ده نکته از ده مقاله
یادداشت کوتاهی که میخوانید 10 نکته از مقالات برتر سایت مارکتینگ دونات را مرور میکند. بی مقدمه سراغ این نکات میرویم:
1. شاید به نظر عجیب برسد اما رسانه های اجتماعی و فناوریهای اجتماعی چهره ای انسانی تر، صادق، و شفاف به کار و کسب ها بخشیده اند. هرچند که این امر بی تردید ضرورت خدمات بیشتر و انحصاری تر به مشتریان را ایجاب میکند. بنگاههای اقتصادی که استراتژی درستی در بهره برداری از این رسانه ها دارند، میتوانند در بازار جایگاهی مناسب بیابند.
از مقاله آیا خدمات مشتری سازمان شما همپای رسانه های اجتماعی پیش میرود؟ نوشته کریستیانا ریچاردسون
2. همه جملات برابر هستند (به لحاظ ارزش و اثرگذاری)، اما برخی جملات برابرترند! (این جمله برگرفته از رمان قلعه حیوانات اثر جرج اورول است که معروفترین جمله این کتاب عبارت کنایه آمیز «همه حیوانات باهم برابرند، امّا برخی برابرترند» است)روی بعضی جملات دقت و تاکید بیشتری داشته باشید، از جمله؛ آغاز کلام، جملاتی که با هدف بازارگرمی بکار میبرید، واکنشتان در قبال چالشها و پاسختان برای سوالاتی که مردم را به حرف وا میدارد. اینها نقاط عطف در کلام شما هستند.
از مقاله چرادر بحث ارتباطات کار نیکو کردن از پرکردن است؟ نوشته ندی باندز
3. برای آنکه پیروز گود رقابت باشید، کافی است تنها 1% از بقیه بهتر باشید و همیشه این فاصله را حفظ کنید. باور ندارید؟ اصلی ترین رقیب یوزین بولت دونده افسانه ای در اغلب مواقع تنها 1% از بولت عقب بود اما نام نفر دوم در ذهن هیچ کس نمانده است.
از مقاله آنچه یوزین بولت در خصوص پیش افتادن از رقبا به ما یاد میدهد نوشته مارک مک کولاچ
4. آیا تاکنون در خصوص صدای بازاریابی اندیشیده اید؟ صدای کار و کسب شما در هنگام گفت و گو با مخاطبان هدف چگونه است؟ از چه زبانی برای صحبت با مخاطبان خود بهره میبرید؟
از مقاله صدای بازاریابی نوشته آرمین هیراستتر
5. سوءبرداشتهای زیادی درخصوص برندینگ وجود دارد. اغلب در نظر عوام برند چیزی جز لوگو، البسه متحدالشکل، وبسایت،.... نیست. هرچند که برند در درجه اول یک تجربه عاطفی است.
از مقاله درباره برند نوشته پنینا شفرد
6. زمانی که روی صحنه سخنرانی میکنم همواره به حضار گوشزد میکنم که سوال پرسیدن مهم ترین بخش ارائه ام است چرا که آنها عموما درخصوص چیزی سوال میکنند که واقعا علاقمندند درخصوص آن بدانند، نه اینکه صرفا به حرفهایی گوش بدهند که من تصمیم گرفته ام درباره ان صحبت کنم.
از مقاله آیا هنوز مثل 20 سال پیش سخنرانی میکنید، نوشته اسپنسر والدرون
7. بازاریابی در رسانه های اجتماعی به معنای آن نیست که باید هر شبکه ارتباطی موجود را فتح کنیم. اول به پاسخ این سوال فکر کنید که مخاطب هدفتان چه کسانی هستند؟ پاتوق رسانه ای آنها کجاها است؟ ایا سلیقه آنها بیشتر متمایل به فیلم، عکس، و یا محتوای مکتوب است؟
از مقاله موفقیت در رسانه های اجتماعی تنها در 30 دقیقه در روز نوشته جما ونت
8. مشتریانی که شیفتگی زیادی نسبت به معامله از خود بروز میدهند اغلب رفتاری غیرمنطقی تر دارند. این تیپ مشتریان قیمت همه چیز را میدانند اما ارزش هیچ چیز را واقعا نمیدانند. چرا این مشتریان را برای رقبای خود باقی نگذاریم؟
از مقاله روی قیمت رقابت نکنید نوشته بنجامین دایر
9. آن دیدگاهی که اهمیت دارد، دیدگاه مشتریان ایده آل ما است. بنابراین دیدگاه شخصی ما به اندازه نظری که مشتری ایده آل ما میدهد مهم نیست.
مقاله هفت راه برای ارتقای نرخ تبدیل مشتریان آنلاین به مشتریان حضوری نوشته کلوئه توماس
10. هدف از یک ارائه ممکن است دادن اطلاعات به مخاطبان باشد. اما در بیشتر موارد هدف یک ارائه قانع کردن آن ها در مورد چیزی، یا تربیت کردن آن ها و یا جذب کردن و برانگیختن مخاطبان در مورد آن است. از به کاربردن علامت های (نقطه پررنگ)Bullet points در ارائه های فروش و بازاریابی تان خودداری کنید. اگر می خواهید از Bullet Point در ارائه خود استفاده کنید به جای آن می توانید از تصاویر زیبا یا ویژگی های دارای شکل به کار ببرید. همواره راه بهتری برای ارائه اطلاعات وجود دارد.
از مقاله 11 راه برای آنکه ارائه ای کاملا موفق داشته باشیم نوشته اندی باندز.
منبع:
http://www.marketingdonut.co.uk/blog/16/12/ten-things-we-learned-2016
سبز باشید