تماسهای فروش قبلی و ارزیابی نکات مثبت و منفی هر کدام  در روز 15 دقیقه وقت بگذارند و این به یک عادت در آنها تبدیل شود. استفاده از داده ها برای اندازه گیری عملکرد هرچیزی از ایمیل گرفته تا حجم فروش، بسیار مفید است. بعنوان مثال Toutapp پلت فرمی است که می تواند در بهینه سازی هر جنبه از استراتژی های فروش تان با درک هر مرحله از چرخه، به شما کمک کند.
ابرداده ها به بخش اساسی در کار و کسبها تبدیل میشوند. ابرداده ها این امکان را برای سازمانهای فروش ایجاد می کند که کارآمدترین روش را که در وقت و هزینه های آنها صرفه جویی میکند، پیدا کنند.
توانمندسازی کارکنانتان
ایجاد یک تیم فروش کارآمد و قوی  از مهمترین اقدامات لازم در کار و کسب محسوب میشود. دسترسی سازمان فروش شما به آموزش و منابع بهتر یک روش قطعی برای رشد  کار و کسب و همچنین توسعه فردی کارکنان شما است. شما تیمی با اعتماد به نفس بالا و قوی می خواهید. زمان را برای داشتن آنها از دست ندهید که احتمالاً بهترین وسیله برای توسعه شما خواهند بود.

آموزشگاه بازارسازان

http://marketingschool.ir/

منبع:
https://www.entrepreneur.com/article/288491

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.