18 نکته برای شبکه سازی و جذب مشتری بیشتر (بخش پایانی)
10. توجهی مشابه به کسانی که با آنها برخورد میکنید داشته باشید
ممکن است افرادی که ملاقات میکنیم خود صاحب تجارت و یا مدیرعامل مجموعه ای نباشند اما ارتباطاتی اختصاصی و ویژه داشته باشند. شبکه سازی در مسیر پیشرفت و توسعه، مستلزم نیک رفتاری با افراد حاضر در شبکه است. برای آنکه تلاشهایتان به نتیجه برسد، اصل طلایی رفتار را در کلیه روابط شبکه ای خود لحاظ کنید و رفتاری مشابه و شایسته با اعضا داشته باشید.
11. با دیگران نشست و برخاست کنید
در نشستها و سمینارها با افراد خوش و بش کنید. شبکه خود را توسعه دهید تا دامنه فرصتهای بالقوه تان رشد یابد. در هر نشست یا رویدادی که حضور می یابید، با خود قرار بگذارید تا دست کم گفت و گوی مختصری با حداقل دو یا سه فرد جدید قبل ازانکه مراسم را ترک کنید داشته باشید.
12. از منطقه آسایش خود فاصله بگیرید
منطقه آسایش ایمن و آشناست. اما اگر در جایی بمانید که همیشه بوده اید و کارهایی کنید که همیشه کرده اید، نتیجه ای را میگیرید که همیشه گرفته اید. به یاد داشته باشید: نابرده رنج گنج میسر نشود. بزرگ ترین ریسک ریسک نکردن است.بر ترسهای خود با انجام کارهایی که از آن میترسید غلبه کنید، و شاهد تغییرات مثبت در اعتماد به نفستان و مسیر شغلی خود باشید.
13. آنچه را میخواهید درخواست کنید
مادامی که اراده کمک به دیگران در شما وجود داشته باشد، نباید از دریافت مساعدت از دیگر افراد شرمگین شوید.
از آنها بخواهید شما را به افراد تاثیرگذار و یا تصمیم گیران بزرگ معرفی کنند.زمانی که مستقیما درخواستی را مطرح میکنید، بعید است که آنها رویتان را زمین بیندازند.
پیگیری کنید
14. زمانی که فردی را ملاقات میکنید در اسرع وقت یک یادداشت پیگیری برای او ارسال کنید
ظرف 48 ساعت، یادداشت و یا پیامی برای افرادی که ملاقات کرده اید ارسال کنید و خوشحالی خود از آشنایی با آنها را ابراز کنید و پیام خود را با اطلاعاتی درخصوص خود و یا سازمانتان پایان دهید.
15. به مردم بگویید که آنها چه کمکی به شما کرده اند
زمانی که به افراد میگویید که از کمک آنها چگونه استفاده برده اید آنها از عمل خود احساس رضایت خواهند کرد و به طور حتم در موقعیتهای دیگر نیز به شما یاری خواهند رساند.
16. عملکرد خوب را تحسین کنید
از مقالات، یادداشتها، سخنرانی و یا ارئه های خوب همکارانتان تقدیر کنید و در مورد عملکرد آنها اظهار نظر کنید. این نظرات را میتوانید در قالب مکتوب تقدیم همکارانتان کنید. این کار موجب میشود که افراد بخواهند کار شما را جبران کنند.
17. قدردانی خود را نشان دهید
انسان قدردان همواره عزیز است.ادب حکم میکند زمانی که فردی لطفی در حق شما کرد، از او قدردانی کنید.بنابراین به منظور حفظ روابط سودمند با دیگران، از آنها قدردانی کنید.
18. نامه ها و پیغامهای تبریک و تهنیت ارسال کنید
خود را در شادی همراهانتان سهیم بدانید. به خاطر داشته باشید از لحاظ حرفه ای، موفقیت آنها موفقیت شما است.
منبع:
http://www.sellingpower.com/content/article/?a=4270/18-knockout-networking-and-prospecting-tips
سبز باشید