وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

شماره سی و دوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

شماره سی و دوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

 

شماره سی و دوم (بهمن 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66028404 و 66028405 در تهران تماس حاصل کنند.

چکیده مجله

یادداشت مدیرمسئول
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

سرمقاله
توزیع کالا؛ صنعتی که حلقه اتصال در صنعت ما است
به قلم مرتضی امیرعباسی، مدیر آموزشگاه بازارسازان


سرخط خبرها
•    رشته «بازاریابی عصبی» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد می‌شود
•    شیوه جدید بازاریابی نگین خودرو جواب داده است
•    فرودگاه‌های ایران نیاز به تغییر ساختاری دارند/ بازاریابی خاص فرودگاه‌های کوچک
•    تأسیس شرکت بازاریابی و فروش محصولات 15 شرکت یزدی در کشورهای مختلف

استخدام
درست استخدام کنید تا خوب بفروشید
از آنجایی که تنها یک اشتباه در استخدام یک فروشنده کافی است تا هزینه زیادی متضرر شوید، در این مقاله سعی بر آن شده تا با معرفی روش هایی این ریسک را به حداقل برسانیم.
اکثر افرادی که برای شغل فروشندگی با به عنوان نیروی فروش به شما مراجعه می‌کنند این قابلیت را دارند که به خوبی قابلیت‌های خود را بزرگ جلوه بدهند زیرا این افراد فروشنده هستند و به احتمال زیاد در وهله اول به خوبی می‌توانند توانایی‌های خود را بفروشند. بنابراین باید در مصاحبه با این افراد بسیار مراقب باشید تا دچار اشتباه نشوید و در تمامی مراحل مصاحبه و گزینش، تمرکز و تسلط خود را حفظ کنید.
میزگرد
نقش انبارداران در خوشنامی سازمان
شرکت‌کنندگان در میزگرد:
رضا صادقی: رئیس ترابری و انبارهای مرکزی شرکت قاسم ایران
امیر احسانی: مسئول واحد حسابرسی انبار مرکزی میهن
اشکان درویش کرمانی: رئیس انبار مرکزی شرکت بازارگستر پگاه
اکبر غیاثوند: مدیر برنامه‌ریزی و آی‌تی شعبه مرکزی شرکت بازارگستر پگاه
محمد توکلی: رئیس انبار مواد بسته‌بندی شرکت داروسازی دکتر عبیدی
علی اصغر فتحی: رئیس انبار مواد اولیه داروسازی دکتر عبیدی 
پرویز درگی: مدیرعامل TMBA و مدیر مسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

انگیزه‌بخشی
از وقتی پدر شده‌ام بهتر می‌فروشم

کمتر از یک سال است که پدر شده‌ام. از همان ابتدا می‌دانستم که فرزندم شب‌ها نخواهد گذاشت خواب درستی داشته باشم و انتظار داشتم که خستگی ناشی از خوب نخوابیدن را با خودم سر کار بیاورم. کسانی که پدر یا مادر شدن را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که تا چند ماه اول پس از تولد فرزند باید قید خواب درست و حسابی را زد.
روانشناسی فروش
قدرت روانی خود را برای فروش افزایش دهید
دیگر از کلمه مشکل استفاده نکنید زیرا تداعی‌کننده احساس منفی و مایوس‌کننده است. در عوض واژه مبارزه یا چالش را به کار ببرید.

بازاریابی دارویی
سفارش‌سازی در داروخانه‌ها (بخش هفتم)
برای تخصیص زمان حضور و توقف خود در هر داروخانه می‌توانیم بر اساس "اصل پارتو" عمل کنیم، بدین صورت که 80 درصد وقت خود را در هر مسیر مراجعه برای 20 درصد مشتریان تاپ خود بگذاریم تا به نتایج بهتری برسیم و دلیلش این است که "ما در کار فروش وقت زیادی نداریم ولی وقت به اندازه کافی داریم" ، لذا پیشنهاد می‌شود بر اساس اولویت‌ها، زمان خود را مدیریت کنیم.

مصاحبه
مصاحبه با مدیر بازاریابی مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز


نرم‌افزار پخش
برنامه‌ریزی فروش (بخش اول)
برنامه‌ریزی فروش نوعی استراتژی برای تعیین اهداف فروش و تاکتیک‌های رسیدن به آن اهداف است. همچنین گام‌های رسیدن به آن اهداف را مشخص می‌کند.
برنامه‌ریزی فروش در جهت برنامه استراتژیک کلی شرکت عمل می‌کند و یکی از بخش‌های اصلی در برنامه استراتژیک شرکت است.
گزارش
گزارش از سیزدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته

اخلاق‌مداری
اخلاق حرفه‌ای؛ درس‌هایی که می‌توانیم از زندگی بیاموزیم.
شیفته آن هستم که چطور آموزه‌های اخلاقی همه جا یافت می‌شوند. در واقع گاهی اوقات آنها را جایی پیدا می‌کنیم که کمتر انتظارش را داریم. تعجبی ندارد، اگر نویسندگان، فیلمنامه‌نویسان، کارگردانان یا بازیگران، هدفمند در پی آموزش شیوه رفتار باشند و یا ناخواسته آن را آموزش دهند که این آخری عین هدیه‌ای غیرمنتظره است.

پرسش و پاسخ 
بنده به عنوان فردی که به تازگی مدیریت یک تیم فروش را در یک شرکت پخش به عهده گرفته‌ام، مایلم بدانم برای مدیریت هرچه بهتر نیروهایم، چه ویژگی‌هایی را باید در خود پرورش دهم؟

مصاحبه
از اجرای برنامه گلبرگ تا مدیریت بازاریابی و فروش، گفت‌وگو با شاهین آرپناهی

عشق کار
معرفی کارآفرینان برتر ایرانی (میرزا عبدالله مقدم)

کتابخانه
معرفی دو کتاب در حوزه بازاریابی و فروش
 

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.