وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016

سال 2017 در آستانه تحویل قرار دارد. اقتصاد جهانی و به تبع آن فضای کار و کسب طی این سال دستخوش فراز و فرودهای فراوانی شد و البته کتابهای مفیدی نیز در حوزه تجارت به بازار معرفی شد که در ادامه 5 مورد از برترین کتابهای سال 2016 و مهم ترین نکات آن بررسی میشود:
1.    حکایت یک روزنامه فروش: 11 اصل موفقیت (A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success)
نوشته دیپ پاتل
خرد و دانش ژرف میتواند از منابع غیرمنتظره ای سرچشمه بگیرد.ممکن است خردمندی پسرکی 17 ساله نادیده گرفته شود، اما داستان خودنوشت او در این کتاب که ماجرای  تعالی یک جوان دبیرستانی و تبدیل شدن او به یک کارآفرین سریالی را نقل میکند، بسیار خواندنی و غیرقابل چشم پوشی است.
این کتاب امضای بسیاری از بزرگان کار و کسب نظیر ویلیام کر استاد دانشکده کار و کسب هاروارد را به همراه داشته و بعلاوه از جانب موسسه آنتراپرنور بعنوان یکی از کتابهای برتر سال 2016 معرفی شده است و میتواند در مقاطع سنی مختلف مورد استفاده و یادگیری قرار گیرد.
مهم ترین توصیه کتاب:
«خواه یک کارآفرین بلندپرواز باشید که در حال ایجاد یک کار و کسب نوپا است و یا روزنامه فروش خیابان گردی کم در آمد، میتوانید کار و کاسبی خودتان را با ازخودگذشتگی، عزم جزم، و تعهد ارتقا دهید. این یک شبه اتفاق نمی افتد. بلکه با پافشاری بر این ارزشها و در خلال زمان حاصل میشود.. شیرینی موفقیت به این است که آینده را همین حالا زندگی کنیم..».
2.    جنب و جوش : قدرت تامین زندگی با پول، معنا و عزم جزم (Hustle: The Power to Charge Your Life with Money, Meaning, and Momentum)
نوشته نیل پاتل، پاتریک ولاسکویتز، و جوناس کافلر
این کتاب در زمره کتابهایی نیست که تنها شما را به کار بیشتر دعوت کند، بلکه اولین اصل آن به مقوله دل افزار می پردازد. نویسندگان با کنارگذاشتن نظریه کار برای کار درصدد آن هستند تا با پرورش عادتهایی درونی، کار را معنایی دوباره بخشیده و آن را به زندگی بازگردانند. این کتاب در ستایش، حفظ تعادل کفه زندگی و کار است.
مهم ترین توصیه کتاب:
«داشتن رویا به تنهایی کفایت نمیکند.بلکه باید فعالانه آن را دنبال کنید. بیشتر مردمی که همواره درباره رویاهایشان حرف میزنند اما هیچ کاری در جهت تحقق آن نمیکنند، خودشان انتخاب کرده اند که انتخابی نکنند، و انها سرانجام به زندگی بی معنایی دست می یابند که برایشان غریب و بی مفهوم است. آنها از این مقدار احساس سرخوردگی و ناکامی در عجبند، اما در اعماق وجودشان میدانند که انتخاب دیگری نیز دارند.
واقعیت این است که در بلندمدت تنها یک گزینه خوب دارید: رویایتان را از آن خود کنید. اگر چنین نکنید، دیگری آن را مال خود میکند و اجاره نشین رویای شما خواهد شد.»
3.    هوشمندانه تر سریع تر بهتر: اسرار بهره ور بودن در زندگی و تجارت (Smarter Faster Better: The Secrets of Being Productive in Life and Business)
نوشته چارلز داهیگ
آخرین کتاب چارلز داهیگ شاید فرزند خلف کتاب شاهکار قدیمی تر او، قدرت عادت باشد.در حالی که قدرت عادت یک کتاب تئوری محور بود، این کتاب کاملا عمل گرایانه است.این کتاب حول هشت اصل بهره وری یعنی انگیزه، تیم سازی، تمرکز، هدف گذاری، مدیریت دیگران، تصمیم گیری، نوآوری و جذب داده؛ به بررسی واقعیتها و عادات روزمره بزرگترین رهبران جهانی میپردازد.
مهم ترین توصیه کتاب
«بهره وری به معنای بیشتر کار کردن یا عرق ریختن بیشتر نیست. بهره وری معنایش این نیست که ساعات بیشتری را پشت میز کارتان سپری کنید و یا بیشتر از خودگذشتگی داشته باشید. بلکه، بهره وری یعنی انتخابهای خاص  به شیوه های خاص.
روشی که انتخاب میکنیم خود را ببینیم و تصمیم های روزانه خود را از چارچوب آن عبور دهیم، داستانهایی که به خودمان میگوییم و اهداف ساده ای که نادیده میگیریم؛  و احساس جمعی که در میان هم تیمی هایمان ایجاد میکنیم؛ و فرهنگ های خلاقیت پروری که به عنوان رهبران سازمان متولی ایجاد آن هستیم:  اینهاست که  مشغله داشتن را از بهره وری واقعی مجزا میکند.»
4.    بازاریابان ارشد در هنگام کار (Chief Marketing Officers at Work)
نوشته جاش اشتایمل
همانطور که نویسنده خود میگوید، این کتاب بر حسب ضرورت نوشته شد. این کتاب  زاییده سفر هشت ماهه نویسنده و تعامل مستقیم او با 29 مدیر ارشد برخی از بزرگترین و موفق ترین سازمانها شامل مدرسه کار و کسب هاروارد، جنرال الکتریک، پی پال، اکسپدیا، و ... است.
اگر تجارت شما به نوعی وابسته به بازاریابی است، که قطعا هست، این کتاب دست یاریگرتان در مشاهده آینده بازاریابی و نقطه نظرات بزرگان این علم در خصوص مسیر  پیش روی  بازاریابی است.
بهترین توصیه کتاب:
«در جهانی که به شکل روزافزونی در لحظه است و تقاضا در آن رو به فزونی دارد، مشتریان ما همچنان انسان هستند.تجربه خوبی که آنها با شرکتهای موفقی مثل آمازون، اوبر، .. دارند در نتیجه تامین متناسب، سفارشی، و سریع نیازشان است. این روند موجب انفجار انتظارات مشتری شده، آنها انتظار دارند که همه شرکتها بتوانند همین اقدامات را انجام دهند..
سرعت یک سرمایه معنوی جدید است. ما باید سریع باشیم.»
5.    استقامت: قدرت اشتیاق و پشتکار (Grit: The Power of Passion and Perseverance)
آنجلا داک ورث
نویسنده کتاب به لطف مدارج عالی خود در در علوم نوروساینس و روانشناسی کتابی درخور تحسین به رشته تالیف درآورده است: هر آنقدر که استعداد بی ارزد، تلاش دو برابر آن ارزش دارد.
این کتاب آیینه تمام نمایی از شیوه نامه استقامت و پشتکار در برابر ناملایمات و شکستهاست.
مهم ترین توصیه کتاب:
«استقامت یعنی پا پیش گذاشتن. استقامت یعنی آنکه به سرعت به هدفی ناب و جذاب بچسبیم و آن را تا حصول نتیجه دنبال کنیم. استقامت یعنی سرمایه گذاری طولانی مدت در روندی چالش آفرین. استقامت یعنی هفت بار بیفتی و هشت بار برخیزی.»

منبع:
http://www.success.com/mobile/article/the-5-best-lessons-from-the-5-best-business-books-of-2016

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.