وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

برخورد زیبای سردبیر مجله توسعه مهندسی بازار با دانشجوی کارشناسی ارشد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

برخورد زیبای سردبیر مجله توسعه مهندسی بازار با دانشجوی کارشناسی ارشد

سماجتهای من در روزهای دیگر هم ادامه داشت تا اینکه خانم منشی دلش سوخت و حقیقت را گفت:

 

" آقا اصلاً مقالات شما را نخوانده اند ولی چون معروف نیستید و اینجا فقط مقالات چهره های سرشناس را چاپ می کنند مقالات شما چاپ نمی شوند."



عجب استدلال جالبی بود ولی به خانم منشی قول داده بودم که این راز را به سردبیر یا ... نگویم ولی من که
نمی توانستم با آنها مذاکره کنم تا گلایه ای داشته باشم.

وقتی مجوز مجله توسعه مهندسی بازار را از وزارت ارشاد دریافت کردم با خودم عهد کردم، هیچ مقاله بدون خواندن رد نشود و در چاپ مقالات به محتوای آنها توجه کنیم نه به اسم نویسنده یا مترجم.

 

و به نظرم شما این خط مشی را در مجله ملاحظه می کنید.

 

بازار هدف اصلی ما در مجله توسعه مهندسی بازار، بنگاههای اقتصادی و کسب و کارها هستند اما خوشبختانه دانشگاهها نیز توجه خاصی به مجله دارند.

 

بسیاری از دانشگاهها با دریافت Accept برای مقالات نمره ای به پایان نامه دانشجو اضافه می کنند.

 

ولی ما هم با دقت خاصی مقالات را بررسی می کنیم تا مقاله کم محتوا هم مورد پذیرش  قرار نگیرد.

 

اخیراً مقاله یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد مورد پذیرش قرار نگرفته بود. در اتاق سردبیر خوب و با دقت و با دانش مجله، جناب آقای آخوندی بودم، مسئول دفتر از تماس همان دانشجو خبر داد. آقای آخوندی با حوصله به صحبت های ایشان گوش کرد و دلایل رد مقاله را عنوان کرد و همچنین   توصیه هایش برای پربار شدن مقالات را به دانشجو ارائه کرد آن دانشجو با خوشحالی با سردبیر، خداحافظی کرد و قرار شد مقاله اش را مورد بررسی اساسی قرار داده و پس از تأیید استاد راهنما مجدداً برای بررسی در مجله  بفرستد.

 

با این روش هم خط مشی علمی کاربردی مجله حفظ می شود، هم کسی بی دلیل تأییدیه نمی گیرد و هم کسی دل آزرده نمی شود مگر اینکه انتظار چاپ مقاله ای را داشته باشد که در حد مجله نیست یا مربوط  به حوزه تخصصی ما نیست. اما هیچ کس بی پاسخ نمی ماند و نمی گوئیم "همین هست که هست."

 

به هر حال ما اگر خودمان را بجای آنها بگذاریم حداقل، انتظار برخورد صحیح و راهنمایی داریم.

 

یادم نمی رود که چند سال قبل با خودم چگونه رفتار شده بود.

 

بابت سعه صدر آقای آخوندی و تمام همراهانم در TMBA و مجله توسعه مهندسی بازار از آنها سپاسگزارم و اگر هم گاهی اوقات کوتاهی سربزند قطعاً فقط قصور است و نه قصد .

 

که انشاءالله آنها هم برطرف می شوند.

 

به شرط آنکه شما راهنمایان باشید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.